Firma żeglugowa Asahi Tanker Co. z siedzibą w Tokio złożyła zamówienie na pierwsze na świecie tankowce z napędem elektrycznym.
Dwa tankowce zamówione w Kawasaki Heavy Industries będą w 100% zasilane akumulatorami litowo-jonowymi o dużej pojemności do operacji bezemisyjnych. Statki będą służyć jako statki dostawcze w Zatoce Tokijskiej po ich spodziewanym wodowaniu w marcu 2022 roku.
- Dwa tankowce osiągną zerową emisję CO2, NOx, SOx i cząstek stałych dzięki całkowicie elektrycznemu systemowi energetycznemu, co radykalnie zmniejszy ich wpływ na środowisko. Ponadto ich zredukowany poziom hałasu i wibracji stworzy bardziej komfortowe środowisko pracy dla członków załogi i ograniczy zanieczyszczenie hałasem w zatoce i jej otoczeniu - powiedziało Asahi w oświadczeniu.
Projekt tankowców został opracowany przez konsorcjum „e5”, które zostało uruchomione w maju przez grupę siedmiu japońskich firm z misją opracowania bezemisyjnych statków o napędzie bateryjnym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów