PMK
Japońska stocznia Imabari Shipbuilding rozpoczęła budowę samochodowca napędzanego LNG dla rodzimego armatora Kawasaki Kisen Kaisha (K Line). Złożył on zamówienie na tę jednostkę w grudniu 2018 roku.
Imabari ma dostarczyć 200-metrowy statek jesienią 2020 roku. Będzie on mógł pomieścić na pokładzie 2020 samochodów.
K Line powiedział, że decyzja o budowie samochodowca zasilanego LNG była częścią długoterminowej wizji zarządzania środowiskowego firmy, zwanej „K” LINE Environmental Vision 2050 „Zabezpieczenie błękitnego morza na jutro”.
Firma rozpoczęła wprowadzanie przyjaznego dla środowiska statku do swojej floty wraz z wprowadzeniem na rynek w 2016 roku Drive Green Highway, przewoźnika samochodowego wyposażonego w technologie oszczędzania energii i płuczki SOx.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej