• <
PZT_1100x200_gif_2020

Dołączenie HMM do aliansu 2M. Co się kryje za tym porozumieniem?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Dołączenie HMM do aliansu 2M. Co się kryje za tym porozumieniem?
Dołączenie HMM do aliansu 2M. Co się kryje za tym porozumieniem? - GospodarkaMorska.pl

Paweł Kuś

27.06.2016 Źródło: własne

Koreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM) prowadzi negocjacje w sprawie do dołączenia aliansu 2M, składającego się z Maersk Line i MSC. Zadłużony armator nie wydaje się jednak być odpowiednim partnerem dla dwóch największych przewoźników kontenerowych na świecie. Eksperci z agencji Drewry podejrzewają inny powód, dla którego może dojść do tego połączenia.

HMM zanotował 136 mln dolarów straty w pierwszym kwartale tego roku i wciąż trwa restrukturyzacja długu tego armatora. Koreańczycy sprzedają także swoje akcje i zamierzają pozyskać dzięki temu 2,2 mld dolarów. Przewoźnik planuje jeszcze w tym roku zamówienie 10 nowych kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU.

Do pełni szczęścia HMM brakuje dołączenia do jednego z aliansów, a to wymogli na armatorze wierzyciele. Stąd zainteresowanie dołączeniem do sojuszu 2M. Problem w tym, że w tym przypadku Maersk i MSC nie mają nic do zyskania, gdyż kolejny armator oznacza jeszcze większą nadpodaż jednostek na szlaku Azja-Europa.

Negocjacje jednak trwają, co może sugerować, że doszło dop sekretnego porozumienia między stronami. Eksperci z Drewry spekulują, że koreański rząd bierze udział w przekonywaniu MSC i Maerska do przyjęcia HMM do aliansu. W zamian obaj armatorzy mogliby liczyć na niższą cenę budowy statków w koreańskich stoczniach lub korzystniejszed warunki pożyczek.

To nie pierwszy raz, gdy koreański armator chce przyłączyć się do istniejącego sojuszu. Wcześniej HMM negocjowało z The Alliance, aliansem Hanjin Shipping, Hapag-Lloyd, K Line, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha i Yang Ming. Na dołączenie nie zgodzili się armatorzy Hanjin Shipping i K Line - główni rywale HMM.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.