Kawasaki Heavy Industries zakończyło budowę Kobe LH2 Terminal, pierwszego importowego terminala skroplonego wodoru. Obiekt powstał dla bezemisyjnej Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
W obiekcie rozpoczęto już pierwszy próbny rozruch, który ma zademonstrować międzynarodowy łańcuch dostaw wodoru do transportu skroplonego wodoru z Australii do Japonii. Projekt jest dotowany przez organizację NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
Kobe LH2 Terminal mieści kulisty zbiornik do przechowywania skroplonego wodoru o pojemności 2500 m3 - największy tego typu w Japonii - zawierający system ramienia ładującego, specjalnie zaprojektowany do przesyłania skroplonego wodoru między obiektami lądowymi a statkami.
Zbiornik pozwala na długie magazynowanie schłodzonego skroplonego wodoru w temp do -253 C.
Zbiornik ma dodatkowo podwójną powłokę izolacji próżniowej, składającą się ze skorup wewnętrznych i zewnętrznych, z warstwą uszczelnioną próżniowo pomiędzy nimi, aby zapobiec przenoszeniu ciepła z zewnątrz.
Pierwsze testy operacyjne przeprowadzone w terminalu potwierdziły wysoką izolacyjność termiczną i stabilność funkcjonalną – podało KHI.
- Wykorzystaliśmy najnowocześniejszą technologię do magazynowania skroplonego wodoru, opracowaną w ramach tego projektu, aby w przyszłości zajmować się jeszcze większymi zbiornikami, mając na celu realizację technologii transportu wodoru o dużej objętości - powiedziała firma.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key