• <

Wynik wyszukiwania - "kawasaki" - Wiadomości

Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

QatarEnergy podpisało długoterminowe umowy czarteru czasowego (TCP) z czterema międzynarodowymi armatorami na eksploatację 19 nowych, ultranowoczesnych, konwencjonalnych statków LNG jako część drugiego przetargu armatorów w ramach historycznego programu rozbudowy floty LNG QatarEnergy.
02.04.2024

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

Gdynia z wizytą w Gdańsku. Kontenerowiec OOCL Gdynia w terminalu Baltic Hub

Do gdańskiego terminalu przybył, ochrzczony w październiku, jeden z największych statków na świecie, wyposażony w nowoczesne rozwiązania w zakresie redukcji emisji CO2. Wizyta jest o tyle wyjątkowa, że jest to statek armatora z Hong Kongu nazwany na cześć miasta Gdynia, gdzie znajduje się filia OOCL.
01.12.2023

Wodowanie Rangei (Grzmiącego Wieloryba). To czwarty okręt podwodny z nowej serii, która wzmocni siły morskie Kraju Kwitnącej Wiśni

W stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe zwodowano, 17 października br., czwarty okręt podwodny typu Taigei, przyszły JS Raigei (SS 516).
18.10.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

Do Omanu przypłynął pierwszy na świecie statek transportujący skroplony wodór

W porcie Sultan Qaboos Oman przyjął pierwszy na świecie transportowiec skroplonego wodoru Suiso Frontier w ramach regionalnej trasy japońskiego tankowca na Bliskim Wschodzie. Oman dąży do tego, aby stać się jednym z pierwszych krajów, które eksportują zielony wodór do różnych części świata, a także wykorzystują go w lokalnych gałęziach przemysłu jako substytut gazu.
23.08.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Rozpoczęła się 4. edycja Polboat Yachting Festival

Za nami otwarcie i pierwszy dzień międzynarodowych targów Polboat Yachting Festival. To już czwarta odsłona tej imprezy, która w tym roku przyciągnęła rekordową liczbę wystawców.
27.07.2023

Luksus w gdyńskiej marinie. Startują międzynarodowe targi jachtowe Polboat Yachting Festival

Jedna z najbardziej luksusowych imprez w Polsce zbliża się wielkimi krokami. W czwartek do Marina Yacht Park już po raz czwarty zawitają najpiękniejsze jachty żaglowe i łodzie motorowe, w ramach największych targów na wodzie w tej części Europy – Polboat Yachting Festival. Imponujące jednostki będzie można podziwiać aż do niedzieli.
26.07.2023

4. edycja Polboat Yachting Festival już za dwa tygodnie

Od 27 do 30 lipca b.r., w jednej z najnowocześniejszych przystani jachtowych w Polsce - w Marina Yacht Park należącej do Grupy PHN, już po raz czwarty można będzie oglądać najpiękniejsze jachty żaglowe i łodzie motorowe, w ramach największych targów na wodzie w tej części Europy – Polboat Yachting Festival.
12.07.2023

Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]

J-POWER, Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO), Chubu Electric Power, Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) i Albatross Technology (Albatross) zawarły umowę o współpracy w zakresie badań nad projektem demonstracyjnym nowej generacji pływającej morskiej farmy wiatrowej u wybrzeży Japonii.
08.06.2023

Japonia. Aresztowano czterech Chińczyków podejrzanych o przemyt 700 kg narkotyków w kontenerach

Japońskie służby poinformowały o aresztowaniu czterech obywateli Chin pod zarzutem przemytu nielegalnych substancji pobudzających o czarnorynkowej wartości 43,4 mld jenów (1,9 mld złotych) - poinformowała we środę japońska agencja Kyodo. To druga co do wielkości jednorazowa konfiskata środków pobudzających w Japonii.
07.06.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

K Line przeznacza 740 milionów dolarów na inicjatywy związane z ochroną środowiska

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line) w nowo opublikowanym raporcie przedstawiła swoje krótkoterminowe plany inwestycyjne, przeznaczając znaczną część na inicjatywy środowiskowe.
05.12.2022

Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek

Terminale kontenerowe w Chinach przeładowały 142,3 mln TEU w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2022 r., co oznacza wzrost o 3 procent rok do roku. Największy obroty w czerwcu zanotowano w Szanghaju, rejestrując przeładunki równoważne 3,79 mln TEU.
11.08.2022

Jubileusz 70-lecia Gryfii. "Sercem stoczni jest załoga. Dzięki niej przetrwaliśmy i notujemy stały wzrost"

Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" S.A. obchodzi 70. urodziny. Przy tej okazji z zarządem firmy rozmawiamy o jej kondycji, szczegółach programu naprawczego i przełomowej inwestycji – doku numer 8.
01.08.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Cisza na morzu – czy niektórym inwestycjom tonażowym i złomowaniom grozi zastój? Analiza rynku tonażowego (tydzień 14-18/2022)

Kolejne tygodnie ciszy w recyklingu okrętowym w praktycznie wszystkich segmentach tonażu. Okres ten charakteryzował się małą ilością złomowanego tonażu oraz oferowanymi wysokimi cenami za okrętowy złom, sięgający już okolic 700 USD za ldt, a więc tzw. tonę statku pustego. Sytuację tę wzmacniał trwający ramadan oraz okres wielkanocny. W nowych budowach również trwało widoczne spowolnienie. Podobny trend miał miejsce w transakcjach kupna-sprzedaży używanych jednostek pływających.
16.05.2022

Suiso Frontier odbył swój pierwszy rejs – przetransportował ciekły wodór

Japońskie konsorcjum wodorowe HySTRA zorganizowało uroczystość z okazji zakończenia dziewiczego rejsu pierwszego na świecie transportowca Suiso Frontier do przewozu skroplonego wodoru (LH2).
15.04.2022

Gryfia nie wyrabia się ze zleceniami? Prezes: "Mamy pełne ręce roboty"

Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma bardzo dobrą passę. Obecnie wszystkie doki w stoczni są pełne, a armatorzy z nowymi zleceniami muszą ustawić się w kolejce. - Nikomu nie odmawiamy, ale terminy realizacji się wydłużyły przez ilość zleceń - potwierdza prezes Krzysztof Zaremba.
15.03.2022

Wodorowy zbiornikowiec pokonał Pacyfik. W Kobe będzie w połowie lutego

Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
02.02.2022

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha stawia na dekarbonizację do 2030 roku

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) ogłosiła plany posiadania statków o zerowej emisji do 2030 roku.
09.01.2022

Pierwszy na świecie wodorowiec wyruszył w dziewiczy rejs [WIDEO]

Wodorowiec Suiso Frontier, czyli pierwszy w historii statek do transportu skroplonego wodoru, opuścił stocznie i wyruszył do Australii po surowiec do transportu.
01.01.2022

Samochodowiec na amoniak z akceptacją klasową

Japoński projekt statku do przewożenia samochodów napędzanego amoniakiem otrzymał aprobatę ze strony towarzystwa klasyfikacyjnego ClassNK.
11.12.2021

ClassNK dodaje do rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór [WIDEO]

Wiodące towarzystwo klasyfikacyjne ClassNK dodało do swojego rejestru pierwszy na świecie zbiornikowiec na skroplony wodór zbudowany przez Kawasaki Heavy Industries (KHI).
07.12.2021

K Line prowadzi wspólny projekt dotyczący bezpiecznej nawigacji opartej na sztucznej inteligencji dla statków autonomicznych

Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zawarła porozumienie badawczo-rozwojowe z Japan Radio (JRC) i YDK Technologies (YDK) w celu opracowania zintegrowanego systemu wsparcia nawigacyjnego wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI) i inne najnowocześniejsze technologie wspomagające podejmowanie bezpiecznych decyzji manewrowych.
06.11.2021

Japońscy spedytorzy czerpią zyski pośród chaosu w łańcuchu dostaw

Nippon Yusen i Kawasaki Kisen Kaisha, największa i trzecia co do wielkości firma żeglugowa w Japonii, odnotowały rekordowe zyski kwartalne, ponieważ skorzystały na wyższych stawkach frachtowych w chaosie, który dotknął globalne łańcuchy dostaw.
05.11.2021

Jak transport morski wpłynie na opanowanie globalnego handlu wodorem i przyspieszenie transformacji eksportu energii?

Do 2050 roku nastąpi nawet sześciokrotny wzrost międzynarodowego zapotrzebowania na H2, a jedna trzecia morskiego handlu energią w świecie zerowej emisji netto będzie związana z tym niskoemisyjnym gazem – prognozuje WoodMac.
01.11.2021

Prezes stoczni Gryfia: „Po latach zapóźnień, wyszliśmy na prostą” [ROZMOWA]

O ostatnich zleceniach i najbliższych planach opowiada Krzysztof Zaremba, prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl.
29.09.2021

Airbus apeluje do żeglugi o wspólne działania w kwestii dekarbonizacji

Jeśli plany dekarbonizacji mają się powieść, awiacja i żegluga muszą współpracować ramię w ramię – mówi Mads Bondergaard, szef operacji Airbusa na Azję i Pacyfik.
24.09.2021

Czarter na podróż – termin dopłynięcia do portu załadunku [Część I]

Dopłynięcie do portu załadunku („preliminary voyage to the port of loading”) stanowi (za znanym sformułowaniem Lorda Diplock z „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285], pierwszy z czterech etapów realizacji czarteru na podróż. Umowy czarteru różnią się zasadniczo, w ujęciu terminu, w którym statek powinien dopłynąć do portu załadunku. Od niezwykle precyzyjnych ustaleń umownych („the vessel will be in […] by 1st July”) poprzez bardziej ogólnikowe sformułowania typu „expected ready to load” poprzez całkowite ominięcie te
13.09.2021

Boom w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 32-35/2021)

Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
13.09.2021

Japońskie trio chce produkować silniki napędzane wodorem

Kawasaki Heavy Industries, Yanmar Power Technology i Japan Engine Corporation utworzyło HyEng Corporation w ramach rozwoju napędu zerowego netto.
05.08.2021

NYK zamawia dwa gazowce napędzane LPG

Japoński armator NYK złożył zamówienie na dwa duże gazowce VLGC napędzane LPG w rodzimej stoczni Kawasaki Heavy Industries.
09.02.2021

Japoński armator zacznie transportować skroplony wodór od wiosny 2021 roku.

Japoński Kawasaki Heavy Industries chce powtórzyć swój sukces na rynku LNG w transporcie wodoru, kluczowym elemencie na drodze do dekarbonizacji światowego przemysłu.
03.02.2021

Kawasaki Heavy Industries zbudowało pierwszy na świecie terminal do przeładunku płynnego wodoru

Kawasaki Heavy Industries zakończyło budowę Kobe LH2 Terminal, pierwszego importowego terminala skroplonego wodoru. Obiekt powstał dla bezemisyjnej Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
25.01.2021

K Line zakończyła sprzedaż amerykańskiego operatora terminali

Japoński gigant żeglugowy - Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) – zakończył transfer swoich udziałów w operatorze terminali kontenerowych International Transportation Service (ITS) na rzecz funduszu infrastrukturalnego Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA).
23.12.2020

Nowy ekologiczny masowiec dołącza do floty K Line

Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
08.12.2020

Niemcy zamierzają wykorzystać amoniak w dążeniu do stworzenia zielonego paliwa dla żeglugi

Niemcy rozważają wykorzystanie amoniaku i metanolu jako sposobów dostarczania wodoru jako czysto spalającego się paliwa dla przemysłu. Jest to część ich starań, aby do 2050 roku największa gospodarka Europy była neutralna dla klimatu.
06.11.2020

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
11.10.2020

Podpisano kontrakty na budowę pierwszych tankowców o napędzie bateryjnym

Firma żeglugowa Asahi Tanker Co. z siedzibą w Tokio złożyła zamówienie na pierwsze na świecie tankowce z napędem elektrycznym.
11.10.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
21.09.2020

Zwodowano bunkierkę LNG dla japońskiego Ecobunker Shipping

Ecobunker, japoński właściciel i operator bunkierek LNG, zwodował swój pierwszy statek w stoczni Fukuoka Shipbuilding.
06.08.2020

Duży masowiec wpłynął na mieliznę u wybrzeży Maurtiusa

MV Wakashio pod banderą Panamy płynął z Chin do Brazylii, kiedy w sobotę wieczorem osiadł na mieliźnie u wybrzeży Pointe d'esny na południowo-wschodnim wybrzeżu Mauritiusa.
27.07.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu lipca 2020 roku

Gospodarka morska zdaje test odporności w czasie kryzysu, jednak wpływ pandemii wciąż jest widoczny w różnych jej sektorach. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
24.07.2020

K Line dołącza do IWSA przy badaniu mocy latawców i napędu wiatru

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) została członkiem International Windship Association (IWSA). IWSA jest organizacją non-profit, zajmującą się promocją i ułatwianiem dostępu do bezpośredniego napędu wiatrowego dla żeglugi handlowej.
27.05.2020

Kawasaki wprowadza na japoński rynek pierwszą bunkierkę LNG

Koncern Kawasaki Heavy Industries pracuje nad pierwszym japońskim statkiem bunkrującym LNG.
13.05.2020

Największy masowiec w historii Portu Gdańsk

16 kwietnia do Portu Gdańsk zawinął Agia Trias - największy masowiec z dotychczas obsługiwanych przez port pod względem nośności (185 820 ton).
24.04.2020

Przemysł stoczniowy w ujęciu globalnym na koniec lutego 2020 r.

Globalna branża produkcji okrętowej mocno wyhamowuje. Oprócz spadków rozmiaru portfela zamówień świat mierzy się także z epidemią koronawirusa, który wyraźnie zaczyna wpływać również na przemysł stoczniowy.
30.03.2020

K Line zamawia i czarteruje kolejne gazowce LNG

Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zamówiła dwa nowe gazowce LNG w Chinach i podpisała długoterminową umowę czarterową z Petronas LNG.
10.02.2020

Epidemia koronawirusa opóźnia instalację skruberów w Chinach

Firmy żeglugowe mogą napotkać opóźnienia w dostawie statków wyposażonych w sprzęt do filtrowania spalin ze względu na wybuch epidemii wirusa w Chinach.
02.02.2020

Nadano imię pierwszemu japońskiemu zbiornikowcowi na skroplony wodór [WIDEO]

Suiso Frontier - najnowsze dziecko japońskiej Kawasaki Heavy Industries zostało zbudowane i oddane do eksploatacji w stoczni Kobe Works.
11.12.2019

Rozpoczęła się budowa napędzanego LNG samochodowca dla K Line

Japońska stocznia Imabari Shipbuilding rozpoczęła budowę samochodowca napędzanego LNG dla rodzimego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line). Złożył on zamówienie na tę jednostkę w grudniu 2018 roku.
28.11.2019

Norweska spółka żeglugowa oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii

Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
26.08.2019

Roboty na statkach – usługi biznesowe w przemyśle morskim

Sektor morski w województwie pomorskim tradycyjnie obejmował budownictwo okrętowe, transport, inżynierię morską, rybołówstwo oraz energię prądów morskich. W miarę modernizacji gospodarki, centra usług wspólnych (ang. shared services centres) stały się integralną częścią tego sektora. Organizacja Invest in Pomerania rozmawiała z dyrektorami pięciu pomorskich centrów usług wspólnych: MacGregor, Ocean Network Express, Unifeeder, Maersk Drilling oraz DNV GL. Każda z tych spółek dostarczyła wielu przykładów na modernizację i di
08.08.2019

Mitsui zamówił dwa statki w jednej z chińskich stoczni

Japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść na początku tego roku.
13.03.2019

Alians ONE ustanowił rekord w załadunku kontenerów

Kontenerowiec MOL Tribute, należący do aliansu Ocean Network Express (ONE), ustanowił rekord w załadunku kontenerów z liczbą 19,190 TEU.
17.02.2019

Alians ONE dodał piątą magentę do swojej floty

Nowy kontenerowiec w kolorze magenty, ONE Grus, dołączył do floty Ocean Network Express (ONE). To pierwsza nowa jednostka aliansu w 2019 roku.
03.02.2019

Japoński armator zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
29.01.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Alians ONE wciąż rozważa wybór między LNG a skruberami

Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
05.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Mitsui zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść 8 listopada.
09.11.2018

Wyjątkowy statek w kolorze magenta po raz pierwszy w Hamburgu

Nie jest to jednostka ani specjalnie duża (pojemnośc 8 102 TEU), ani specjalnie nowa (została wybudowana w 2008 roku). Ale to jej kolor sprawia, że nie sposób nie zwrócić na nią uwagi. W ostatnim tygodniu, do portu w Hamburgu po raz pierwszy przypłynęła jednostka ONE Continuity, należąca do armatora Ocen Network Express (ONE), w wyjątkowym kolorze magenta.
30.10.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

Japonia zwodowała pierwszy napędzany po części elektrycznie okręt podwodny

Japonia w czwartek, 4 października, zwodowała pierwszy okręt podwodny klasy Soryu, wyróżniający się napędem hybrydowym. To pierwsza jednostka tego typu na świecie, który wykorzystuje wytrzymałe akumulatory litowo-jonowe.
09.10.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Ocean Network Express (ONE) otworzył biuro w Gdańsku

Ocean Network Express (ONE) teraz także w Gdańsku. Przewoźnik, którego można rozpoznać po kontenerowcach w kolorze magenta, otworzył biuro w kompleksie biznesowym Alchemia. W Centralnym Centrum Serwisowym ONE prace znalazło 120 osób.
30.08.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Kolejny armator obniża swoją prognozę finansową

Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
26.07.2018

Nowa mageneta dołącza do floty ONE

Kolejny kontenerowiec w charakterystycznym kolorze magenety dołączył do floty przewoźnika Ocean Network Express (ONE). Statek o nazwie ONE MINATO będzie pływał w ramach serwisu EC4 (East Coast 4), łączącego Azję ze wschodnim wybrzeżem USA.
26.07.2018

Naruszenie umowy („breach of contract”) w świetle prawa angielskiego

Przypadki naruszenia umowy („breach of contract”) zarówno te przewidziane w umowie, jak i te powstałe w związku z realizacją danego zobowiązania umownego, są elementem składowym codziennego obrotu morskiego. Aczkolwiek nagminność występowania tego pojęcia, wcale nie przekłada się na jego powszechne, prawidłowe rozumienie.
16.07.2018

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
20.06.2018

Alians ONE również wprowadził dodatkowe opłaty, by pokryć koszty paliwa

Najmłodszy z kontenerowych aliansów - Ocean Network Express (ONE) – również postanowił wprowadzić podwyżki za przewóz, by pokryć wciąż rosnące koszty paliwa.
08.06.2018

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej. Trwa dziewiczy rejs kontenerowca One Commitment, pierwszego we flocie nowego przewoźnika kontenerowego ONE (One Network Express). Statek w charakterystycznym kolorze magenta rejs rozpoczął 15 maja w Singapurze. Będzie pływał w ramach serwisu PN2, łączącego Azję z Ameryką Północną.
02.06.2018

K-Line znów z zyskiem

Czołowy japoński armator K Line zanotował zysk 10,4 mld jenów w roku fiskalnym, zakończonym 31 marca tego roku. To duży postęp w porównaniu do zeszłego roku, gdy spółka zanotowała stratę 139,4 mld jenów.
29.04.2018

Oficjalne rozpoczęcie działalności Ocean Network Express (ONE)

Nowy przewoźnik kontenerowy wchodzi na rynek. Jak czytamy w komunikacie na stronie One Network Express, mimo że założenie firmy i rozpoczęcie operacji wysyłkowych miało miejsce już 7 lipca zeszłego roku, oficjalny start działalności odbył się 1 kwietnia.
03.04.2018

Za miesiąc wystartuje alians ONE. Czekają nas zmiany na rynku kontenerowym

K Line, MOL, NYK widzą swoją przyszłość w zawiązaniu aliansu Ocean Network Express (ONE) łączącego największych japońskich armatorów kontenerowych. Do rozpoczęcia działalności aliansu ma dojść już w kwietniu.
01.03.2018

Dziesięciu największych armatorów kontenerowych kontroluje 90 procent rynku transportu dalekomorskiego

Ponad 87 procent globalnej floty jest kontrolowane przez dziesiątkę największych armatorów kontenerowych, którzy stanowią mniej niż 7 procent wszystkich spółek żeglugowych. Na czele rankingu znajduje się Maersk Line, z 21 proc. udziałem w rynku.
20.02.2018

Japońscy armatorzy kontenerowi z utęsknieniem czekają na rozpoczęcie działania aliansu ONE

K Line, MOL, NYK widzą swoją przyszłość w zawiązaniu aliansu Ocean Network Express (ONE) łączącego największych japońskich armatorów kontenerowych. Do rozpoczęcia działalności aliansu ma dojść w kwietniu.
07.01.2018

Zwłoka w płatności „hire” a prawo odstąpienia od umowy czarteru na czas – analiza sprawy „The Spar Capella”. Część I

U podstaw umowy czarteru na czas („time charter”) leży, z jednej strony, obowiązek armatora oddania czarterującemu do dysponowania statku obsadzonego załogą na oznaczony czas, zaś z drugiej strony – obowiązek czarterującego do płacenia armatorowi opłaty czarterowej („hire”) za okres, w którym statek znajduje się w dyspozycji czarterującego.
02.01.2018

Japońscy armatorzy znowu z zyskiem

Japońscy armatorzy kontenerowi: K Line, MOL i NYK osiągnęli zysk w trzecim kwartale tego roku. To dobra wiadomość przed zapowiadanym powstaniem aliansu Ocean Network Express.
02.11.2017

Wciąż nie ma pełnej zgody na połączenie japońskich gigantów kontenerowych

Południowoafrykański urząd antymonopolowy nie zgadza się na fuzje japońskich armatorów K Line, MOL i NYK, by stworzyć nowego przewoźnika: Ocean Network Express.
11.10.2017

Stawki frachtowe kontenerowców wciąż niskie. Potrzebna większa konsolidacja?

To jest decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 715 pkt). Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
03.10.2017

Armatorzy kontenerowców stawiają na fuzje i alianse

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.08.2017

Frontier Jacaranda – największy statek, jaki kiedykolwiek zawinął do MTMG

Nowy rekord Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. W ostatnich dniach gościł on masowiec Frontier Jacaranda. To największa jednostka, jaka kiedykolwiek zawinęła do tego terminalu.
02.08.2017

RPA odrzuca propozycję połączenia japońskich gigantów kontenerowych

Południowoafrykański urząd antymonopolowy nie zgadza się na fuzje japońskich armatorów K Line, MOL i NYK, by stworzyć nowego przewoźnika: Ocean Network Express.
24.06.2017

Rynek transportu drobnicy w kontenerach czeka jeszcze większa konsolidacja

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
20.06.2017

Połączenie japońskich gigantów kontenerowych już w przyszłym roku

Konsolidacja na rynku transportu kontenerowego postępuje. Od kwietnia przyszłego roku dotychczasowi japońscy armatorzy K Line, MOL i NYK utworzą nową spółkę żeglugową: Ocean Network Express (ONE).
31.05.2017

Potrzeba więcej konsolidacji na rynku kontenerowym

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 810 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.04.2017

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej. Powodem kryzys

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
10.02.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Australia wybrała francuskie okręty podwodne

Australia i Francja zawarły we wtorek umowę w sprawie zbudowania przez francuską państwową firmę zbrojeniową DCNS 12 okrętów podwodnych o napędzie konwencjonalnym dla australijskiej marynarki wojennej za łącznie 56 mld dolarów australijskich (41 mld USD).
19.01.2017

Port Gdańsk uruchomił nowy serwis. Tym razem związany z branżą motoryzacyjną (foto,wideo)

Nowy serwis żeglugowy w gdańskim porcie. Raz w tygodniu statki typu ro-ro będą tam zawijały po samochody marki Hyundai. Serwis na trasie Gdańsk-Tilbury obsłużą statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line. 5 stycznia to połączenie zainaugurowało pierwsze zawinięcie i załadunek statku EMS Highway.
08.01.2017

Rynek azjatycki czeka duża fala konsolidacji

To ma być decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
04.01.2017

Australia zawarła z Francją umowę o budowie okrętów podwodnych

Australia i Francja zawarły we wtorek umowę w sprawie zbudowania przez francuską państwową firmę zbrojeniową DCNS 12 okrętów podwodnych o napędzie konwencjonalnym dla australijskiej marynarki wojennej za łącznie 56 mld dolarów australijskich (41 mld USD).
20.12.2016

Maersk chce więcej fuzji na wzór japońskich armatorów

Fuzja trzech największych japońskich linii kontenerowych to zdaniem Maerska, lidera na tym rynku, bardzo dobry ruch, który zrobi wiele dobrego dla pogrążonego w kryzysie transportu kontenerowego.
31.10.2016

Japońscy armatorzy łączą siły na rynku kontenerowym

Nippon Yusen KK, Mitsui O.S.K. Lines Ltd. oraz Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., trzech największych japońskich armatorów, połączyły swoje sektory kontenerowe w jedną wspólną spółkę. Jej działanie rozpocznie się 1 czerwca przyszłego roku.
31.10.2016

Pierwszy na świecie samochodowiec na gaz już u armatora

„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
24.10.2016

Kolejny koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
03.10.2016

Umowa frachtowa („Contract of Affreightment”) – w świetle prawa angielskiego. Część III

Niniejszy artykuł, jest trzecią częścią opracowania dotyczącego umowy frachtowej w świetle prawa angielskiego.
11.09.2016

Kolejne przejęcie w drodze? Pojawiają się plotki o K-Line

W mediach pojawiają się spekulacje odnośnie potencjalnego przejęcia japońskiego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line).
08.09.2016

LNG – ładunek niebezpieczny? (The LNG Gemini)

Wydane 7 maja 2014 r. orzeczenie sądu angielskiego (Queen’s Bench Division – Commercial Court – sędzia Andrew Smith) w sprawie American Overseas Marine Corporation („AOM”) v. Golar Commodities Ltd” („GOLAR”)1, zasługuje na uwagę, ze względu na zajęcie się ciekawą kwestią przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w aspekcie uznania tego typu przewozu za przewóz ładunku niebezpiecznego i związanej z tym kwestii odpowiedzialności czarterującego w stosunku do armatora.[1a]
21.11.2015

Spektakularna akcja gaszenia pożaru na statku (wideo)

Japońscy strażacy ciężko pracują nad zgaszeniem pożaru masowca, pływającego pod banderą Kambodży.
13.11.2015

Poznaj historię metanowców – jednostek, które będą zawijać do terminalu LNG w Świnoujściu

Flota LNG jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się flot, jej historia liczy sobie ponad pół wieku. Od momentu, kiedy pierwszy gazowiec Methane Princess ruszył w swoją pierwszą podróż do dnia dzisiejszego dokonał się znaczny rozwój i wzrost przemysłu LNG. Niedlugo metanowce zawitają także do terminalu LNG w Świnoujściu. Warto przyjrzeć się bliżej historii i charakterystyce tych jednostek.
07.11.2015

W Świnoujściu zacumował groźny masowiec

Nordic Olimpic przypłynął do portu 13 kwietnia br. podczas swojego dziwiczego rejsu.Jednostka przewozi z Kanady 60 tys. ton węgla, który po wyładunku w Świnoujściu trafi na Słowację.
14.04.2015

Chińskie stocznie stawiają na wysokiej klasy statki

Po okresie budowy tanich masowców, chińskie stocznie powoli przestawiają się na produkcję bardziej złożonych jednostek, a więc także o większej wartości.
29.08.2014

Wyraźne ożywienie popytu na morskie cargo

Przewozy towarów w kontenerach na trasie Azja - Północna Europa mają szanse na wzrost w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
06.08.2014

Japoński przemysł stoczniowy czeka niepewna przyszłość

Japońska branża budownictwa okrętowego wpływa na niepewne wody. Mimo że firmy działające w tej branży robią co mogą, żeby zdobyć zamówienia na budowę dużych statków pasażerskich i okrętów wyspecjalizowanych, których budowa wymaga zaawansowanej technologii, zyski wciąż są rozczarowujące.
28.04.2014

Paliwa gazowe- tanio i ekologicznie czy drogo i niewydajnie?

Pierwsze silniki okrętowe, wykorzystujące paliwo gazowe powstały w 2001r. Plany wprowadzenia ograniczeń emisji dwutlenku węgla przyczyniły się do wznowienia dyskusji o masowym wykorzystaniu statków, wyposażonych w silniki zasilane gazem. Obecnie silniki napędowe tego typu wykorzystują zarówno niewielkie statki pomocnicze jak i siłownie okrętowe dużych jednostek pełnomorskich. Popularyzacja rozwiązania i idące za nią modyfikacje techniczne sprawiają, że w perspektywie kilku lat silniki gazowe mogą stać się istotną alternaty
25.10.2013

Blue Technique czyli japońskie części na polskim rynku

Rozmowa z Agnieszką Bagińską, która reprezentowała firmę Blue Technique ze Szczecina na 17 Międzynarodowych Targach Baltexpo 2013 w Gdańsku.
12.09.2013

Umocnienie drugiej końcówki korytarza Bałtyk-Adriatyk

W terminalu morskim w Rijece (Adriatic Gate Container Terminal - AGCT) w Chorwacji otwarto nowe nabrzeże.
22.07.2013

Niezwykły samochodowiec odwiedzi Gdańsk

Do portu gdańskiego płynie nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu. Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
09.03.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.