• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo]

11.08.2015 18:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo]
Pierwszy statek aliansu G6 zawinął do DCT Gdańsk [wideo] - GospodarkaMorska.pl

Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej wizyty kontenerowca wpływającego do terminalu DCT Gdańsk w ramach Aliansu G6. Inauguracyjną jednostką okazał się Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu we wtorek ok. godz. 18.

Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku - aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg- Gdansk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) - zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.

 - Jest to znacząca chwila, bo w porcie, nagle przybyło nam sześciu klientów. Jest to także bardzo dobry sygnał potwierdzający, że wspólne działania DCT Gdańsk, jak i służby celnej - koordynowane przez służby celne inspekcje - przynoszą efekty, są zauważone przez rynek. Nie byłoby kontraktu z G6, gdyby procedury w Polsce nie były na porównywalnym poziomie, jak w Unii Europejskiej. Co oznacza, że ci wszyscy którzy importują produkty do Polski i eksportują produkty z Polski dostają szansę, by robić to w sposób efektywniejszy, tańszy i lepiej zorganizowany – mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT Gdańsk. - Obsługa ładunków w polskich portach to także znaczące wpływy do budżetu państwa, to są m.in. wpływy z vat-u, akcyzy. Każdy kontener odprowiony w Polsce powoduje, że nasze państwo ma z tego określoną korzyść – dodaje.

DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.

Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.