pc
„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Statek powstał w chińskiej stoczni Nacks, należącej do Kawasaki Heavy Industries. Jednostka ma 181 m długości i 30 m szerokości. Na jej 10 pokładach zmieści się prawie 4 000 samochodów. „Auto Eco” wyposażony jest w silnik dual fuel, który umożliwia stosowanie LNG i alternatywnie paliwa tradycyjnego. Jednostka posiada także klasę lodową 1 A super.
Budowa statku rozpoczęła się w marcu 2014 r. „Auto Eco” będzie przewoził samochody głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania