• <

Wynik wyszukiwania - "tankers" - Wiadomości

Masowce – królowie oceanów i portów

Flota handlowa do przewozu ładunków suchych masowych (ponad 20 tys. dwt) liczy obecnie ponad 11 300 jednostek o nośności ponad 940 mln t. Flota zbiornikowców do przewozu ropy naftowej powyżej 60 tys. dwt wynosi obecnie 2 192 jednostki, o nośności 442,11 mln t. – podaje Banchero Costa. Flota zdolna do przewozu kontenerów to ponad 6 900 statków o nośności ponad 350 mln t. – wynika z danych Alphaliner.
29.04.2024

Zmodernizowany w Polsce statek pierwszym rorowcem z stałymi żaglami ssącymi

Firma Bound4blue pomyślnie zainstalowała trzy 22-metrowe żagle (określane też żaglopłatami) eSAILs na statku ro-ro Ville de Bordeaux, należącego do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. To pierwsza w historii instalacja stałego żagla ssącego na rorowcu u czołowego europejskiego armatora. W tym celu wcześniej statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A.
10.03.2024

Nowoczesne żagle ssące eSAIL już na pokładzie Ville de Bordeaux

Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
06.03.2024

MOL Chemical Tankers przejmuje Fairfield Chemical Carriers i zwiększa swoją flotę chemikaliowców

MOL Chemical Tankers i Fairfield-Maxwell ogłosiły dzisiaj, że osiągnęły zasadnicze porozumienie, na mocy w zakresie sprzedaży udziałów. Przejęcie zostało zatwierdzone przez zarządy obu spółek, z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków określonych w umowie sprzedaży udziałów.
04.03.2024

"Joint Warrior" - morski aspekt "Steadfast Defender 2024" pokazuje możliwości sił NATO

U północnych wybrzeży Norwegii rozpoczęły się 24 lutego ćwiczenia Royal Navy pk. "Joint Warrior 23-1" będące częścią serii największych od lat ćwiczeń NATO, pk. "Steadfast Defender 2024", największego tego typu przedsięwzięcia NATO od zakończenia Zimnej Wojny.
29.02.2024

Hague-Visby Rules – Paramount Clause

Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.
29.01.2024

Świąteczno – noworoczny zastój. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 50/2023-1/2024)

Przełom roku to okres podsumowań dotychczasowych trendów, a także ocena perspektyw na nowy rok. Jest to również czas krótkoterminowego zastoju, kiedy to większość świata skupia się nie na biznesie, ale na obchodzeniu okresu świąt i nowego roku. Od listopada do grudnia 2023 roku oceniono, że globalny handel spadł o około 1.3 %, co spowodowane jest kryzysem bezpieczeństwa zachowania wolnej żeglugi na Morzu Czerwonym.
21.01.2024

Kadłub chemikaliowca po raz pierwszy z grafenową powłoką

Firma Stolt Tankers podała, że jako pierwsza linia żeglugowa na świecie zastosowała powłokę na bazie grafenu na kadłubie chemikaliowca Stolt Lotus.
02.01.2024

Tankowiec do transportu soku zyska żagle

Kolejnym statkiem handlowym, na którym zastosowanie znajdą specjalistyczne żagle, które będą wspomagać klasyczny napęd, będzie tankowiec do transportu soku owocowego Atlantic Orchard.
20.12.2023

Nowe ataki Huti – szczegóły

Kolejny dzień przyniósł kolejne ataki bojówkarzy Huti z Jemenu na cywilne statki na Morzu Czerwonym. Doniesień jest na tyle dużo, że międzynarodowe agencje nie nadążają z weryfikacją.
19.12.2023

Kolejny duży operator omija Morze Czerwone

Jeden z największych na świecie operatorów tankowców, Euronav, poinformował w poniedziałek, że po atakach jemeńskich bojowników Huti na statki wstrzymuje transport przez Morze Czerwone. Wcześniej tego dnia pocisk Huti trafił w norweski tankowiec Swan Atlantic, zaatakowano też kontenerowiec MSC Clara.
18.12.2023

Kolejny tankowiec „floty cieni” na mieliźnie

08.12.2023

Maersk stawia na dekarbonizacje i zamawia 10 tankowców napędzanych amoniakiem

Maersk złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
03.12.2023

Greckie firmy żeglugowe wycofują się z handlu rosyjską ropą w obawie przed amerykańskimi sankcjami

W ostatnich tygodniach trzy duże greckie firmy żeglugowe zaprzestały transportu rosyjskiej ropy w obawie przed amerykańskimi sankcjami – poinformowała agencja Reutera.
24.11.2023

Orlen: Spółka nie czerpie korzyści w związku z transportem rosyjskiej ropy przez jakiegokolwiek armatora

Stanowczo sprzeciwiamy się sugestiom, jakoby Orlen czerpał korzyści w związku z transportem rosyjskiej ropy przez jakiegokolwiek armatora - oświadczyło biuro prasowe koncernu na Twitterze (X). Orlen podał, że każdy czarterowany statek jest sprawdzany pod kątem łamania sankcji na rosyjską ropę.
31.08.2023

Lato z metanolem. Armatorzy eksperymentują. Porty i administracja morska pod presją operatorów

Maersk i Hong Lam Marine pomyślnie przeprowadziły pierwszą na świecie operację bunkrowania metanolem kontenerowca Maersk w Raffles Reserved Anchorage w Singapurze ogłosiły Zarząd Portu Singapur i Maersk w końcu lipca br. Ale nie jest to pierwsze bunkrownie statku metanolem. Szlak przetarły Stena Line i Port w Göteborgu. Przebudowany w stoczni Remontowa prom Stena Germanica wykonał milowy krok w zakresie wykorzystania metanolu jako paliwa okrętowego.
07.08.2023

Czarter na czas "hire" - wybrane zagadnienia

W kontynuacji naszych opracowań dotyczących czarteru na czas powracamy do jednej z kluczowych kwestii – warunków płatności opłaty czarterowej – „hire”. Standardową praktyką czarterów tego typu, jest ustalenie płatności „z góry”(„in advance”) dokonywanej w okresach „miesięcznych” („per calendar month in advance” – Kl. 9, linia 109 SHELLTIME 4), „półmiesięcznych” („semi-monthly in advance” – Kl 5, linia 58 NYPE 1946), czy „15-dniowych” („15 days in advance” - Kl. 11, linia 147 NYPE 93).
24.04.2023

Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
06.04.2023

Czy rynek azjatycki przebudzi żeglugę? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 7-9/2023)

Ostatnie tygodnie to nieco pozytywniejsza atmosfera na rynkach frachtowych i czarterowych jednostek masowych. Z różnych regionów, dla różnych segmentów zaczęły napływać całkiem pozytywne wieści na temat zapotrzebowania na tonaż. Z kolei na rynku przewozów ładunków ropy naftowej i jej pochodnych nadal sporo zamieszania. Sytuacja w tym segmencie zależała od wielu czynników, tj. typ statku, obsługiwany obszar, itp. Indie są obecnie trzecim największym importerem ropy na świecie
10.03.2023

Ukraina chce objęcia sankcjami pięciu firm transportowych z Grecji

Władze Ukrainy stworzyły raport, w którym wymieniają firmy określane jako "międzynarodowych sponsorów wojny". Wśród nich znajduje się pięć najbardziej znanych greckich firm świadczących morskie usługi transportowe.
10.03.2023

[WIDEO] Duży pożar w tureckim porcie Iskenderun

W śródziemnomorskim porcie Iskenderun w południowej Turcji wybuchł w poniedziałek duży pożar - podała agencja Reuters, powołując się na świadków, którzy twierdzili, że wysoko w powietrzu unosiła się chmura czarnego dymu.
06.02.2023

Indie nie będą rejestrować starych statków

W celu zagwarantowania zgodności ze światowymi standardami morskimi, Indie zakazują rejestracji pod swoją banderą wszystkich krajowych oraz zagranicznych statków w wieku powyżej określonego wieku. Jest to część szerszego planu poprawy bezpieczeństwa tonażowego i odmłodzenia floty.
18.01.2023

Maersk ma nowego szefa

Żeglugowy gigant A.P. Moller-Maersk podał, że dotychczasowy dyrektor generalny Soren Skou zostanie zastąpiony na stanowisku przez Vincenta Clerca.
15.12.2022

Rosyjskie zawirowania ze sprzedażą ropy naftowej napędzają rynek tankowców

Od grudnia w życie wchodzą surowe sankcje na dostawy surowców energetycznych z Rosji. Wpływa to na stawki statków dostawczych za przewóz, w zdecydowanej mierze na ich wzrost.
01.12.2022

Sankcje wobec Rosji podniosły koszty na rynku tankowców, co może napędzać inflację

Sankcje wobec Rosji podniosły koszty na rynku tankowców, a kolejna runda restrykcji jeszcze je powiększy, gdy 5 grudnia wejdzie w życie zakaz UE dotyczący importu rosyjskiej ropy. Rosnące koszty transportu surowca mogą jeszcze bardziej napędzać inflację - pisze w poniedziałek agencja Reutera.
28.11.2022

Furetank i Algoma rozszerzają inwestycje o kolejne tankowce dwupaliwowe

Szwedzki Furetank i kanadyjska Algoma Central Corporation rozszerzają spółkę w ramach wspólnego przedsięwzięcia (joint venture) FureBear o osiem tankowców dwupaliwowych o pojemności 18 000 ton serii Vinga, przeznaczonych do handlu na europejskich akwenach. Współpraca została ogłoszona w sierpniu i wtedy jeszcze planowano cztery nowe jednostki.
10.11.2022

Cywilny tankowiec zaatakowany przez drony

Należący do linii Okeanis tankowiec Nissos Kea został zaatakowany przez uzbrojone drony podczas postoju w terminalu naftowym Al-Dabba w Ash Shihr w Jemenie. Atak był nieskuteczny, nikomu nic się nie stało.
25.10.2022

Morscy partnerzy PGNiG. Polska wchodzi na rynek morskiego transportu LNG

Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
13.08.2022

Grecja liderem na morzach i oceanach. Ponad 5,5 tys. statków o wartości około 180 mld USD wpiera grecką gospodarkę

Grecja jest dziś krajem, którego armatorzy dysponują największą flotą na świecie. Greccy armatorzy z 5514 statkami kontrolują obecnie około 21% światowej floty pod względem nośności. Jej wartość można dzisiaj szacować na 180 mld USD. Grecka żegluga świetnie sobie radzi w okresie pandemii i w czasie wojny. I inwestuje w nowe energooszczędne statki.
31.07.2022

Cisza na morzu – czy niektórym inwestycjom tonażowym i złomowaniom grozi zastój? Analiza rynku tonażowego (tydzień 14-18/2022)

Kolejne tygodnie ciszy w recyklingu okrętowym w praktycznie wszystkich segmentach tonażu. Okres ten charakteryzował się małą ilością złomowanego tonażu oraz oferowanymi wysokimi cenami za okrętowy złom, sięgający już okolic 700 USD za ldt, a więc tzw. tonę statku pustego. Sytuację tę wzmacniał trwający ramadan oraz okres wielkanocny. W nowych budowach również trwało widoczne spowolnienie. Podobny trend miał miejsce w transakcjach kupna-sprzedaży używanych jednostek pływających.
16.05.2022

Ocean w ogniu – katastrofa tankowca Athenian Venture z polską załogą

Właśnie minęła 34. rocznica zatonięcia greckiego tankowca Athenian Venture w pełni obsadzonego polską załogą. Wspominamy ten tragiczny i nadal mało znany epizod oraz analizujemy przyczyny oraz kolejne etapy tego wypadku morskiego, o którym mówi się do dziś, ponieważ dokładne wnioski nigdy nie zostały do końca poznane. Była to jedna z największych katastrof morskich z udziałem Polaków.
22.04.2022

Brytyjskie porty: Dokerzy mówią "nie" dla rosyjskiej ropy i gazu

Kolejne statki z transportem rosyjskiej ropy i gazu - ale pływające pod banderami państw trzecich - nie mogą wejść do brytyjskich portów, bo dokerzy odmawiają ich rozładowania. W sobotę poinformowano już o trzecim takim przypadku.
07.03.2022

Zapotrzebowanie na zbiornikowce wahadłowe będzie stale rosło

Zapotrzebowanie na tankowce wahadłowe (ang. shuttle tankers) w krajach o dużym wydobyciu ropy naftowej na morzu i ograniczonej infrastrukturze rurociągowej będzie stale rosło w nadchodzących latach. Zdaniem analityków Rystad Energy, wolumen wydobycia ropy wymagający transportu wzrośnie do 3,3 mld baryłek rocznie przed końcem dekady, co oznacza skok o 35 proc. wobec 2,5 mld w 2021 roku.
29.01.2022

Druk 3D może wspomóc przemysł stoczniowy, jest pierwsza aprobata klasowa

Technologia wytwarzania części zamiennych do statków za pomocą druku 3D otrzymała klasową aprobatę w Stanach Zjednoczonych.
25.11.2021

Powstaną zielone szlaki żeglugowe

Koalicja 19 krajów, w tym Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, zgodziła się stworzyć bezemisyjne szlaki handlowe między portami, aby przyspieszyć dekarbonizację światowego przemysłu morskiego. Wśród nich zabrakło Polski.
18.11.2021

Zatrzymanie tankowca w Indonezji, czyli dlaczego Kambodża nie będzie naftowym potentatem

Tankowiec MT Strovolos został zatrzymany przez Indonezję na jej wodach terytorialnych. Indonezyjczycy oskarżają kapitana jednostki o nielegalny załadunek ropy w Kambodży i kotwiczenie na indonezyjskich wodach bez zezwolenia. Wszystko przez to, że nie wiadomo, do kogo należy przewożona na statku ropa.
03.09.2021

Czarter – „safe port”. Część II

Część I opracowania – Czarter - "safe port", oparta została w dużej części na przełomowym precedensie Izby Lordów – „The Evia (No. 2)” [1982] 2 Lloyd’s Rep 307.
02.08.2021

NAT: Euforia spowodowana ożywieniem po pandemii dobra dla rynku tankowców

Rynek tankowców skorzysta na ożywieniu światowej gospodarki i handlu, ponieważ w nadchodzących miesiącach na rynek ma wejść więcej ropy.
26.05.2021

Globalna żegluga w końcu zamierza podjąć kroki w celu walki z piractwem w Zatoce Gwinejskiej

Do ponad 95 porwań marynarzy w zeszłym roku doszło w Zatoce Gwinejskiej. Nie powinien więc dziwić fakt, że prawie 100 firm i organizacji żeglugowych oraz państw bandery podpisało nową deklarację nawołującą do walki z piractwem w tym regionie.
19.05.2021

Flota tankowców się starzeje - w 2023 jedna czwarta będzie miała ponad 20 lat

Ponad 25 procent aktywnej floty tankowców przekroczy wiek 20 lat do końca 2023 roku, co ustawi wyeksploatowane jednostki w kolejce do złomowania.
03.05.2021

Bureau Veritas przyznaje klasyfikację pierwszemu norweskiemu bunkrowi LNG

Bureau Veritas (BV), światowy lider w testowaniu, inspekcji i certyfikacji, przyznał klasyfikację Bergen Tankers Bergen LNG, pierwszemu bunkrownikowi LNG (LBV) działającemu w Norwegii.
30.04.2021

Od początku roku zamówiono już 27 statków napędzanych LNG

Od początku tego roku armatorzy zamówili już 27 jednostek napędzanych LNG – informuje firma Gibson Shipbrokers. Wśród nich 14 to były tankowce, dziewięć kontenerowce, dwa drobnicowce i jeden samochodowiec. Statki będą dostarczane do 2024 roku.
14.04.2021

15. marynarzy porwanych z chemikaliowca

W Zatoce Gwinejskiej, u wybrzeży Beninu, piraci porwali 15 członków załogi chemikaliowca - poinformowali w piątek holenderscy właściciele statku.
12.03.2021

Shell wyczarteruje 10 nowych VLCC napędzanych skroplonym gazem ziemnym

Shell wyczarteruje dziesięć nowych tankowców VLCC zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Energetyczny gigant stara się w ten sposób zmniejszyć emisję dwutlenku węgla ze swojej floty tankowców.
12.03.2021

Maersk Product Tankers na drodze do ograniczenia emisji CO2 o 30% do 2021 roku

Duński właściciel tankowców Maersk Product Tankers zmniejszył emisję CO2 o 3,3 procent w 2020 roku dzięki swoim rozwiązaniom cyfrowym i technicznym. Firma podała, że najnowszy spadek daje całkowitą redukcję o 28,7 procent w latach 2008-2020, mierzoną za pomocą wskaźnika operacyjnego efektywności energetycznej. To sprawia, że ​​Maersk Product Tankers jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu 30-procentowej redukcji do 2021 roku.
11.03.2021

Globalna emisja CO2 z żeglugi spadła o 1 procent

Światowe emisje CO2 z żeglugi zmniejszyły się o 1 procent w zeszłym roku, jedną z przyczyn pandemia koronawirusa, która zmniejszyła aktywność morską na całym świecie – stwierdził dostawca danych morskich, Marine Benchmark.
07.03.2021

Holenderska stocznia zwodowała napędzany LNG chemikaliowiec dla szwedzkiego armatora

Stocznia Ferus Smit zwodowała najnowszy chemikaliowiec napędzany LNG dla szwedzkiego Thun Tankers. Jednostka o numerze budowy 451 otrzyma nazwę Thun Equality i będzie trzecim statkiem klasy E budowanym dla szwedzkiego armatora.
03.03.2021

Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą

Dzisiaj kolejny z cyklu artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zajmiemy się przedsiębiorstwem armatorskim Stena Bulk, będącym jedną ze spółek bardzo renomowanej Grupy Stena. Jednymi z bardziej charakterystycznych jednostek wykorzystywanych we flocie Steny Bulk są tzw. metanowce, a więc jednostki do przewozu LNG. Właśnie jeden z takich statków pod koniec grudnia 2020 roku zawinął do świnoujskiego terminala LNG, przywożąc do kraju kolejną partię gazu z USA.
08.01.2021

Maersk Product Tankers sprzedaje część floty

Duński Maersk Product Tankers zawarł umowę z bankiem China Development Bank Financial Leasing (CDBL) na sprzedaż 14 tankowców do przewozu produktów naftowych. Transakcja opiewa na kwotę 422 mln dolarów.
09.12.2020

Wybuch miny w saudyjskim porcie. Uszkodzony tankowiec

Dzierżawiony przez Grecję tankowiec został uszkodzony w wyniku eksplozji miny w saudyjskim terminalu - poinformowała w środę brytyjska morska firma ochroniarska Ambrey. Uszkodzony został kadłub jednostki.
25.11.2020

Hafnia: Potrzebna dalsza konsolidacja rynku tankowców

Czołowy armator tankowców produktowych Hafnia Limited uważa, że potrzebna jest dalsza konsolidacja w tym sektorze, aby w pełni uwolnić wartość i synergię z dodatkowej skali operacyjnej.
23.11.2020

Europejscy armatorzy tankowców założyli nową spółkę joint venture. Będzie ona zarządzać flotą chemikaliowców

Stolt Tankers B.V., należące do Stolt-Nielsen Limited, utworzyły spółkę joint venture z John T. Essberger Group w celu obsługi ich połączonych flot tankowców w Europie. Od 1 stycznia 2021 roku spółka joint venture o nazwie E&S Tankers będzie oferować klientom łączną flotę 48 chemikaliowców o nośności od 2800 do 11 300 ton, operujących w Europie, a zwłaszcza na Bałtyku, Morzu Śródziemnym i północno-zachodniej Europie.
13.11.2020

Scorpio sprzedaje masowiec bez płuczki, ponieważ realizuje strategię morską ukierunkowaną na morską energetykę wiatrową

Monakijski armator, Scorpio Bulkers, sprzedaje jeden ze swoich masowców bez płuczki, co stanowi pierwszy krok w niedawno ujawnionej strategii firmy, skoncentrowanej na sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
01.10.2020

Amerykański armator zamawia dwa suezmaxy w koreańskiej stoczni

Armator tankowców Nordic American Tankers (NAT) zawarł dwa kontrakty na budowę nowych suezmaxów ze stocznią Samsung Heavy Industries w Korei Południowej.
24.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
21.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – uzależnieni od Chin (tydzień 35-37)

Odmrożenia światowych gospodarek po okresie „lockdown’u” przynoszą swoje efekty. Prognozuje się, że w najbliższym czasie bardzo duża część produkcji zostanie przekazana do transportu morskiego, co daje po raz kolejny nadzieję na poprawę rynków frachtowych. Obecną dynamikę gospodarczą dyktuje nadal gospodarka chińska, która po przejściu pandemii na przełomie roku nabiera coraz mocniejszego tempa.
16.09.2020

Po ponad miesiącu błąkania się po morzu zeszli w końcu na ląd

Grupa 25 migrantów uratowanych 4 sierpnia w pobliżu Malty przez tankowiec Maersk Etienne, po ponad miesiącu błąkania się po Morzu Śródziemnym, zeszła na ląd w sycylijskim mieści Pozzallo, po uzyskaniu zgody władz włoskich - poinformowała organizacja pozarządowa Mediterranea.
13.09.2020

d’Amico sprzedaje kolejny stary tankowiec średniego zasięgu

Irlandzki armator d’Amico Tankers, część włoskiego przedsiębiorstwa żeglugowego d’Amico International Shipping (DIS), podpisał porozumienie dotyczące sprzedaży jednego z najstarszych tankowców średniodystansowych (MR) MT High Courage.
10.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu lipca 2020 roku

Gospodarka morska zdaje test odporności w czasie kryzysu, jednak wpływ pandemii wciąż jest widoczny w różnych jej sektorach. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
24.07.2020

Hunter Tankers pozyskało 157 mln dolarów na refinansowanie

Hunter Tankers AS, spółka w 100% zależna od norweskiej grupy Hunter ASA, otrzymała wiążące zobowiązania do udzielenia pożyczki w wysokości 157,5 mln USD od konsorcjum banków składającego się z Danske Bank, DNB, Nordea i SEB.
21.06.2020

Ruszył cyfrowy spin-off Maersk Tankers – ZeroNorth

Ruszyła nowa firma cyfrowa ZeroNorth, wydzielona z Maersk Tankers, której celem jest przyspieszenie digitalizacji transportu morskiego.
18.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu czerwca 2020 roku

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
18.06.2020

Pandemia zmusiła armatorów do porzucenia planów instalacji skruberów

Właściciele statków odraczają lub odwołują instalację płuczek spalin, gdyż pandemia koronawirusa powoduje duże straty finansowe.
14.06.2020

Wärtsilä dostarczy swoje rozwiązania LNG dla nowych jednostek KNOT

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana w celu dostarczenia rozwiązań technicznych dla dwóch nowych tankowców wahadłowych o nośności 124 000 DWT.
08.06.2020

Badanie: Istniejące możliwości technologiczne mogą zapewnić spore oszczędności dla żeglugi

Rozwiązania technologiczne z możliwością ich modernizacji mogą przynieść co najmniej dwucyfrowe oszczędności - wynika z projektu realizowanego w ramach Green Ship of the Future (GSF), niezależnej organizacji non-profit, która opracowuje drogę w kierunku bezemisyjnego transportu morskiego.
19.05.2020

U wybrzeży Jemenu piraci zaatakowali tankowiec

Tankowiec Stolt Apal, pływający pod banderą Wielkiej Brytanii, został w niedzielę zaatakowany ok. 140 km od wybrzeży Jemenu - poinformował armator statku. Sześciu uzbrojonych piratów zbliżyło się do jednostki w dwóch szybkich łodziach motorowych i wywiązała się strzelanina.
18.05.2020

Scorpio Bulkers przekłada instalację skruberów na 13 statkach

Scorpio Bulkers, zajmująca się transportem suchych ładunków masowych, postanowiła odłożyć instalację systemów oczyszczania spalin na trzynastu swoich statkach do co najmniej 2021 roku. Jest to sposób na zmniejszenie kosztów w momencie kryzysu wywołanego COVID-19.
14.05.2020

Maersk Product Tankers znów na plusie

Duński armator tankowców, Maersk Product Tanker, zanotował zysk 91,4 mln dolarów w 2019 roku, dzięki poprawie rynku frachtowego we wszystkich segmentach. Przypomnijmy, że rok wcześniej firma zanotowała 35 mln dolarów straty.
25.03.2020

Maersk Tankers podpisało umowę zarządzania flotą z armatorem Team Tankers

Duński Maersk Tankers zawarł umowę z właścicielem i operatorem chemikaliowców Team Tankers International, aby przejąć zarządzanie handlowe nad 27 tankowcami.
17.03.2020

Clarksons pozyskał hiszpańskiego shipbrokera

Clarkson Overseas Shipbroking, należąca do brytyjskiego Clarksonsa, nabyła 100 procent akcji w hiszpańskim shipbrokerze Martankers.
23.02.2020

10 marynarzy porwano z tankowca u wybrzeży Beninu

Dziesięciu członków załogi zostało porwanych z tankowca ropy naftowej. Incydent miał miejsce 20 lutego 2020 roku około 76 mil morskich na południowy zachód od benińskiego Kotonu.
20.02.2020

Zginął pracownik dużej japońskiej stoczni

Zginął jeden z pracowników japońskiej stoczni Fukuoka Shipbuilding. Do wypadku doszło podczas budowy nowego statku.
28.01.2020

Dostarczono pierwszą w Singapurze bunkierkę napędzaną paliwem LNG

Marine Vicky, pierwsza bunkierka zasilana LNG w historii Singapuru, została dostarczona armatorowi Sinanju Tankers Holdings.
14.01.2020

Maersk Tankers wprowadzi na rynek nowe cyfrowe przedsięwzięcie biznesowe

Maersk Tankers ogłosiło uruchomienie nowej niezależnej firmy cyfrowej, która pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć zarobki dla klientów w branży transportu trampowego.
07.01.2020

Maersk Tankers powiększy flotę o 11 statków

Duński armator Maersk Tankers zamierza dodać do swojej floty 11 tankowców, w wyniku zawarcia umów z BP Shipping i ICBC Financial Leasing.
21.11.2019

Bloomberg: Wenezuela potajemnie eksportuje miliony baryłek ropy

Wenezuela potajemnie eksportuje miliony baryłek ropy naftowej do Indii, Chin i Rosji - informuje amerykański portal Bloomberg. Według niego surowiec transportowany jest tankowcami z wyłączonymi transponderami.
15.11.2019

Scorpio Tankers z mniejszymi stratami dzięki lepszym zarobkom statków

Monakijski armator tankowców Scorpio Tankers zmniejszył straty w trzecim kwartale tego roku. Ten okres firma zakończyła z 45,3 mln dolarami na minusie, o ponad 26 mln mniejszą stratą niż rok temu.
07.11.2019

Rotory Flettnera dostarczają ogromne oszczędności paliwa

Firma Norsepower ogłosiła w tym tygodniu, że próba zaawansowanych wirników Flettner na pokładzie tankowca przyniosła wyjątkowe wyniki: zmniejszenie zużycia paliwa o 8,2 procent od września 2018 do września 2019 roku. Wynik mieści się w przewidywanym zakresie 7-10 procent oszczędności zużycia paliwa, których Norsepower spodziewał się na początku próby.
27.10.2019

AET odebrał dwa nowe wahadłowe zbiornikowce z napędem dual-fuel

Armator AET odsłonił swoje dwa najnowsze wahadłowe zbiornikowce z dynamicznym pozycjonowaniem (DPST). Obie jednostki będą wyposażone w napęd dual fuel i otrzymają nazwy Eagle Blane i Eagle Balder. Statki o nośności 123,1 tys. dwt powstały w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI).
17.10.2019

Cargill, Maersk Tankers i Mitsui & Co. nawiązują współpracę w celu obniżenia globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych w żegludze

Dzięki współpracy firmy czarterujące, armatorzy i operatorzy statków będą mogli podjąć działania związane z wyzwaniami gospodarczymi i środowiskowymi, przed którymi stoi ich sektor.
09.10.2019

Cięcie stali pod największą bunkierkę LNG Singapuru

Ceremonia cięcia stali rozpoczęła budowę największej w historii Singapuru bunkierki LNG. Jednostka powstała w stoczni Sembcorp Marine na zamówienie japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL).
30.09.2019

Wybuch zbiornikowca w Korei Południowej. Wielu rannych (wideo)

18 marynarzy zostało rannych w wybuchu zbiornikowca Stolt Groenland w Korei Południowej. Do zdarzenia doszło w piątek w porcie w Ulsan. Pożar rozprzestrzenił się na cumujący obok inny zbiornikowiec Bow Dalian. Nie ma ofiar śmiertelnych.
28.09.2019

Chrzest chemikaliowca napędzanego LNG w Sztokholmie (wideo)

Szwecki armator Thun Tankers ochrzcił 11 września w Sztokholmie jednego ze swoich chemikaliowców. Jednostka, która otrzymała imię Thun Venern, została przekazana operatorowi we wrześniu 2018 roku.
12.09.2019

Odfjell odebrał największego na świecie chemikaliowca ze stali nierdzewnej

Norweski armator Odfjell Tankers odebrał pierwszy z czterech chemikaliowców ze stali nierdzewnej z chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua. Przekazanie jednostki Bow Orion odbyło się 26 sierpnia.
01.09.2019

Shell wyczarterował 14 tankowców napędzanych LNG

Koncern Shell podpisał umowy na czarter czternastu nowych tankowców napędzanych LNG, w celu dekarbonizacji żeglugi.
21.08.2019

ExxonMobil wyczarterował pierwszy singapurski tankowiec zasilany LNG

ExxonMobil Asia Pacific podpisał umowę z Sinanju Tankers Holdings na 2-letni czarter pierwszego singapurskiego tankowca zasilanego paliwem LNG.
21.08.2019

Maersk Tankers ochrzcił siódmy tankowiec MR2

Duńskie Maersk Tankers przeprowadziło 24 lipca ceremonię chrztu najnowszego tankowca w stoczni Samsung Heavy Industries w chińskim Ningbo. Jednostka otrzymała nazwę Maersk Crere i jest 17 tankowcem średniego zasięgu (MR2) armatora.
25.07.2019

Wybuch w bangladeskiej stoczni. Nie żyje dwóch pracowników, a pięciu innych jest w stanie krytycznym

Dwaj pracownicy stoczni zmarli a pięciu innych zostało poważnie rannych podczas dużej eksplozji, do jakiej doszło w stoczni złomującej w bangladeskim Chittagong - donosi organizacja NGO Shipbreaking Platform.
15.05.2019

Maersk Tankers wyposaży cztery tankowce w skrubery

Duński armator tankowców, Maersk Tankers, zamierza zainstalować cztery skrubery na swoich jednostkach LR2 (długiego zasięgu). Ma do tego dojść przed początkiem 2020 roku.
11.05.2019

Arabia Saudyjska prowadzi akcję ratunkową irańskiego tankowca

Władze Arabii Saudyjskiej powiadomiły w czwartek, że rozpoczęły akcję ratunkową irańskiego tankowca "Happiness I", który uległ awarii na Morzu Czerwonym, w pobliżu wybrzeży saudyjskich.
02.05.2019

Ruszył ShippingLab. To unikatowy projekt mający na celu budowę pierwszej bezzałogowej jednostki

Razem ze startem projektu ShippingLab w tym miesiącu rozpoczęła się duńska podróż w celu stworzenia pierwszego bezzałogowego i ekologicznego statku.
14.04.2019

Dania ma ambicję być pionierem w rozwoju inteligentnej żeglugi

Razem ze startem projektu ShippingLab w tym miesiącu rozpoczęła się duńska podróż w celu stworzenia pierwszego bezzałogowego i ekologicznego statku.
17.03.2019

Maersk Tankers wyposaży cztery ze swoich tankowców w skrubery

Duński armator tankowców, Maersk Tankers, zamierza zainstalować cztery skrubery na swoich jednostkach LR2 (długiego zasięgu). Ma do tego dojść przed początkiem 2020 roku.
04.03.2019

MSC przewiduje nawet 2 miliardowy wzrost wydatków na paliwo po 2020 roku

Mediterranean Shipping Company (MSC) przewiduje, że wejście przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie, spowoduje wzrost ich wydatków na paliwo o 2 mld dolarów.
28.02.2019

Ruszyły testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączył siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.
18.02.2019

Rosyjski sektor naftowy przygotowany na miliardowe straty z powodu nowych regulacji IMO 2020

Rosja ma ponieść największą stratę w dochodach z powodu wejścia w życie przepisów nakazujących statkom spalanie czystszych paliw od 2020 roku. Największy na świecie eksporter ropy siarkowejac, nie wygląda bowiem na przygotowanego na tę zmianę.
20.01.2019

MOL Chemical Tankers zakupi wszystkie udziały armatora Nordic Tankers

Singapurski MOL Chemical Tankers sfinalizował umowę z Tritonem na zakup 100 procent udziałów w duńskim armatorze chemikaliowców Nordic Tankers.
08.01.2019

Turecki armator zainstaluje systemy uzdatniania wód balastowych Alfa Laval na swoich 16 statkach

Turecki armator Advantage Tankers & Advantage Products podpisał umowę flotową ze szwedzką grupą inżynieryjną Alfa Laval na modernizację systemów uzdatniania wody balastowej w 16 tankowcach. Zamówienie jest warte 10,5 miliona dolarów.
23.12.2018

MSC wyda 2 mld więcej na paliwo po wejściu nowych przepisów IMO 2020

Mediterranean Shipping Company (MSC) przewiduje, że wejście przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie, spowoduje wzrost ich wydatków na paliwo o 2 mld dolarów.
03.12.2018

Scorpio Tankers planuje instalację skruberów an 52 statkach

Monakijski operator tankowców, Scorpio Tankers, podpisał umowę na instalację 42 systemów płuczek spalin (skruberów) na swoich statkach w 2019 roku i kolejnych 10 tych urządzeń w 2020 roku.
03.12.2018

Norweski armator ze stratą w trzecim kwartale

29.11.2018

Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania w Rotterdamie

A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.
24.11.2018

Trwają testy masowców i kontenerowców napędzanych siłą wiatru

Duński armator Ultrabulk połączy siły z kilkoma firmami z Wielkiej Brytanii, by sprawdzić możliwość konstrukcji nowoczesnego masowca napędzanego siłą wiatru. Ma to pomóc w obniżeniu emisji dwutlenku węgla.
21.11.2018

Czołowy europejski armator tankowców notuje coraz większe straty

Monakijski armator tankowców Scorpio Tankers powiększył stratę finansową w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Strata netto wyniosła 172,4 mln dolarów, w porównaniu do 116,7 mln dolarów w tym okresie rok wcześniej.
01.11.2018

Rosyjski sektor naftowy straci miliardy z powodu nowych regulacji IMO 2020

Rosja ma ponieść największą stratę w dochodach z powodu wejścia w życie przepisów nakazujących statkom spalanie czystszych paliw od 2020 roku. Największy na świecie eksporter ropy siarkowejac, nie wygląda bowiem na przygotowanego na tę zmianę.
29.10.2018

Interpretacja pojęcia „demurrage” – przedawnienie roszczenia

Angielski Sąd Gospodarczy [QBD (Comm Ct) - Sędzia Popplewell – przyniósł interesujące rozstrzygnięcie w sprawie „Lukoil Asia Pacific Pte Ltd v. Ocean Tankers (Pte) Ltd” („The Ocean Neptune”) [02.20.2018].
15.10.2018

Maersk Tankers odebrało nowy tankowiec

Duński armator Maersk Tankers odebrał nowy tankowiec typu MR (średniego zasięgu). Jednostka dostała nazwę Maersk Callao.
02.10.2018

Norweski Odfjell SE z dużą stratą

Norweski potentat żeglugowy, Odfjell SE, zanotował stratę 147 mln dolarów w pierwszych 8 miesiącach tego roku. To sporo więcej w porównaniu do straty 4,7 mln dolarów, jaką firma zanotowała rok temu w tym samym okresie.
23.09.2018

Maersk po 2020 roku wyda nawet 2 mld dolarów więcej na paliwo

Maersk przewiduje, że wejście przepisów IMO 2020 w sprawie zawartości siarki w paliwie, spowoduje wzrost ich wydatków na paliwo o 2 mld dolarów. Maersk w zeszłym roku wydał na paliwo 3,34 mld dolarów, więc oznaczałoby to wzrost o ponad 60 procent.
03.09.2018

Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzania swoich jednostek

Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzenia swoich statków, co pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 10 proc. i zmniejszy emisję zanieczyszczeń.
30.08.2018

Norweski armator zanotował dużą stratę finansową

Norweski potentat żeglugowy, Odfjell SE, zanotował stratę 120 mln dolarów w drugim kwartale tego roku. To sporo więcej w porównaniu do straty 4,7 mln dolarów, jaką firma zanotowała rok temu w tym samym okresie.
27.08.2018

Samsung Heavy Industries z kolejnym zamówieniem na gazowce LNG

Niezaspokojony apetyt na statki do przewozu LNG to prawdziwie zbawienie dla południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w czasie kryzysu. Zakład niedawno wygrał kolejny kontrakt, tym razem na dwa gazowce LNG dla amerykańskiego armatora.
20.08.2018

Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania niskosiarkowych paliw

A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.
20.08.2018

Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.
15.08.2018

Maersk Tankers z nowym tankowcem średniego zasięgu

Duński armator Maersk Tankers odebrał nowy tankowiec typu MR (średniego zasięgu). Jednostka dostała nazwę Maersk Callao.
30.07.2018

Wartsila zdobyła warty 170 mln euro kontrakt na instalację scrubberów na statkach czołowego europejskiego armatora

Fińska grupa Wartsila otrzymała warte 170 mln euro zamówienie na instalację scrubberów we flocie czołowego europejskiego armatora kontenerowego. Urządzenia będą miały moc 50, 60 i 70 MW w zależności od wielkości jednostki.
15.07.2018

Kolejny armator decyduje się na scrubbery

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.
04.07.2018

Bunkier droższy nawet o 25 proc. w 2020 roku przez nowe przepisy IMO

Światowe ceny bunkra mają wzrosnąć o 25 proc., a dokładnie o 24 mld dolarów w 2020 roku. Powodem będzie wejście w życie zakazu przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
03.07.2018

Interpretacja pojęcia „safe port” w świetle prawa angielskiego

Obowiązek kontraktowy czarterujących, przewidziany niemal w każdej umowie frachtowej (albo expresis verbis albo implicite) związany z „bezpiecznym portem” („safe port”) – sformułowany w zapisach typu „to proceed to a safe port” „a ship shall go to a safe port” i „the charter shall nominate safe port” itp. – ma daleko idące konsekwencje prawne i faktyczne związane z realizacją umowy przewozu ładunków morzem. Potencjalnie też otwiera pole do powstania, po stronie czarterujących, odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależy
22.06.2018

Maersk z nowym zamówieniem na tankowce

Maersk Tankers złożyło zamówienie na sześć nowych tankowców w Chinach, z opcją budowy kolejnych po zakończeniu pierwszej części kontraktu.
19.06.2018

Samsung Heavy Industries przekazała tankowiec Maersk Capri armatorowi

Duńskie Maersk Tankers odebrało tankowiec Maersk Capri od stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w chińskim Ningbo. Jednostka o nośności 50 tys. dwt będzie pływać pod flagą Singapuru.
06.05.2018

Maersk Tankers zamówił sześć nowych tankowców w chińskiej stoczni

Maersk Tankers złożyło zamówienie na sześć nowych tankowców w Chinach, z opcją budowy kolejnych po zakończeniu pierwszej części kontraktu.
01.05.2018

30 lat temu zatonął Athenian Venture (wideo)

30 lat temu tankowiec "Athenian Venture" zapalił się i zatonął 22 kwietnia 1988 r. W katastrofie zginęło 24 polskich marynarzy i żony pięciu z nich. Przyczyn katastrofy nie ustalono.
22.04.2018

Cena bunkra wzrośnie o 25 procent w 2020 roku. Winne nowe przepisy IMO

Światowe ceny bunkra mają wzrosnąć o 25 proc., a dokładnie o 24 mld dolarów w 2020 roku. Powodem będzie wejście w życie zakazu przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
11.04.2018

Ekologiczny chemikaliowiec rozpoczyna pracę. Będzie pływał m.in. na Morzu Bałtyckim

Produkto-chemikaliowiec Fure Vinga już gotowy. Napędzana LNG jednostka została przekazana przez chińską stocznię Avic Dingheng Shipbuilding szwedzkiemu armatorowi Furetank Rederi AB, wchodzącemu w skład Gothia Tanker Alliance. To pierwszy z serii sześciu takich ekologicznych statków.
09.04.2018

SEA/LNG popiera przepis IMO o zakazie przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku

SEA/LNG, koalicja firm i instytucji lobbujących za szerszym wprowadzeniem LNG jako paliwa morskiego, oficjalnie poparła wprowadzenie przez IMO zakazu przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku.
14.03.2018

Norden po raz pierwszy od 5 lat z zyskiem

Duńska spółka żeglugowa Dampskibsselskabet Norden A/S po raz pierwszy od 5 lat zanotowała pozytywny wynik finansowy.
06.03.2018

IMO wprowadzi zakaz przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wprowadzi zakaz przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
11.02.2018

Organizacje ekologiczne i żeglugowe wzywają do zakazu przewożenia paliwa wysokosiarkowego na statkach po 2020 roku

Grupa wiodących organizacji ekologicznych połączyła siły z kluczowymi przedstawicielami światowego przemysłu żeglugowego, wzywając do wyraźnego zakazu przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
22.01.2018

Greccy armatorzy powierzyli swoje jednostki Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia

Greccy armatorzy Roswell Tankers Corp. oraz Stealth Maritime powierzyli swoje jednostki Morskiej Stocznie Remontowej Gryfia (Zachodniopomorskie). Jak informuje MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., do którego należy przedsiębiorstwo, łączna długość wszystkich remontowanych statków wynosi ponad kilometr.
26.12.2017

Kilometr statków w MSR Gryfia

Mimo trudnych warunków atmosferycznych, w Morskiej Stoczni Remontowej GRYFIA trwa remont kilku jednostek. Łączna długość wszystkich statków wynosi ponad kilometr.
21.12.2017

Pierwsza dostawa LNG z terminalu Jamał już w tym tygodniu

Pierwsza dostawa gazu LNG z rosyjskiego terminalu Jamał LNG ma zostać wysłana 8 grudnia, za pomocą nowoczesnego tankowca – Christophe de Margerie.
05.12.2017

Dobiega końca remont produktowca Ice Condor

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie kończy się remont produktowca m/t Ice Condor należącego do greckiego armatora Roswell Tankers. To efekt współpracy przy remoncie innej jednostki tego samego armatora w roku ubiegłym (m/t Ierax).
26.10.2017

Rosyjski lodołamacz LNG ustanowił rekord przeprawy przez Północną Drogę Morską

Rosyjski lodołamacz LNG stał się pierwszym komercyjnym statkiem, który pokonał Północneą Drogę Morską bez asysty lodołamacza. Christophe de Margerie zakończył podróż na trasie mierzącej 2193 mil morskich w ciągu zaledwie 6 dni, 12 godzin i 15 minut. Tym samym ustanowił nowy rekord pokonania tej trudnej, arktycznej drogi.
28.08.2017

Grecja z największym portfelem zamówień w pierwszej połowie 2017 roku

Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 40 nowych jednostkach.
20.06.2017

Instytucja „frustration” w kontekście umów frachtowych na gruncie prawa angielskiego. Cz. 1.

Na samym początku niniejszego opracowania należy wyjaśnić, iż brak jest w pełni adekwatnego odpowiednika polskiego dla angielskiego słowa „frustration” w rozpatrywanym tu zakresie. Opisowo, najbliższym sformułowaniem jest łacińskie „rebus sic stantibus” a w polskim prawie:e „nadzwyczajna zmiana okoliczności” oraz „niezawiniona niemożliwość jednego ze świadczeń wzajemnych”. W tym ostatnim jednakże przypadku przestrzegamy przed zbyt ścisłym zrównywaniem polskich przepisów kodeksu cywilnego – Art. 3571 oraz Art. 495 k.c. – s
16.06.2017

Grecy zamawiają najwięcej nowych statków

Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 35 masowcach i kontenerowcach – donosi portal VesselsValue.
12.05.2017

Pierwszy na świecie gazowiec-lodołamacz rozpoczął pracę

Christophe de Margerie gotowy go działania. Pierwszy na świecie gazowiec-lodołamacz pozytywnie przeszedł próby morskie i został oddany do eksploatacji. Obecnie statek pracuje w terminalu eksportowym Jamal na Morzu Karskim.
07.04.2017

Ostatni z ośmiu tankowców klasy ECO już na wodzie

W sobotę, 25 marca, firma General Dynamics NASSCO zwodowała 185,9-metrowy Palmetto State - ostatni statek z ośmiu tankowców klasy ECO.
30.03.2017

Pracowity początek roku w Stoczni Nauta

Nowy Rok zaczął się dla Stoczni Nauta bardzo pracowicie. W obu zakładach w Gdyni i w Gdańsku trwają intensywne prace przy kilku remontach i budowach nowych statków.
02.01.2017

Zawarcie umowy frachtowej w świetle prawa angielskiego. Część IV

Niezwykle istotną kwestią jest ustalenie, kiedy dana umowa frachtowa została skutecznie prawnie zawarta. Innymi słowy, kiedy przyjęte przez strony umowy warunki kontraktowe, można zaklasyfikować - jako wyodrębnienie oświadczenia woli skutkujące powstaniem praw i obowiązków niezbędnych do realizacji określonej umowy przewozu – umowy frachtowej.
25.09.2016

Tour Pomerol z pomalowaną śrubą napędową w stoczni Gryfia

Tour Pomerol to chemikaliowiec należący do armatora Team Tankers pod zarządem technicznym V.Ships France. Jest to już kolejny remont statku tego armatora w stoczni Gryfia.
18.08.2016

MSR Gryfia remontuje dla największych armatorów

Chemikaliowiec Tour Pomerol, należący do Team Tankers przeszedł remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie.
11.08.2016

Rozmowy armatorów: Czy to odpowiedni czas na zakup nowych statków?

Żegluga morska nadal operuje na spowolnionym rynku. Na tegorocznych targach Posidonia 2016, które odbyły się w dniach 6-10 czerwca w Atenach, armatorzy dyskutowali o możliwościach i odpowiednim czasie na zakup nowych statków, w czasie kiedy rynek jest spowolniony a ceny wciąż niskie.
15.06.2016

Widać skutki kryzysu kontenerowego i offshore. Grupa Maersk z 86 proc. spadkiem zysku

Jednej z największych koncernów żeglugowych i offshore, Maersk Group, zanotowała w pierwszym kwartale 224 mln dolarów zysku. To aż o 86 proc. mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy kwartał zamknięty z wynikiem 1,6 mld dolarów na plus.
04.05.2016

Czołowa firma żeglugowa z Arabii Saudyjskiej ze wzrostem zysku

Narodowa Firma Żeglugowa z Arabii Saudyjskiej odnotowała wzrost zysków w pierwszym kwartale 2016 r. Zysk netto spółki wyniósł w tym okresie 163,2 mln dolarów.
18.04.2016

Pierwsza dostawa przesyłki na tankowiec za pomocą drona

Maersk Tankers zakończył pierwsze testy wykorzystania dronów do transportu przesyłek na statek znajdujący się na morzu. Firma chce sprawdzić, czy te urządzenia mogą stać się częścią łańcucha dostaw.
09.03.2016

Odnaleziono trzy ciała po zatonięciu Thorco Cloud

Po 13 dniach poszukiwań zaginionej załogi ze statku Thorco Cloud odnaleziono trzy ciała. Jedno zostało zidentyfikowane jako członek załogi zatopionego statku, trwa identyfikacja pozostałych ciał. Jednostka zatonęła na wodach Indonezji sześć mil morskich na północny zachód od Batam, w Cieśninie Singapurskiej w wyniku zderzenia z chemikaliowcem w środę (16.12) o godz. 20:14 czasu lokalnego.
29.12.2015

Trwają poszukiwania załogi zatopinego frachtowca

Sześciu członków załogi jest wciąż poszukiwanych po zatonięciu frachtowca na wodach Indonezji sześć mil morskich na północny zachód od Batam, w Cieśninie Singapurskiej. Jednostka zderzyła się z chemikaliowcem w środę (16.12) o godz. 20:14 czasu lokalnego.
18.12.2015

Interpretacja klauzuli czarterowej „ship-to-ship” w świetle prawa angielskiego. Analiza sprawy – „The Falkonera” [1]

Statek „Falkonera” – super-zbiornikowiec (VLCC) został wyczarterowany przez armatora („owners”) czarterującemu („charterers”) na jedną podróż (czarter na czas – „voyage charter”) do przewozu ropy z Yemenu do „1-2 ports far east”. Umowa czarteru nie była podpisana przez strony ale zgodnie z ustalonym „fixture recap” oparta była na formularzu BPVOY 4 [2] z uzupełnieniami i poprawkami.
05.12.2015

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.