Morska Stocznia Remontowa Gryfia ma bardzo dobrą passę. Obecnie wszystkie doki w stoczni są pełne, a armatorzy z nowymi zleceniami muszą ustawić się w kolejce. - Nikomu nie odmawiamy, ale terminy realizacji się wydłużyły przez ilość zleceń - potwierdza prezes Krzysztof Zaremba.
- Realizujemy wcześniej umówione kontrakty ,m.in. z Polską Żeglugą Morską, prowadzimy również rozmowy z potencjalnymi nowymi klientami, także zagranicznymi. Przedłużyliśmy współpracę z naszym bardzo prestiżowym klientem jakim jest koncern Kawasaki. Faktycznie nie narzekamy na brak pracy - cieszy się Krzysztof Zaremba, prezes zarządu MSR Gryfia. - W obecnej sytuacji, jesteśmy zmuszeni przesuwać niektóre terminy, ale sobie radzimy.
Amarendra Roy z zarządu "Gryfii" w rozmowie z Radiem Szczecin przyznaje, że już teraz przydałby się nowy dok. - W tej chwili mamy dużo pracy i od tamtego roku kontynuujemy prace i wszystkie doki są zajęte - powiedział na radiowej antenie przyznając, że obecnie nowych zleceń przyjąć się nie da. - Nie da rady. Brak miejsca, brak ludzi, brak doków. Jak by był dziś dok nr 8, to chętnie bym dziś więcej robił.
Dok będzie na czas
Natomiast prezes stoczni informuje, że prace nad budową doku pływającego w stoczni Wulkan idą zgodnie z planem.
- Dok jest już w dużej części pospawany. Spodziewamy się, dok do eksploatacji będzie oddany z końcem tego roku, początkiem kolejnego - mówi prezes Zaremba.
Przypomnijmy, że Morska Stocznia Remontowa Gryfia specjalizuje się w ostatnim czasie w montażu instalacji do oczyszczania wód balastowych na statkach, co jest pokłosiem, m.in. nowego prawa morskiego. "Gryfia" zamontowała już 20 tego typu urządzeń.
Spektakularnym zleceniem był montaż napędu hybrydowego na statku norweskim w 2021. - To była bardzo duża operacja, ale mamy "know how", myślę, że w przyszłości będziemy się specjalizować w tego typu zlecenia. Na rynku trwa dobra sytuacja dla "Gryfii", konsekwentnie ją modernizujemy. Stocznia została odbudowana, teraz ma renomę solidnego partnera w zakresie remontów statków - mówi prezes Zaremba.
Dodajmy, że w roku 2021 "Gryfia" miała prawie 24 miliony złotych zysku.
CZYTAJ więcej: Prezes stoczni Gryfia: „Po latach zapóźnień, wyszliśmy na prostą” [ROZMOWA]
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS