Relację z uwolnienia MOL Express udało się uchwycić amatorską kamerą. Jednostka wpłynęła na mieliznę podczas wykonywania manewru w porcie Tateyama (Japonia) 11 stycznia.
Holownikom udało się wypchnąć statek na głębszą wodę 14 stycznia. Informację potwierdza kanadyjski armator, Seaspan, dodając,że statek był wyczarterowany przez Mitsui O.S.K. Lines.
Statek przejdzie teraz kontrolę szkód, które mogły powstać w wyniku wypadku, po czym będzie kontynuwał rejs do portu w Tokyo.
Jednostka o pojemności 4,600 TEU została zbudowana w 2003 roku i pływa pod banderą Honk-Kongu. Na jej pokład może wejść 25 członków załogi.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów