• <
bulk_cargo_port_szczecin

Wciąż nie ma pełnej zgody na połączenie japońskich gigantów kontenerowych

PMK

11.10.2017 10:02 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wciąż nie ma pełnej zgody na połączenie japońskich gigantów kontenerowych

Partnerzy portalu

Wciąż nie ma pełnej zgody na połączenie japońskich gigantów kontenerowych - GospodarkaMorska.pl

Południowoafrykański urząd antymonopolowy nie zgadza się na fuzje japońskich armatorów K Line, MOL i NYK, by stworzyć nowego przewoźnika: Ocean Network Express.

Urząd uzasadnił swoją decyzję faktem, że w przeszłości takie działanie nie sprzyjały utrzymaniu na rynku zdrowej konkurencji.

Z połączenia potencjałów tych trzech firm narodzi szósty najwiekszy na świecie armator kontenerowy z 7 proc. udziałem na światowym rynku. Wpływ na tę decyzję miało z pewnością tegoroczne bankructwo koreańskiego Hanjin Shipping. Połączenie z rywalami wydaje się w tym momencie zdecydowanie lepszą opcją.

Firmy wydały wspólne oświadczenie, w którym stwierdziły: "Ten ruch pozwoli nowemu armatorowi ONE zapewnić naszym klientom odpowiednią jakość usługi i poszerzyć naszą globalną siatkę usług i powiązań".

Zaraz po ogłoszeniu tej decyzji doszło do gwałtownego wzrostu wartości akcji każdego z japońskich armatorów. Udziały Nippon Yusen wzrosły o 9,9 proc. Kawasaki Kisen o 8,5 proc, a Mitsui OSK aż o 12 proc.

Światowy kryzys w żegludze wymusił zmiany na wszystkich czołowych firmach żeglugowych. Duński Maersk przechodzi głęboką restrukturyzację, z kolei niemiecki Hapag-Lloyd i francuskie CMA CGM wykupuje mniejszych konkurentów w drodze do konsolidacji rynku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.