• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska. Port na światowych mapach konternerowych

23.06.2015 13:42 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska. Port na światowych mapach konternerowych

Partnerzy portalu

Alians G6 rozpoczyna zawinięcia do Gdańska. Port na światowych mapach konternerowych - GospodarkaMorska.pl

Na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk - Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk. Gdański port zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych.

Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku - aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg- Gdansk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) - zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.

Decyzja aliansu G6 to potwierdzenie, że Gdańsk coraz bardziej zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych, bowiem uwzględniony został na trasie obok portów ze światowej czołówki.

W chwili obecnej Port Gdańsk ma blisko 60-procentowy udział w polskiej morskiej obsłudze kontenerów, jeśli wziąć pod uwagę wyniki, jakimi zakończył się rok ubiegły. W ciągu sześciu minionych miesięcy w Porcie Gdańsk miały miejsce trzy ważne dla tego rynku wydarzenia: rozpoczęcie rozbudowy głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk - inwestycji, w konsekwencji której do końca przyszłego roku terminal podwoi swoje roczne zdolności przeładunkowe do 3 mln TEU w pierwszej fazie rozbudowy, zainicjowanie wspólnych zawinięć do Gdańska takich gigantów kontenerowych jak Maersk i MSC w ramach aliansu 2M i wreszcie ważna decyzja o przedłużeniu na Bałtyk dotychczasowego serwisu aliansu G6 na trasie Azja-Europa, tzw. Loop 7.

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.