• <
ATC_CARGO_TOP

Japoński armator pomoże Rosji w rozwoju żeglugi arktycznej

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Japoński armator pomoże Rosji w rozwoju żeglugi arktycznej
Japoński armator pomoże Rosji w rozwoju żeglugi arktycznej - GospodarkaMorska.pl

PMK

10.06.2018 Źródło: własne

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisał porozumienie z rosyjskim rządem w sprawie rozwoju żeglugi Północną Drogą Morską. Dzięki topnieniu lodowców żegluga tymi rejonami jest coraz łatwiejsza.

MOL współpracuje z Rosją w zakresie czarterowania statków dla rosyjskiego projektu Jamał LNG, pierwszego na świecie projektu energetycznego na dużą skalę, który eksportuje ładunki LNG Północną Drogą Morską. Pierwszy z trzech lodołamaczy MOL, budowanych dla tego projektu zostanie przekazany do służby pod koniec marca. MOL współpracuje również z rosyjskim PAO Novatek, największym niezależnym producentem gazu w Rosji i głównym udziałowcem projektu Jamał LNG, którego celem jest utworzenie terminalu przeładunkowego LNG i kompleksu marketingowego na Kamczatce.

- Wraz z redukcją lodu w Arktyce i projektowaniem nowych statków handlowych łamiących lód, transport z rejonów Arktyki stał się opłacalny – czytamy w oświadczeniu MOL. - Kraje azjatyckie, w tym Japonia, które importują surowce energetyczne, z zadowoleniem przyjmą dostęp do nowych źródeł energii, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa energetycznego, i oczekuje się, że nastąpi znaczny wzrost handlu energią dostarczaną za pośrednictwem Północnej Drogi Morskiej.

- Co więcej, w przypadku transakcji między Europą i Azją, w porównaniu z tradycyjną trasą przez Kanał Sueski, Północna Droga Morska jest o wiele krótsza, co oznacza mniej czasu, oraz niższe koszty i emisje CO2 w transporcie – czytamy dalej w oświadczeniu.

Północna Droga Morska to droga morska łączącą Chiny z Atlantykiem, biegnąca wzdłuż północnych brzegów Eurazji, m.in. przez Morze Barentsa, Morze Karskie, Cieśninę Wilkickiego, Morze Łaptiewów, Wschodniosyberyjskie, Cieśninę De Longa, Morze Czukockie i Cieśninę Beringa. Rejs statków tą drogą staje się coraz popularniejszy, głównie z względu na topnienie lodowców wskutek globalnego ocieplenia. Szlak arktyczny pozwala skrócić czas podróży z Chin do Północnej Ameryki nawet o 30 proc.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32925,00 $ tona -0,77% 15 cze
 Cynk 2986,00 $ tona -1,87% 15 cze
 Aluminium 2458,00 $ tona -1,84% 15 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.