mk
Podczas wystawy i konferencji Gastech 2017 w Tokio, firma DNV GL zatwierdziła projekt budowy serii czterech kontenerowców o pojemności 20 000 TEU napędzanych LNG. To wspólny projekt Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Samsung Heavy Industries (SHI).
- Zatwierdzenie (approval in principle - AIP) to kolejny krok w kierunku powszechnego stosowania LNG jako paliwa żeglugowego - powiedział Tommy Bjørnsen, regionalny dyrektor DNV GL - Maritime. - Korzyści wynikające z efektywności energetycznej LNG spowodują, że w ciągu najbliższych kilku lat stanie się ono ważną częścią mieszanki paliwowej.
MOL i SHI opracowały podstawowe założenia obsługi statków, ocenę skuteczności, ryzyka oraz zgodności projektu z nowymi przepisami.
Nowe cechy konstrukcyjne zawierają odpowiedni układ zbiorników paliwa LNG, odpowiedni system zasilania paliwem LNG w celu zapewnienia maksymalnej mocy silnika dla ultra-dużych statków kontenerowych oraz układów silników dwupaliwowych, które umożliwiają wykorzystanie zarówno paliwa LNG, jak i konwencjonalnego oleju.
DNV GL zleciła również MOL i SHI stworzenie zasad identyfikacji zagrożeń (HAZID) dla systemu zaopatrzenia w paliwo gazowe (FGSS) i operacji bunkrowania LNG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania