pc
„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Statek powstał w chińskiej stoczni Nacks, należącej do Kawasaki Heavy Industries. Jednostka ma 181 m długości i 30 m szerokości. Na jej 10 pokładach zmieści się prawie 4 000 samochodów. „Auto Eco” wyposażony jest w silnik dual fuel, który umożliwia stosowanie LNG i alternatywnie paliwa tradycyjnego. Jednostka posiada także klasę lodową 1 A super.
Budowa statku rozpoczęła się w marcu 2014 r. „Auto Eco” będzie przewoził samochody głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie