• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk

25.08.2015 11:29 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk
Kolejny statek Aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk - GospodarkaMorska.pl

Dziś (25.08) nad ranem do DCT Gdańsk zawinął kolejny statek w ramach aliansu G6. Kontenerowiec Hyundai Drive, należący do armatora Hyundai Merchant Marine, mierzy 366 m długości i 48 m szerokości. Zbudowany został w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.

Regularne połączenie w ramach serwisu cotygodniowego to najnowsza inicjatywa giganta rynku - Aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do siatki połączeń tzw. Loop 7, obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg - Gdańsk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians jest utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL).

Pierwszą jednostką, która zacumowała do Gdańska w ramach G6 był Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu 11 sierpnia. Drugim był kontenerowiec MOL Quasar o pojemności 13 900 TEU, należący do armatora Mitsui O.S.K. Lines. Trzecim jest  Hyundai Drive, pływający pod banderą Wysp Marshalla.

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańsk, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.