Firma przewozowa United Arab Shipping Company (UASC) z siedzibą w Dubaju połączyla się z niemieckim Hapag-Lloyd AG (HL).
Rozmowy pomiędzy HL i UASC dotyczące planowanego połączenia ich działalności w zakresie przewozu kontenerowego prowadzone były od kwietnia.
Podjęte działania konsolidacyjne docelowo zapewnią niemieckiej spółce możliwość korzystania z jednych z największych kontenerowców pływających po wodach międzynarodowych. UASC zamówił w Hyundai Heavy Industries sześć statków o pojemności 18 800 TEU, z których pierwszy, Barzan, został już zwodowany. To wyjątkowa jednostka – olbrzymi kontenerowiec o napędzie LNG.
Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.
Hapag-Lloyd współpracuje już z jednymi z największych przewoźników, co nazywane jest trzecim sojuszem przewoźników. Obejmuje on HANJIN, "K" Line, Mitsui O.S.K. Linie, Nippon Yusen Kaisha i Yang Ming.
Przewiduje się, że UASC stanie się częścią tego sojuszu, gdy tylko dojdzie do ostatecznego porozumienia z HL, zwiększając jego ogólną wydajność do ponad 4 mln TEU.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody