PMK
Wczoraj do portu w Hamburgu zawinął kontenerowiec MOL Triumph – jeden z trzech największych tego typu statków na świecie. To pierwsza wizyta megakontenerowca o ładowności powyżej 20 tys. TEU w Północnej Europie.
MOL Triumph jest pierwszym z czterech kontenerowców, które zostały zamówione w SHI przez japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines. Statek obsługuje linię Azja – Europa.
Firma nie ujawniła ceny zakupu statków, ale niektóre źródła podają, że transakcja z Samsung Heavy Industries, budowniczym statku, opiewała na 618,8 mln dolarów.
- Nowa jednostka charakteryzuje się wysoce zaawansowanymi technologiami napędu, co przyczyni się do oszczędzania energii i zmniejszenia kosztów transportu, w porównaniu do eksploatowanych przez nas największych kontenerowców o pojemności 14000 TEU – oświadczył w komunikacie prasowym MOL.
Nowy statek jest wyposażony w silniki dualnego napędu. Jednostka ma 400 metrów długości, 58,5 m szerokości i zanurzenie na 16 metrów.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni