Suiso Frontier - najnowsze dziecko japońskiej Kawasaki Heavy Industries zostało zbudowane i oddane do eksploatacji w stoczni Kobe Works.
Jednostka jest własnością Stowarzyszenia Badań Technologicznych Łańcucha Dostaw Energii i Wodoru (HYSTRA) utworzonego przez Kawasaki, Iwatani Corporation, Shell Japan Limited oraz Electric Power Development Co.
Suiso Frontier ma 8000 ton pojemności brutto i przeznaczony jest do transportu dużych ilości skroplonego wodoru przy 1/800 pierwotnej objętości gzu, schłodzonej do - 253° C. Posiada elektryczny układ napędowy z silnikiem Diesla i może osiągnąć prędkość 13,0 węzłów. Statek zaklasyfikowany przez ClassNK jest w stanie przewieźć 25 osób.
Kawasaki planuje zainstalować na statku izolowany próżniowo zbiornik z ciekłym wodorem o pojemności 1250 m3, wyprodukowany przez Harima Works, do końca 2020 roku.
Projekt pilotażowy NEDO jest zaplanowany na lata 2020-2021 i zademonstruje zgazowanie węgla brunatnego i rafinację wodoru w Latrobe Valley w Australii, upłynnienie wodoru i przechowywanie skroplonego wodoru w Hastings, transport morski skroplonego wodoru z Australii do Japonii gdzie zostanie rozładowany. Konsorcjum obejmujące Kawasaki, Iwatani i J-POWER wraz z Marubeni Corporation i AGL Loy Yang Pty Ltd otrzymało wsparcie finansowe od rządów Australii
W 1981 roku Kawasaki stało się pierwszą azjatycką firmą produkującą skroplony gaz ziemny (
LNG) i jako pierwsza na świecie firma wypuściła na rynek nośnik skroplonego wodoru.
Terminal skroplonego wodoru budowany jest w mieście Kobe w prefekturze Hyogo.