• <

Japoński armator zacznie transportować skroplony wodór od wiosny 2021 roku.

Strona główna Japoński armator zacznie transportować skroplony wodór od wiosny 2021 roku.
Japoński armator zacznie transportować skroplony wodór od wiosny 2021 roku. - GospodarkaMorska.pl
KSOE

PMK

03.02.2021 Źródło: gdynia.pl

Japoński  Kawasaki Heavy Industries chce powtórzyć swój sukces na rynku LNG w transporcie wodoru, kluczowym elemencie na drodze do dekarbonizacji światowego przemysłu.


Pilotażowy projekt o wartości 500 mln dolarów, prowadzony przez Kawasaki i wspierany przez rządy z Australii i Japonii, planuje wysłanie pierwszego ładunku skroplonego wodoru z Australii do Japonii wiosną 2021 r. Ma to być początek nowej ery czystej energii.


- Chcemy udowodnić możliwości wysyłania masowych ilości wodoru do wykorzystania w Japonii i innych krajach Azji, tak jak to było w przypadku LNG - powiedział Motohiko Nishimura, wiceprezes Kawasaki.


Wodór jest głównie pozyskiwany z gazu ziemnego lub węgla. Jest wykorzystywany głównie w rafinacji ropy naftowej i do produkcji amoniaku do nawozów, ale w przyszłości ma być wykorzystywany też w transporcie, budownictwie i produkcji energii.


Wodór stał się zielonym paliwem wybieranym przez wiele rządów i firm, które stawiają na to, że najobficiej występujący we wszechświecie pierwiastek może pomóc w walce ze zmianami klimatu.


W grudniu rząd Japonii przedstawił ambitny cel, jakim jest zwiększenie rocznego zapotrzebowania na wodór do 3 mln ton do 2030 r., z około 2 mln ton obecnie.


Kawasaki zamierza zbudować 80 tankowców do przewozu wodoru zdolnych importować 9 milionów ton paliwa rocznie do 2050 r. Celem firmy jest całkowita sprzedaż wodoru w wysokości 120 miliardów jenów (1,16 miliarda dolarów) w 2030 i 300 miliardów jenów w 2040 roku


Tej wiosny Kawasaki przetransportuje 75 ton wodoru wydobytego z węgla brunatnego i skroplonego w stanie Wiktoria w Australii, co wystarczy na napełnienie zbiorników 15 000 pojazdów ogniwami paliwowymi.


Japonia była pionierem w hurtowym wykorzystaniu LNG ponad 50 lat temu, kiedy Tokyo Electric i Tokyo Gas zdecydowały się na import paliwa, aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na energię w obliczu gwałtownej ekspansji gospodarczej kraju.


 - Potrzebujemy wsparcia rządowego, aby stworzyć system zachęcający do stosowania czystszego paliwa i wyjaśniający, kto poniesie koszty - powiedział Nishimura.

Źródło:
gdynia.pl

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.