Członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie.
Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego, ten cotygodniowy serwis zawija do 4 europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska i Southampton. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk jest trzecim portem europejskim wg kolejności zawinięć.
- Jest to znacząca chwila, bo w porcie, gdzie mieliśmy do tej pory dwóch klientów, nagle będziemy mieli tych klientów ośmiu. Jest to także bardzo dobry sygnał potwierdzający, że wspólne działania DCT Gdańsk, jak i służby celnej - koordynowane przez służby celne inspekcje - przynoszą efekty, są zauważone przez rynek. Nie byłoby kontraktu z G6, gdyby procedury w Polsce nie były na porównywalnym poziomie, jak w Unii Europejskiej. Co oznacza, że ci wszyscy którzy importują produkty do Polski i eksportują produkty z Polski dostają szansę, by robić to w sposób efektywniejszy, tańszy i lepiej zorganizowany – mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT Gdańsk. - Obsługa ładunków w polskich portach to także znaczące wpływy do budżetu państwa, to są m.in. wpływy z vat-u, akcyzy. Każdy kontener odprowiony w Polsce powoduje, że nasze państwo ma z tego określoną korzyść – dodaje.
Pierwszy statek G6 zawinie do DCT Gdańsk na początku sierpnia 2015 r.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania