Kawasaki Heavy Industries, Yanmar Power Technology i Japan Engine Corporation utworzyło HyEng Corporation w ramach rozwoju napędu zerowego netto.
Trzech japońskich producentów silników okrętowych połączyło siły, aby utworzyć nową spółkę joint venture, której celem jest rozwój silników napędzanych wodorem dla przemysłu morskiego.
Firmy wyznaczyły Seiji Shindo na nowego prezesa HyEng. Kawasaki, Yanmar i Japan Engine posiadają po 33,33% udziałów w firmie. Główne działania biznesowe obejmą rozwój silnika wodorowego (podstawowa technologia), opracowanie międzynarodowych norm i zasad dotyczących systemów zasilania paliwem wodorowym, integrację systemów zasilania paliwem wodorowym, konserwację i eksploatację obiektów demonstracyjnych silników na paliwo wodorowe.
Ze względu na rosnącą potrzebę redukcji emisji gazów cieplarnianych oczekuje się, że w nadchodzących latach silniki okrętowe przejdą na różne paliwa alternatywne. Wśród wielu alternatyw, wodór cieszy się globalnym zainteresowaniem ze względu na jego zastosowanie w wielu sektorach przemysłu energetycznego i mobilnego jako paliwo o zerowej emisji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów