Kawasaki Heavy Industries, Yanmar Power Technology i Japan Engine Corporation utworzyło HyEng Corporation w ramach rozwoju napędu zerowego netto.
Trzech japońskich producentów silników okrętowych połączyło siły, aby utworzyć nową spółkę joint venture, której celem jest rozwój silników napędzanych wodorem dla przemysłu morskiego.
Firmy wyznaczyły Seiji Shindo na nowego prezesa HyEng. Kawasaki, Yanmar i Japan Engine posiadają po 33,33% udziałów w firmie. Główne działania biznesowe obejmą rozwój silnika wodorowego (podstawowa technologia), opracowanie międzynarodowych norm i zasad dotyczących systemów zasilania paliwem wodorowym, integrację systemów zasilania paliwem wodorowym, konserwację i eksploatację obiektów demonstracyjnych silników na paliwo wodorowe.
Ze względu na rosnącą potrzebę redukcji emisji gazów cieplarnianych oczekuje się, że w nadchodzących latach silniki okrętowe przejdą na różne paliwa alternatywne. Wśród wielu alternatyw, wodór cieszy się globalnym zainteresowaniem ze względu na jego zastosowanie w wielu sektorach przemysłu energetycznego i mobilnego jako paliwo o zerowej emisji.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów