Japońska firma żeglugowa Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line) w nowo opublikowanym raporcie przedstawiła swoje krótkoterminowe plany inwestycyjne, przeznaczając znaczną część na inicjatywy środowiskowe.
- Zamierzamy zainwestować łącznie 250 mld jenów (1,85 mld USD), w ramach kwoty operacyjnych przepływów pieniężnych, w ciągu pięcioletniego okresu rozpoczynającego się od roku fiskalnego 2021. Z tej kwoty przeznaczymy w budżecie 100 mld jenów (740 mln dolarów) na inwestycje związane z ochroną środowiska. Planujemy też inwestować w nowe inicjatywy, jednocześnie starannie oceniając nieodłączne ryzyko w oparciu o nasze postępy w ramach pozycji finansowej - powiedział dyrektor finansowy K Line Yukio Toriyama.
K Line planuje przeznaczyć w sumie 185 mln USD na rozwój technologii środowiskowych, w tym kwestii badania i rozwoju paliw alternatywnych. Dotyczy to także wdrażania nowych technologii nisko- i zeroemisyjnych, a także dążenia do efektywności paliwowej. Około 7,4 mln USD zostanie przeznaczone na oczyszczanie wód balastowych oraz innowacyjne systemy napędu wiatrowego Seawings. Firma jest zdania, że ważne jest zrewidowanie planów inwestycyjnych w celu opracowania nowych trendów biznesowych i przyspieszenia inwestycji środowiskowych zgodnie z zmianami rynkowymi.
Dodatkowe kwoty mają być przeznaczone na rozwój branży LNG i działalności związanej z energią odnawialną. Oprócz tego od 35 do 40 mln USD przedsiębiorstwo planuje zainwestować w statki wykorzystujące paliwa nie emitujące CO2. Po otrzymaniu samochodowca Century Highway Green napędzanego ciekłym gazem w ubiegłym roku, K Line zamówiła kolejne osiem tego typu jednostek zasilanych LNG. Wśród nich będą statki o pojemności 7000 ton, które zostaną zbudowane przez stocznie Nihon Shipyard, Shin Kurushima Dockyard i China Merchants Jinling Shipyard. W każdej z nich powstaną dwie jednostki. Ich dostawa przewidziana jest na lata 2023-2025.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów