• <

Wynik wyszukiwania - "mitsui o.s.k." - Wiadomości

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.
24.05.2024

Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic

Komisja Europejska przyznała status Projektu Wspólnego Zainteresowania (Projects of Common Interest, PCI) koncepcji wychwytywania i transportu dwutlenku węgla na Litwie i Łotwie, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic, składające się z Akmenės cementas, KN Energies, Larvik Shipping, Mitsui O.S.K. Lines i SCHWENK Latvija SIA. Zapewni to dofinansowanie przedsięwzięcia, które ma zapewnić dekarbonizację transportu i przemysłu w regionie Morza Batyckiego.
17.05.2024

CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU

Międzynarodowa kancelaria CMS udzielała wsparcia w prowadzonym przez Operatora Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A. procesie mającym na celu wyłonienie dostawcy oraz zawarcie pierwszej w Polsce umowy czarteru pływającej jednostki regazyfikacyjnej (FSRU). Umowa określająca warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU została zawarta pomiędzy Gaz-System S.A. a White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
10.05.2024

Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU

Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU w Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
25.04.2024

W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych

MOL Drybulk zawiera umowę na transport morski z JFE Engineering na budowę statku przeznaczonego do transportu elementów fundamentów dla morskich turbin wiatrowych. Jednostka ma być pierwszym w Japonii, przybrzeżnym, modułowym transportowcem przewożącym który będzie przeznaczonym do prac przy budowie morskich farm wiatrowych.
16.04.2024

MOL testuje pierwszą suwnicę napędzaną wodorem

W Japonii jest sprawdzane w praktyce rozwiązanie, które ma zrewolucjonizować branżę portową, wpływając na jej dekarbonizację. Do innowacji w związku z wprowadzaniem ekologicznych napędów na statkach dolicza się także wyposażanie w nie maszyn wykorzystywanych w portach.
07.02.2024

Oficjalnie: Zarząd Portu Gdańsk odwołany

Z informacji, jakie otrzymał portal GospodarkaMorska.pl wynika, że odwołany został Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Czekamy na oficjalne potwierdzenie.
06.02.2024

GAZ-SYSTEM wybrał dostawcę polskiego FSRU

30 stycznia 2024 r. Spółka dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na dostarczenie i obsługę jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego LNG w Zatoce Gdańskiej. GAZ-SYSTEM będzie kontynuował rozmowy dotyczące warunków umowy czarterowej dla FSRU z firmą Mitsui O.S.K. Lines.
01.02.2024

Krok bliżej FSRU. Gaz-System zakończył morskie badania geotechniczne

Gaz-System poinformował, że zakończone zostały badania geotechniczne w ramach morskiej części projektu ulokowania na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala LNG – FSRU.
16.01.2024

Transport morski pod napięciem. Ryzyka podróży z elektrykiem na statku i w porcie

Pojazdy elektryczne znalazły już miejsce na stałe w naszym codziennym życiu. Nietrudno zauważyć, że w wielu miastach użytkowanie samochodów elektrycznych, skuterów, hulajnóg i rowerów z wspomaganiem bateryjnym stało się codziennością. Wszystkie te urządzenia przewożone są na masową skalę statkami. Mniejsze jednostki w kontenerach. Samochody statkami ro-ro lub promami samochodowo-pasażerskimi. Transport tych urządzeń to wyzwanie nie tylko dla armatorów, ale również dla terminali ro-ro.
02.01.2024

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

MOL zostanie pierwszą na świecie firmą żeglugową emitującą "niebieskie" obligacje

Gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. ogłosił podjęcie decyzję o emisji wyjątkowych obligacji w drodze oferty publicznej na rynku krajowym Japonii w styczniu 2024 roku. Są pierwszymi na świecie w branży morskiej, odnoszące się do wytycznych wydanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Rynków Kapitałowych (ICMA) i inne organizacje. Ramy inwesycji opracowane na potrzeby emisji obligacji zagwarantują, że wszelkie wykorzystane wpływy mają przyczynić się do stworzenia zrównoważonej gospodarki morskiej.
15.12.2023

Statki dostarczone przez Damen będą obsługiwać tajwańskie morskie farmy wiatrowe

Damen Shipyards podpisał 21 listopada br. umowę z Ta San Shang Marine Co. Ltd, spółką joint venture pomiędzy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. z Japonii i Ta Tong Marine Co., Ltd. z Tajwanu na dostawę nowego statku do usług budowlanych CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Oznaczony jako 9020 będzie przeznaczony do prac budowlanych i eksploatacji farm wiatrowych na morzu, ulokowanych w pobliżu wyspy.
21.11.2023

MOL wdraża system sztucznej inteligencji do wczesnego wykrywania pożaru na statkach typu ro-ro

Zaprószenie ognia i pożar pozostają jednymi z największych zagrożeń dla jednostek nawodnych od najdawniejszych czasów. Ostatnie, głośne wypadki wymuszają większą kontrole i zapotrzebowanie na najnowocześniejsze środki bezpieczeństwa. Branża morska poszukuje coraz to nowszych rozwiązań, aby poradzić sobie z zagrożeniami związanymi z niekontrolowanymi pożarami, zwłaszcza pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych.
16.11.2023

Gaz-System potwierdza: w walce o FSRU pozostają MOL i BW LNG

Gaz-System oficjalnie podał, że zawarte zostały porozumienia z Mitsui O.S.K. Lines i BW LNG – dwoma armatorami, których oferty wciąż są w grze w przetargu o budowę pierwszego polskiego terminala gazowego FSRU.
14.11.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem

Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.
21.09.2023

Sankcje na rosyjski project Arctic LNG 2 wyzwaniem dla Japonii w zakresie dostaw gazu do kraju

Powstający w Rosji nowy terminal do transportu skroplonego gazu ziemnego jest ciążącym problemem dla firm, które zaangażowały się w to przedsięwzięcie przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie. Teraz wyjścia z niego poszukują japońskie władze, które zobowiązują się do przestrzegania sankcji, jednocześnie poszukując innych źródeł surowca energetycznego dla państwa.
19.09.2023

Rekiny zaatakowały rosyjski katamaran, z pomocą przyszedł samochodowiec [WIDEO]

Rosyjska ekipa ekspedycyjna, która próbowała opłynąć Ziemię nadmuchiwanym katamaranem, została zaatakowana przez rekiny na Morzu Koralowym. Z pomocą przyszła załoga samochodowca O.S.K. Mitsui.
06.09.2023

Japonia. Pierwszy transport niskoemisyjnego amoniaku

Do Japonii dotarła pierwsza dostawa certyfikowanego niskoemisyjnego amoniaku. Na potrzeby Fuji Oil Company zrealizowały ją linie Mitsui O.S.K.
22.04.2023

Największy na świecie pływający terminal FSRU przybywa do Hongkongu

Największa na świecie pływająca jednostka magazynowania i regazyfikacji (FSRU) dotarła do portu w Hongkongu, aby obsłużyć pierwszy w mieście terminal importowy skroplonego gazu ziemnego (LNG), o czym poinformowały zaangażowane w to przedsięwzięcie CLP Power Hong Kong i Hong Kong Electric.
14.04.2023

Branża pisze do ONZ w sprawie marynarzy, którzy utknęli na Ukrainie

Grupa instytucji z branży morskiej, głównie reprezentujących zrzeszenia i stowarzyszenia marynarzy, wystosowała list otwarty do sekretarza generalnego ONZ Antonio Guterresa wzywając organizację do podjęcia kroków w celu ewakuacji marynarzy, którzy wciąż nie mogą opuścić Morza Czarnego i Morza Azowskiego z powodu wojny.
28.02.2023

Japoński MOL nie rezygnuje z transportu LNG z Rosji

Takeshi Hashimoto, prezes i dyrektor generalny japońskiego przewoźnika morskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) planuje wznowić transport rosyjskiego LNG.
23.01.2023

Pierwszy japoński prom zasilany LNG rozpoczyna działalność

Do obsługi tras pasażerskich ruszył pierwszy z dwóch promów zasilanych LNG, należący do japońskiego armatora MOL. Sunflower Kurenai będzie obsługiwany przez związaną ze spółką firmą Ferry Sunflower Co.
16.01.2023

Zmodernizowano największy na świecie statek FSRU. Teraz popłynie do Hongkongu

Zakończono modernizację największej na świecie jednostki pływającej do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), MOL FSRU Challenger, zwiększając jej zdolności przed wysłaniem do Hongkongu.
27.12.2022

Mitsui O.S.K. Lines zainstaluje na statkach telekomunikacyjny system satelitarny od Elona Muska

Japoński armator planuje przetestować wykorzystanie usługi komunikacji satelitarnej Starlink, oferowanej przez należącą do Elona Muska firmę Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), na eksploatowanych przez siebie jednostkach morskich.
12.12.2022

Nadchodzi renesans żaglowców. Wind Challenger przewozi węgiel siłą wiatru

Pierwszy na świecie masowiec przewożący węgiel zaopatrzony w Wind Challenger – system napędu wiatru z twardym żaglem – został dostarczony i działa od 7 października. Informację przekazał japoński armator MOL. To przełomowe osiągnięcie w dziedzinie transportu morskiego może oznaczać odrodzenie idei żaglowców.
10.10.2022

Południowokoreańska stocznia odmawia budowy rosyjskiego tankowca

Stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) anulowała zamówienie na tankowiec LNG, który rosyjski Sovcomflot zamówił na potrzeby projektu Arctic LNG 2 realizowanego przez Novatek.
27.05.2022

TSS Pioneer będzie obsługiwał farmy wiatrowe Greater Changhua pod banderą Tajwanu [WIDEO]

Do stoczni VARD Vung Tau w Wietnamie, należącej do norweskiej grupy VARD Group, dostarczono 8 marca nowy statek serwisowy SOV (service operation vessel) zbudowany przez Ta San Shang Marine, wspólną spółkę Mitsui O.S.K. Lines (MOL)i Ta Tong Marine.
15.03.2022

Zwodowano pierwszy japoński prom zasilany LNG

Japoński potentat morski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zwodował pierwszy japoński prom napędzany LNG, będący jednym z dwóch promów zamówionych przez spółkę zależną MOL - Ferry Sunflower. Napęd gazowy ma być alternatywą dla tradycyjnego paliwa, dającego szansą na ograniczenie emisji w sektorze żeglugi.
10.03.2022

MOL i Toyo Construction wspólnie wybudują statki do obsługi morskich farm wiatrowych

Japoński armator Mitsui O.S.K. Line (MOL) i spółka z obszaru inżynierii morskiej Toyo Construction podpisały protokół ustaleń Memorandum of Understanding (MoU), dotyczący współpracy w zakresie budowy statków potrzebnych do obsługi farm wiatrowych.
24.02.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 5-7/2022)

Kolejne tygodnie początku nowego roku to czas aktywizacji rynku tonażowego w wielu obszarach. Na koniec stycznia aktualny portfel złożonych nowych zamówień w 2022 roku na wszystkie typy statków wynosił 77 jednostek, jednakże nadal było to o 40% mniej w porównaniu do danych z zeszłego roku. Niemniej jednak zapotrzebowanie na tonaż widać między innymi po cenach statków, które mocno wystrzeliły w górę. W uśrednieniu są one obecnie najwyższe od 10 lat!
21.02.2022

Japoński MOL stawia na LNG – zainwestuje w dwa nowoczesne promy

Japońska spółka transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz spółka należąca do grupy - MOL Ferry - ogłosiły zamówienia na budowę dwóch najnowocześniejszych promów napędzanych LNG. Umowa na budowę została podpisana ze stocznią Naikai Zosen Corporation. Gotowe jednostki zostaną dostarczone do zleceniodawcy w 2025 roku.
21.02.2022

MOL: zebrane mikrodrobiny plastiku mogą stać się źródłem energii

Podczas gdy znaczna część uwagi środowiskowej skupia się na emisjach, naukowcy nadal pracują nad równie palącym problemem mikrodrobin plastiku w oceanach na świecie. Japoński projekt, współpracujący z Mitsui O.S.K. Line, poinformował o postępach w swoich wysiłkach z udaną produkcją potencjalnego źródła energii czerpanego z mikrodrobin plastiku i mikroalg zebranych przez statki japońskiej linii żeglugowej.
25.11.2021

Czarter na podróż – wstępna podróż do portu załadunku

W przypadku nowego zafrachtowania, rzadko się zdarza, iż statek będący przedmiotem czarteru jest już w porcie załadunku przewidziany, zawartym właśnie czarterem na podróż.
23.08.2021

MOL planuje budowę statków o zerowej emisji netto

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.
21.06.2021

Almatech łączy siły z e5 Lab w budowie zasilanego wodorem statku

Szwajcarska firma kosmiczna i morska Almatech nawiązała współpracę z e5 Lab, japońską firmą finansowaną między innymi przez Mitsui O.S.K. Lines. Wspólnie mają opracować statek pasażerski napędzany systemem wodorowych ogniw paliwowych.
26.05.2021

ONE testuje zrównoważone biopaliwo na kontenerowcu

Singapurski armator kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), przeprowadził test biopaliwa na kontenerowcu MOL Experience.
11.02.2021

Hyundai Mipo z kontraktem na dwa tankowce

Południowokoreański stocznia Hyundai Mipo Dockyard podpisała umowę na budowę dwóch tankowców petrochemicznych o wartości 72,7 mln dolarów. Kontrakt złożyła anonimowa europejska firma.
27.01.2021

MOL testuje biopaliwo na jednym ze swoich holowników

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji stworzone przez firmę euglena Co.
15.12.2020

Duże zamówienie na napędzane metanolem tankowce

Kanadyjskie Waterfront Shipping Company (WSC) złożył zamówienie na osiem tankowców napędzane metanolem. Jednostki powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
02.12.2020

MOL przetestuje urządzenie do zbierania mikroplastiku na swojej nowej jednostce

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines przeprowadził demonstrację urządzenia do zbierania mikroplastiku, stworzonego wspólnie z rodzimym producentem Miura Co. Urządzenie zostało zainstalowane na nowym statku do przewozu drewna i przetestowane na końcu października tego roku.
25.11.2020

W Rotterdamie ochrzczono największą na świecie bunkierkę LNG

Największa na świecie bunkierka na skroplony gaz ziemny (LNG) została oficjalnie ochrzczona podczas ceremonii, która odbyła się w piątek w Rotterdamie. Zbiornik membranowy GTT Mark III Flex o długości 135,5 metra i pojemności 18 600 metrów sześciennych otrzymał nazwę Gas Agility.
24.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG gotowa do działania

Największa na świecie bunkierka LNG został oficjalnie nazwana podczas ceremonii chrztu, która odbyła się w ostatni weekend w Rotterdamie.
22.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG przybyła do Rotterdamu

Gas Agility, bunkierka LNG o pojemności 18,6 tys. m3, w końcu dotarła do Rotterdamu, gdzie niedługo rozpocznie działalność.
25.08.2020

Hudong zakończyło budowę trzeciego gazowca LNG dla MOL i Cosco

Chiński Hudong-Zhonghua Shipbuilding ukończył trzeci statek Jamał LNG dla spółki joint venture złożonej z rodzimego China Cosco Shipping i japońskiego Mitsui O.S.K. Line.
27.07.2020

Hudong dostarczy trzecim gazowiec LNG dla terminalu Jamał

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua ma dostarczyć kolejny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał projekt Jamał w Arktyce. Hudong powiedział w oświadczeniu, że LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 opuścił stocznię w Szanghaju 3 lipca.
10.07.2020

MOL zmniejsza flotę o 40 statków w odpowiedzi na kryzys COVID-19

Japoński armator - Mitsui O.S.K. Line (MOL) opracowały plan obejmujący środki obronne, które firma powinna podjąć, aby ograniczyć straty i ponownie zbadać działania inwestycyjne w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa.
23.06.2020

DSME zdobyło duży kontrakt od rosyjskiego Novateku

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
08.06.2020

Japońskie firmy będą wspólnie pracować nad elektrycznymi statkami

Siedem japońskich firm połączyło siły w celu stworzenia nowych usług infrastruktury żeglugi oceanicznej poprzez różne inicjatywy mające na celu rozwój, realizację i komercjalizację bezemisyjnych statków elektrycznych.
21.05.2020

Wärtsilä dostarczy technologię dla japońskich promów napędzanych LNG

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę na dostawę rozwiązań technologicznych dla dwóch nowych japońskich promów napędzanych LNG.
19.05.2020

Ørsted wyczarteruje na 15 lat pierwszą tajwańską jednostkę SOV

Duński deweloper morskich farm wiatrowych Ørsted podpisał 15-letnią umowę z Ta San Shang Marine, wynajmując firmę spedycyjną do budowy pierwszego na świecie statku do obsługi farm wiatrowych typu SOV, który będzie pływał pod tajwańską banderą. Będzie ona obsługiwać morskie farmy wiatrowe Greater Changhua.
16.04.2020

MOL przewiduje duże straty w 2019 roku

Japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines, spodziewa się odnotować nadzwyczajnie dużą stratę w skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2019.
24.03.2020

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
23.02.2020

Jak wygląda rynek LNG w światowej żegludze i portach? (raport)

Według najnowszych danych koalicji SEA/LNG na świecie eksploatuje się obecnie 175 jednostek napędzanych na LNG. Armatorzy zamówili 203 jednostki, a 141 oczekuje na zamówienia.
18.02.2020

Nowe technologie rewolucjonizują funkcjonowanie portów

W ostatnich latach nastąpił szybki postęp w zakresie innowacji technologicznych mających ogromny wpływ na rozwój portów i terminali przeładunkowych. Przygotowaliśmy zestawienie trzech, które zrewolucjonizują funkcjonowanie portów, a co za tym idzie globalnych łańcuchów dostaw.
29.01.2020

Największa bunkierka LNG na świecie po próbach morskich

Gigantyczna bunkierka LNG należąca do japońskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) pomyślnie zakończyła próby morskie w Chinach – poinformowało towarzystwo klasyfikacyjne, Bureau Veritas.
12.01.2020

W Chinach ochrzczono kolejny gazowiec LNG dla terminalu Jamał LNG

W chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding ochrzczono kolejny gazowiec LNG na potrzeby rosyjskiego terminalu Jamał LNG. Jednostka otrzymała nazwę LNG Merak i powstała na zamówienie japońskiego Mitsui O.S.K. Lines i chińskiego Cosco Shipping.
09.01.2020

Mitsubishi wybuduje pierwsze promy napędzane LNG w Japonii

Japońska stocznia Mitsubishi Shipbuilding zawarła umowę z rodzimym armatorem Mitsui O.S.K. Linie (MOL) w sprawie budowy dwóch promów napędzanych LNG, pierwszego takiego projektu w Japonii.
02.01.2020

MOL zaprojektuje bezemisyjnego samochodowca

Czołowy japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), połączył siły z rodzimą firmą e5 Lab w celu stworzenia hybrydowego samochodowca (PCC) zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz bateriami o dużej pojemności.
17.12.2019

Największa stocznia świata ze strumieniem zamówień

Największy koncern stoczniowy świata, China Shipbuilding Corp, zanotował fantastyczny tydzień pod względem nowych kontraktów, które powiększyły wartość ich portfela zamówień do 4,2 mld dolarów.
08.12.2019

MOL i Total z drugą bunkierką LNG. Będzie obsługiwała jednostki na Morzu Śródziemnym

Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i Mitsui O.S.K. Line (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na drugą bunkierkę LNG.
04.12.2019

MOL zamówił pierwsze japońskie promy napędzane paliwem LNG

Japoński gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i jego podspółka Ferry Sunflower Limited ujawniły plan budowy pierwszych w Japonii promów napędzanych LNG.
21.11.2019

Nowy gazowiec LNG dołączył do projektu Jamał

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua przekazała pierwszy z czterech zamówionych gazowców LNG, zbudowanych na potrzeby projektu Jamał LNG. Niedługo rozpocznie transport skroplonego gazu.
11.11.2019

Zwodowano pierwszą bunkierkę LNG zdolną do obsługi największych kontenerowców na świecie

W Chinach zwodowano pierwszą bunkierkę LNG dla francuskiego Totala. Jednostka zostanie przekazana koncernowi w 2020 roku i będzie działać w Północnej Europie. Jej zadaniem będzie dostawa skroplonego gazu ziemnego do statków komercyjnych, w tym dziewięciu megakontenerowców armatora CMA CGM.
20.10.2019

Japońskie firmy przyśpieszają prace nad projektem Wind Challenger

Japońskie przedsiębiorstwa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Tohoku Electric Power zamierzają przyśpieszyć prace nad projektem Wind Challenger, którego celem jest instalacje pierwszego na świecie systemu twardych żagli na masowcu do przewozu węgla.
15.10.2019

Japońskie firmy dostały zielone światło na rozwój projektu Wind Challenger Design

Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.
03.10.2019

Cięcie stali pod największą bunkierkę LNG Singapuru

Ceremonia cięcia stali rozpoczęła budowę największej w historii Singapuru bunkierki LNG. Jednostka powstała w stoczni Sembcorp Marine na zamówienie japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL).
30.09.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał

W chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines i chińskie COSCO Shipping. Jednostka o pojemności 174 tys. m3 otrzymała 24 września nazwę LNG Dubhe.
25.09.2019

MOL i Karpowership przedstawili w Afryce pierwszy projekt transferu LNG na pływającą elektrownię

Japońska spółka żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i turecka firma Karpowership, specjalizująca się w pływających elektrownia, będą wspólnie pracować nad pierwszym projektem transferu LNG na tzw. Powershipy w Mozambiku.
02.09.2019

Japońskie firmy będą pracować nad projektami związanymi z pełni elektrycznymi statkami

Japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) połączyło siły z rodzimymi firmami Asahi Tanker, Exeno Yamamizu Corporation i Mitsubishi Corporation, by skupić się na rozwoju bezemisyjnych statków napędzanych elektrycznie.
07.08.2019

Vladimir Rusanov przetransportował LNG do Chin przez Północny Szlak Morski

Vladimir Rusanov, gazowiec LNG klasy lodowej, zakończył podróż Północnym Szlakiem Morskim i dostarczył transport wyprodukowanego w terminalu Jamal LNG gazu skroplonego do Chin.
25.07.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał w stoczni DSME

W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG klasy lodowej, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i chińskie COSCO Shipping Corporation Limited.
21.07.2019

Mitsui zamówił dwa statki w jednej z chińskich stoczni

Japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść na początku tego roku.
13.03.2019

Alians ONE ustanowił rekord w załadunku kontenerów

Kontenerowiec MOL Tribute, należący do aliansu Ocean Network Express (ONE), ustanowił rekord w załadunku kontenerów z liczbą 19,190 TEU.
17.02.2019

Alians ONE dodał piątą magentę do swojej floty

Nowy kontenerowiec w kolorze magenty, ONE Grus, dołączył do floty Ocean Network Express (ONE). To pierwsza nowa jednostka aliansu w 2019 roku.
03.02.2019

Japoński armator zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
29.01.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Alians ONE wciąż rozważa wybór między LNG a skruberami

Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
05.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Mitsui zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść 8 listopada.
09.11.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

DSME ochrzciło gazowiec LNG klasy lodowej dla Projektu Jamał

W stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbył się chrzest nowego gazowca klasy lodowej, zamówionego przez Mitsui O.S.K. Lines i China COSCO Shipping.
12.09.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Ocean Network Express (ONE) otworzył biuro w Gdańsku

Ocean Network Express (ONE) teraz także w Gdańsku. Przewoźnik, którego można rozpoznać po kontenerowcach w kolorze magenta, otworzył biuro w kompleksie biznesowym Alchemia. W Centralnym Centrum Serwisowym ONE prace znalazło 120 osób.
30.08.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Japończycy też zainteresowani rozwojem arktycznej żeglugi

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisał porozumienie z rosyjskim rządem w sprawie rozwoju żeglugi Północną Drogą Morską. Dzięki topnieniu lodowców żegluga tymi rejonami jest coraz łatwiejsza.
29.07.2018

Kolejny armator obniża swoją prognozę finansową

Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
26.07.2018

Japoński armator pomoże Rosji w rozwoju żeglugi arktycznej

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisał porozumienie z rosyjskim rządem w sprawie rozwoju żeglugi Północną Drogą Morską. Dzięki topnieniu lodowców żegluga tymi rejonami jest coraz łatwiejsza.
10.06.2018

Alians ONE również wprowadził dodatkowe opłaty, by pokryć koszty paliwa

Najmłodszy z kontenerowych aliansów - Ocean Network Express (ONE) – również postanowił wprowadzić podwyżki za przewóz, by pokryć wciąż rosnące koszty paliwa.
08.06.2018

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej

Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej. Trwa dziewiczy rejs kontenerowca One Commitment, pierwszego we flocie nowego przewoźnika kontenerowego ONE (One Network Express). Statek w charakterystycznym kolorze magenta rejs rozpoczął 15 maja w Singapurze. Będzie pływał w ramach serwisu PN2, łączącego Azję z Ameryką Północną.
02.06.2018

K-Line znów z zyskiem

Czołowy japoński armator K Line zanotował zysk 10,4 mld jenów w roku fiskalnym, zakończonym 31 marca tego roku. To duży postęp w porównaniu do zeszłego roku, gdy spółka zanotowała stratę 139,4 mld jenów.
29.04.2018

Oficjalne rozpoczęcie działalności Ocean Network Express (ONE)

Nowy przewoźnik kontenerowy wchodzi na rynek. Jak czytamy w komunikacie na stronie One Network Express, mimo że założenie firmy i rozpoczęcie operacji wysyłkowych miało miejsce już 7 lipca zeszłego roku, oficjalny start działalności odbył się 1 kwietnia.
03.04.2018

Japoński MOL będzie rozwijał razem z Rosją żeglugę Północną Drogą Morską

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisał porozumienie z rosyjskim rządem w sprawie rozwoju żeglugi Północną Drogą Morską. Dzięki topnieniu lodowców żegluga tymi rejonami jest coraz łatwiejsza.
27.02.2018

Stawki frachtowe kontenerowców wciąż niskie. Potrzebna większa konsolidacja?

To jest decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 715 pkt). Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
03.10.2017

Armatorzy kontenerowców stawiają na fuzje i alianse

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.08.2017

Rynek transportu drobnicy w kontenerach czeka jeszcze większa konsolidacja

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
20.06.2017

Gigantyczny kontenerowiec po raz pierwszy w Północnej Europie (foto)

Wczoraj do portu w Hamburgu zawinął kontenerowiec MOL Triumph – jeden z trzech największych tego typu statków na świecie. To pierwsza wizyta megakontenerowca o ładowności powyżej 20 tys. TEU w Północnej Europie.
16.05.2017

Potrzeba więcej konsolidacji na rynku kontenerowym

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 810 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.04.2017

Zielone światło dla budowy mega kontenerowców napędzanych LNG

Podczas wystawy i konferencji Gastech 2017 w Tokio, firma DNV GL zatwierdziła projekt budowy serii czterech kontenerowców o pojemności 20 000 TEU napędzanych LNG. To wspólny projekt Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Samsung Heavy Industries (SHI).
10.04.2017

Największy kontenerowiec świata wypłynął w dziewiczy rejs do Europy

MOL Triumph, największy na świecie kontenerowiec, wypłynął w pierwszy rejs z Azji do Europy. Do eksploatacji nowoczesna jednostka została oddana w ubiegłym miesiącu.
07.04.2017

Mamy nowy rekord. Największy kontenerowiec świata już na wodzie

W koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries zakończyła się budowa największego kontenerowca świata, o pojemności 20150 TEU.
20.03.2017

Rynek azjatycki czeka duża fala konsolidacji

To ma być decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
04.01.2017

Maersk chce więcej fuzji na wzór japońskich armatorów

Fuzja trzech największych japońskich linii kontenerowych to zdaniem Maerska, lidera na tym rynku, bardzo dobry ruch, który zrobi wiele dobrego dla pogrążonego w kryzysie transportu kontenerowego.
31.10.2016

Japońscy armatorzy łączą siły na rynku kontenerowym

Nippon Yusen KK, Mitsui O.S.K. Lines Ltd. oraz Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., trzech największych japońskich armatorów, połączyły swoje sektory kontenerowe w jedną wspólną spółkę. Jej działanie rozpocznie się 1 czerwca przyszłego roku.
31.10.2016

UASC połączył się z Hapag-Lloyd

Firma przewozowa United Arab Shipping Company (UASC) z siedzibą w Dubaju połączyla się z niemieckim Hapag-Lloyd AG (HL).
19.07.2016

Dołączenie HMM do aliansu 2M. Co się kryje za tym porozumieniem?

Koreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM) prowadzi negocjacje w sprawie do dołączenia aliansu 2M, składającego się z Maersk Line i MSC. Zadłużony armator nie wydaje się jednak być odpowiednim partnerem dla dwóch największych przewoźników kontenerowych na świecie. Eksperci z agencji Drewry podejrzewają inny powód, dla którego może dojść do tego połączenia.
27.06.2016

Koreański przewoźnik chce dołączyć do aliansu 2M

Maersk Line i MSC rozpoczęli negocjacje z Hyundai Merchant Marine (HMM). Dwaj najwięksi armatorzy kontenerowców chcą, aby południowokoreański przewoźnik dołączył do ich aliansu 2M.
23.06.2016

Decyzja w sprawie połączenia gigantów transportowych już w czerwcu

Firma przewozowa United Arab Shipping Company (UASC) z siedzibą w Dubaju zamierza podjąć decyzję w sprawie połączenia z niemieckim Hapag-Lloyd AG (HL) już na początku przyszłego miesiąca.
19.05.2016

Działo się! Najważniejsze wydarzenia w Porcie Gdańsk w 2015 r.

Rok 2015 w Porcie Gdańsk był rekordowy dla polskiej gospodarki morskiej. Port zanotował blisko 36 mln ton przeładowanych towarów, ponad 11-procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku 2014, ponad 100-procentowy wzrost przeładunków w ciągu zaledwie 8 lat oraz 3-krotny wzrost wydatków inwestycyjnych na łączną kwotę blisko 100 mln zł w stosunku do roku 2014.
14.01.2016

Już piąty armator zawinął do Gdańska w ramach aliansu G6

Do DCT Gdańsk zawinął piąty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec APL Changi. Statek mierzy 369 metrów długości i 51 metrów szerokości. Należy do amerykańskiego armatora APL, został zbudowany w 2013 roku.
09.09.2015

MOL testuje nową technologię oszczędzającą paliwo

Mitsui O.S.K. Linie (MOL) rozpoczęła testowanie nowej technologii stworzonej w celu redukcji emisji CO2 oraz oszczędności paliwa. Chodzi o tzw. windshield czyli zasłonę "antywiatrową". Zasłona ma zminimalizować opór powietrza płynącego statku.
04.09.2015

Kolejny armator aliansu G6 w DCT

Do DCT Gdańsk zawinął czwarty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec NYK Hyperion. Statek mierzy 366 metrów długości i 48 metrów szerokości. Należy do amratora NYK Line (Nippon Yusen Kaisha), został zbudowany w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
01.09.2015

Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk

Dziś (25.08) nad ranem do DCT Gdańsk zawinął kolejny statek w ramach Aliansu G6. Kontenerowiec Hyundai Drive, należący do armatora Hyundai Merchant Marine, mierzy 366 m długości i 48 m szerokości. Zbudowany został w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
25.08.2015

Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo]

Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej wizyty kontenerowca wpływającego do terminalu DCT Gdańsk w ramach Aliansu G6. Inauguracyjną jednostką okazał się Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu we wtorek ok. godz. 18.
11.08.2015

Hamburg Süd w DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk nawiązał współpracę z linią Hamburg Süd. Pierwsze kontenery tego armatora zostały przeładowane w DCT Gdańsk w poniedziałek.
23.07.2015

Nowy klient w DCT Gdańsk. Do terminalu będą zawijać kontenery UASC

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął współpracę z nową linią żeglugową - United Arab Shipping Company (UASC). Pierwsze kontenery UASC zostały obsłużone w środę, 15 lipca.
15.07.2015

Model kontenerowca dla Akademii Morskiej w Gdyni

W dniu 1 lipca w Sali Senatu odbyło się uroczyste przekazanie Akademii Morskiej w Gdyni modelu statku ,,MOL Brawo” typ B ufundowanego przez Spółkę MOL (Europe) B.V. Model powstał w Pakistanie i przypłynął do Gdyni w kontenerze. Mierzy prawie 2 m długości i waży 65 kg.
03.07.2015

Japoński armator zamówił pierwsze na świecie hybrydowe jednostki o napędzie diesla oraz na metanol

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamówił trzy frachtowce o napędzie hybrydowym na paliwo diesel oraz metanol. Zamówienie wykona japońska stocznia Minaminippon Shipbuilding. Jednostki zostaną ukończone w 2016 roku.
01.07.2015

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska. Port na światowych mapach konternerowych

Na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk - Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk. Gdański port zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych.
23.06.2015

Serwis oceaniczny Aliansu G6 wchodzi na Bałtyk

Członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie.
22.06.2015

MOL dołączy do klubu właścicieli superkontenerowców

Największa japońska linia żeglugowa - MOL, podpisała z koreańską stocznią Samsung Heavy Industries kontrakt budowy czterech kontenerowców o pojemności 20150 TEU (kontener 20. stopowy) każdy.
05.03.2015

Japońskie holowniki spychają kontenerowiec MOL Express z mielizny

Relację z uwolnienia MOL Express udało się uchwycić amatorską kamerą. Jednostka wpłynęła na mieliznę podczas wykonywania manewru w porcie Tateyama (Japonia) 11 stycznia.
22.01.2015

Czy kontenerowce będą się łamać?

Bliskie wprowadzenie w tym roku do eksploatacji statków kontenerowych zabierających już ponad 19 tys. TEU (kontenerów 20. stopowych) wyprzedziło rozwój techniki bezpieczeństwa i nowych norm.
07.01.2015

Mniej zgubionych kontenerów, niż szacowano wcześniej

Wcześniejsze szacunki wskazywały, że w latach 2008 - 2010 średnio rocznie na morzu ginęło po ok. 10 tys. kontenerów z towarami, nie uwzględniając katastrof morskich.
30.09.2014

Japoński armator otwiera centrum w Gdańsku i podejmuje współpracę z Akademią Morską w Gdyni

Akademia Morska w Gdyni podpisała porozumienie o współpracy z światowym potentatem na rynku morskich przewozów kontenerowych - japońskim MOL Mitsui O.S.K. Dokument podpisany został na Darze Młodzieży.
11.07.2014

Porozumienie MOL Mitsui O.S.K Lines - Akademia Morska w Gdyni

W środę, 9 lipca, o godz. 14.00 w salonie kapitańskim "Daru Młodzieży", odbędzie się uroczyste podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Akademią Morską w Gdyni a firmą MOL Europe B.V. - europejski segment japońskiej korporacji Mitsui O.S.K. Lines.
08.07.2014

Europejscy armatorzy nie odpuszczają chińskich portów

Turecki akcjonariusz francuskiego armatora kontenerowego CMA CGM, Robert Yildirim, wzywa pozostałych akcjonariuszy i zarząd spółki do dalszych zabiegów o stworzenie sojuszu P3, łączącego trzech największych armatorów światowych, ponieważ "jest to korzystne dla żeglugi liniowej".
02.07.2014

W ciągu miesiąca będzie decyzja ws. losów sojuszu P3

Choć organy antymonopole kilku krajów jeszcze nie wypowiedziały się w sprawie tworzenia nowych sojuszy wśród armatorów kontenerowców, akces wstąpienia do jednego z nich zgłaszają kolejni przewoźnicy.
18.03.2014

Zatonęła płonąca część MOL Comfort

Płonąca przednia częśc kontenerowca MOL Comfort zatonęła 10 lipca ok godziny 19:00 czasu miejscowego, informuje TOKYO-Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.
12.07.2013

Po 4 dobach obie części kontenerowca MOL Comfort nadal dryfują po Oceanie Indyjskim

20 czerwca 2013 - Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) wydał komunikat na temat sytauacji po złamaniu statku Comfort MOL stan na godz 23:00 19 czerwca 2013 roku.
20.06.2013

Alians G6 uruchamia sześć nowych pętli

Sześciu armatorów, wchodzących w skład Aliansu G6 ogłosiło dziś nowa siatkę połączeń oceanicznych. Sojusz wprowadza do oferty sześć nowych pętli. Cześć połączeń jest modyfikacją dotychczasowych indywidualnych serwisów członków sojuszu, jedno zaś –zupełnie nową inicjatywą.
19.03.2013

Armatorzy G6 podtrzymują główne serwisy Azja-Europa

Grupa armatorów tworzących alians G6 podtrzymuje na ten rok swoją ofertę stałych połączeń kontenerowych pomiędzy Azją i Europą Północną.
21.01.2013

Armatorzy likwidują serwisy oceaniczne do Europy.

Maersk Line, największy armator na świecie właśnie ogłosił, że rezygnuje z jednego serwisu na linii Azja – Europa, a drugi zawiesza. Wcześniej alians armatorów Grupa G6 zawiesił serwis z Chin na Bałtyk ze względu na – jak tłumaczył - niski popyt. Światowy kryzys spowodował spadek konsumpcji. Europejczyków nie stać już na towary z Chin.
22.10.2012

Niezwykły samochodowiec odwiedzi Gdańsk

Do portu gdańskiego płynie nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu. Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
09.03.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.