Szwedzki Furetank i kanadyjska Algoma Central Corporation rozszerzają swoje wspólne przedsięwzięcie (joint venture) FureBear o kolejne tankowce dwupaliwowe o pojemności 18 000 ton serii Vinga, przeznaczonych do handlu na europejskich akwenach. Współpraca została ogłoszona w sierpniu i wtedy jeszcze planowano cztery nowe jednostki.
Celem obu przedsiębiorstw jest uczynienie transportu i handlu morskiego przyjaznym dla środowiska, wprowadzając najnowsze nowinki techniczne pozwalające na ograniczenie emisji CO2 do atmosfery. Ważne jest też dla nich bezpieczeństwo morskiej fauny i flory.
Nowe statki Vinga zostaną zbudowane przez China Merchants Jinling Shipyard w Yangzhou. Dwa z nich zostały zamówione przez Furetank we wrześniu i zostaną przekazane do FureBear, natomiast zamówienie na dwa kolejne zostało złożone z oczekiwaną dostawą w 2025 roku. Jednostki są zaprojektowane we współpracy z FKAB Marine Design. Wszystkie mają możliwość zasilania dwupaliwowego i mogą być zasilane zarówno LNG jak i w sposób konwencjonalny. Zostały zaprojektowane z hybrydowym rozwiązaniem akumulatorowym i kilkoma innymi innowacyjnymi funkcjami, zmniejszającymi zużycie paliwa i energii.
We have exciting news! Today Algoma, along with our partners @Furetank, announced that we have doubled our investment in the FureBear joint venture, and will construct four additional climate-friendly product tankers. Read the full story here: https://t.co/DJJwyIzmtO pic.twitter.com/gHNjPtFDp2
— Algoma Central (@AlgomaCentral) November 10, 2022
- Zacieśnienie współpracy z Algoma pozwoli spółce FureBear lepiej się rozwijać. To kolejne potwierdzenie korzyści dla środowiska i innowacyjnego projektu naszej serii Vinga - podkreślił dyrektor generalny Furetank Lars Höglund.
Obecnie w wyposażeniu firmy znajduje się 11 jednostek morskich tej serii określanych jako „najbardziej przyjazne środowisku statki transportowe”
- W naszym planie strategicznym postanowiliśmy znaleźć zrównoważone obszary, aby rozwijać naszą działalność i wykorzystywać kapitał w najwyższych i najlepszych zastosowaniach. Ta inwestycja umożliwia nam dalszą dywersyfikację bazy aktywów i geograficznych stref handlowych Algomy w segmencie, który dobrze znamy i z partnerami, którzy podzielają nasze wartości – zaznaczył prezes i dyrektor generalny Algomy Gregg Ruhl.
Po zakończeniu budowy wszystkie statki będą obsługiwane przez firmę Furetank z portu w Göteborgu w Szwecji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española