Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamówił trzy frachtowce o napędzie hybrydowym na paliwo diesel oraz metanol. Zamówienie wykona japońska stocznia Minaminippon Shipbuilding. Jednostki zostaną ukończone w 2016 roku.
Na każdym ze statków zainstalowany będzie unikatowy silnik hybrydowy, skonstruowany przez japońską spółkę-siostrę MOL - Mitsui Engineering & Shipbuilding. Napęd został już przetestowany i spełnia wszystkie oczekiwania.
- Spalając metanol razem z paliwem diesla powstaje dużo mniej dwutlenku węgla oraz azotanów niż w tradycyjnych napędach. Ponadto metanol podczas spalania nie emituje w ogóle siarczanów, z korzyścią dla środowiska naturalnego – tłumaczą fachowcy z MOL.
To nie koniec innowacji na nowych jednostkach Japończyków. Poza hybrydowym napędem statki będą mogły się pochwalić jednym z pierwszych na świecie systemem oczyszczania wody balastowej oraz zarządzania oszczędzającymi energię, zamontowanymi po obu stronach śrubami napędowymi.
Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka
Prace na morskiej trasie Szczecin i Świnoujście trwają dalej. Umowa z PRCiP i Van der Herik Kust podpisana
ICTSI w 2022 roku ze sprzedażą usług w wysokości 2,24 mld dolarów i zyskiem większym o 44%
Port Gdynia na konferencji w Bratysławie prezentował ofertę dla słowackiego biznesu
Mateusz Berger: Polska będzie hubem gazowym dla Ukrainy i krajów naszego regionu [WIDEO]
Plaża w Rewie zostanie poszerzona jeszcze przed wakacjami