Firma przewozowa United Arab Shipping Company (UASC) z siedzibą w Dubaju połączyla się z niemieckim Hapag-Lloyd AG (HL).
Rozmowy pomiędzy HL i UASC dotyczące planowanego połączenia ich działalności w zakresie przewozu kontenerowego prowadzone były od kwietnia.
Podjęte działania konsolidacyjne docelowo zapewnią niemieckiej spółce możliwość korzystania z jednych z największych kontenerowców pływających po wodach międzynarodowych. UASC zamówił w Hyundai Heavy Industries sześć statków o pojemności 18 800 TEU, z których pierwszy, Barzan, został już zwodowany. To wyjątkowa jednostka – olbrzymi kontenerowiec o napędzie LNG.
Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.
Hapag-Lloyd współpracuje już z jednymi z największych przewoźników, co nazywane jest trzecim sojuszem przewoźników. Obejmuje on HANJIN, "K" Line, Mitsui O.S.K. Linie, Nippon Yusen Kaisha i Yang Ming.
Przewiduje się, że UASC stanie się częścią tego sojuszu, gdy tylko dojdzie do ostatecznego porozumienia z HL, zwiększając jego ogólną wydajność do ponad 4 mln TEU.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej