Na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk - Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk. Gdański port zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych.
Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku - aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg- Gdansk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) - zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.
Decyzja aliansu G6 to potwierdzenie, że Gdańsk coraz bardziej zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych, bowiem uwzględniony został na trasie obok portów ze światowej czołówki.
W chwili obecnej Port Gdańsk ma blisko 60-procentowy udział w polskiej morskiej obsłudze kontenerów, jeśli wziąć pod uwagę wyniki, jakimi zakończył się rok ubiegły. W ciągu sześciu minionych miesięcy w Porcie Gdańsk miały miejsce trzy ważne dla tego rynku wydarzenia: rozpoczęcie rozbudowy głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk - inwestycji, w konsekwencji której do końca przyszłego roku terminal podwoi swoje roczne zdolności przeładunkowe do 3 mln TEU w pierwszej fazie rozbudowy, zainicjowanie wspólnych zawinięć do Gdańska takich gigantów kontenerowych jak Maersk i MSC w ramach aliansu 2M i wreszcie ważna decyzja o przedłużeniu na Bałtyk dotychczasowego serwisu aliansu G6 na trasie Azja-Europa, tzw. Loop 7.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie