ew
W terminalu w Tanjung Pelepas w Malezji, na statek Mumbai Maersk załadowano 19 038 TEU. Tym samym, kontenerowiec o łącznej pojemności 20 tys. TEU, ustanowił nowy rekord świata w wielkości jednorazowego transportu ładunku.
Poprzeni rekord należał do UASC, który jest teraz częścią Hapag-Lloyd. W 2015 r., na kontenerowiec Al Muraykh załadowano 18 601 TEU. Na tablicy rekordów, całkiem nieźle radził sobie także sam Maersk. W tym samym roku, na Madison Maersk trafiło jednorazowo 18 215 TEU.
Jak twierdzą przedstawiciele grupy Maersk: "Rekordowy załadunek jest także oznaką ogromnego postępu Maerska. Tanjung Pelepas jest jednym z tych terminali, który maksymalnie chce wykorzystać swoje możliwości przeładunkowe i wydajność a polityka Maersk Line jest zgodna z tą strategią".
Terminal Tanjung Pelepas przeładowuje rocznie ponad 8 mln TEU. W 2020 r., po modernizacji, jego potencjał znacznie wzrośnie. Według zapewnień, aż do 13,5 mln TEU.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem