PMK
Scorpio Bulkers, zajmująca się transportem suchych ładunków masowych, postanowiła odłożyć instalację systemów oczyszczania spalin na trzynastu swoich statkach do co najmniej 2021 roku. Jest to sposób na zmniejszenie kosztów w momencie kryzysu wywołanego COVID-19.
Przełożenie instalacji ma opóźnić spłatę wydatków w wysokości od 20 milionów do 25 milionów dolarów najwcześniej do 2021 roku.
Ten ruch został ogłoszony w związku z przewidywanym silnym wpływem pandemii COVID-19 na popyt na masowce.
- Ten znaczący spadek zapotrzebowania może mieć istotny i niekorzystny wpływ na naszą zdolność do rentownego czarterowania naszych statków - powiedziała firma w swoim raporcie za pierwszy kwartał tego roku, dodając, że nie jest w stanie przewidzieć, jaki byłby dokładny wpływ pandemii na przyszłe wyniki finansowe spółki.
Do tej pory firma zakończyła instalację skruberów na 22 statkach, w tym 9 jednostkach Kamsarmax i 13 jednostkach Ultramax.
- Naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa marynarzom i personelowi na lądzie podczas pandemii COVID-19. Oprócz tego wzmocniliśmy nasz bilans poprzez sprzedaż statków i leasing zwrotny, zmniejszyliśmy nakłady inwestycyjne, dostosowując harmonogram instalacji skruberów, zmniejszyliśmy kwartalną dywidendę gotówkową i sprzedaliśmy część naszych udziałów w Scorpio Tankers za wpływy netto w wysokości 42,7 mln USD - powiedział Emanuele A. Lauro, prezes i dyrektor generalny.
W marcu i kwietniu spółka zakończyła transakcje sprzedaży i leasingu zwrotnego dwóch statków Ultramax (SBI Cronos i SBI Achilles) i jednego statku Kamsarmax (SBI Lynx) na rzecz Ocean Yield ASA. W ramach transakcji firma zgodziła się na czarter bez załogi w SBI Cronos na okres dziewięciu lat, SBI Achilles na okres dziesięciu lat, a SBI Lynx na okres 12 lat.
Na początku tego miesiąca Scorpio Bulkers sprzedał 2,25 miliona akcji Scorpio Tankers Inc. za łączną kwotę około 42,7 miliona USD. Po zakończeniu tej sprzedaży firma będzie nadal posiadała około 2,16 miliona akcji zwykłych Scorpio Tankers.
W pierwszym kwartale 2020 roku strata netto Scorpio Bulkers wyniosła 124,7 mln USD. Łączne przychody ze statków w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosły 40,8 mln USD.
- Obecnie nie spodziewamy się sprzedawać żadnych statków poza tymi aktywami, które wcześniej ogłoszono jako przeznaczone do sprzedaży. Oczekujemy, że utrzymamy pozostały pakiet 2,16 mln akcji Scorpio Tankers. Chociaż rynek masowców jest obecnie słaby, jesteśmy przekonani, że stopy wzrosną w pozostałej części roku i z optymizmem podchodzimy do przyszłości naszej firmy - dodał Lauro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny