Kawasaki Heavy Industries zakończyło budowę Kobe LH2 Terminal, pierwszego importowego terminala skroplonego wodoru. Obiekt powstał dla bezemisyjnej Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
W obiekcie rozpoczęto już pierwszy próbny rozruch, który ma zademonstrować międzynarodowy łańcuch dostaw wodoru do transportu skroplonego wodoru z Australii do Japonii. Projekt jest dotowany przez organizację NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
Kobe LH2 Terminal mieści kulisty zbiornik do przechowywania skroplonego wodoru o pojemności 2500 m3 - największy tego typu w Japonii - zawierający system ramienia ładującego, specjalnie zaprojektowany do przesyłania skroplonego wodoru między obiektami lądowymi a statkami.
Zbiornik pozwala na długie magazynowanie schłodzonego skroplonego wodoru w temp do -253 C.
Zbiornik ma dodatkowo podwójną powłokę izolacji próżniowej, składającą się ze skorup wewnętrznych i zewnętrznych, z warstwą uszczelnioną próżniowo pomiędzy nimi, aby zapobiec przenoszeniu ciepła z zewnątrz.
Pierwsze testy operacyjne przeprowadzone w terminalu potwierdziły wysoką izolacyjność termiczną i stabilność funkcjonalną – podało KHI.
- Wykorzystaliśmy najnowocześniejszą technologię do magazynowania skroplonego wodoru, opracowaną w ramach tego projektu, aby w przyszłości zajmować się jeszcze większymi zbiornikami, mając na celu realizację technologii transportu wodoru o dużej objętości - powiedziała firma.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania