mk
DNV GL wręczyła stoczni Hyundai Mipo (HMD) certyfikat zatwierdzający (AIP) projekt gazowca LPG o podwójnym poszyciu kadłuba - LPG SAFE.
Innowacyjna konstrukcja LPG SAFE jest pierwszym tego typu projektem zapewniającym jednocześnie taką samą ładowność i taką samą konstrukcję, jak konwencjonalny projekt.
- Zdołaliśmy utrzymać taką samą pojemność statku, jak konstrukcja kadłuba jednostopniowego, poprzez optymalizację strukturalnej konfiguracji krańcowych zbiorników oraz poprzez wprowadzenie wytycznych DNV GL optymalizujących wymiar, wagę i wytrzymałość kadłuba - mówi Dug Ki Min, wiceprezes HMD Seoul.
Gazowce LPG są zaprojektowane do przewożenia propanu lub butanu. Statki są zwykle wyposażone w zbiorniki ładunkowe typu A umieszczone wewnątrz ładowni, podparte bloczkami izolacyjnymi, które zazwyczaj zrobione są z drewnianych klinów umieszczonych na dnie wewnętrznym. Podwójnoposzyciowa konstrukcja kadłuba LPG Safe zapewnia znaczne zwiększenie ochrony tych elementów, szczególnie w przypadku kolizji.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych