PMK
Alians 2M, składający się z Maersk Line i MSC, potwierdziły, że brytyjski Port Liverpool na stale zostanie wpisany w trasę serwisu TA4, łączącego Europę z kilkoma amerykańskimi portami.
Usługa ta jest obecnie wykorzystywana do eksportu towarów brytyjskich, takich jak produkty spożywcze, ale również przyciąga zainteresowanie handlem wyrobami przemysłowymi.
- Południowo-wschodnie porty Wielkiej Brytanii cierpią na duże natężenie ruchu morskiego, ostry niedobór przewoźników i poważne obawy dotyczące wpływu Brexitu na handel kontynentalny. W tych trudnych czasach, wciąż warto podejmować odważne ruchy, jeżeli ma się nadzieje na zysk – skomentował Mark Whitworth, dyrektor generalny Peel Ports, operatora portu.
- Przeniesienie naszej transatlantyckiej usługi do Liverpoolu pozwoliło nam na utrzymanie kompleksowej oferty w Wielkiej Brytanii z szerokim zakresem połączeń z naszą globalną siecią. W oparciu o popyt i zainteresowanie ze strony firm z tego regionu Wielkiej Brytanii jesteśmy zadowoleni, że wprowadzamy tę zmianę na stałe - powiedział Asbjorn Kops, dyrektor ds. handlu i marketingu w firmie Maersk.
Statki pływające w ramach serwisu TA4 odwiedzają Antwerpię, Rotterdam, Bremerhaven, Liverpool, Newark, Savannah, Port Everglades i North Charleston.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny