W celu zagwarantowania zgodności ze światowymi standardami morskimi, Indie zakazują rejestracji pod swoją banderą wszystkich krajowych oraz zagranicznych statków w wieku powyżej określonego wieku. Jest to część szerszego planu poprawy bezpieczeństwa tonażowego i odmłodzenia floty.
W przypadku floty przybrzeżnej, holowników, gazowców, kontenerowców komorowych, pogłębiarek i statków geotechnicznych zakaz dotyczy jednostek starszych niż 30 lat, natomiast w przypadku statków towarowych, tankowców i masowców wynosi on 25 lat.
Government set to ban 25-year-old oil tankers, bulk carriers and other ships calling Indian ports https://t.co/NIKxiU75Nc via @ET_Infra #port #oldships #indianport #ships #oiltankers
— ETInfra (@ET_Infra) January 18, 2023
Zgodnie z wytycznymi ministerstwa wiek statku ma być określany od daty budowy, o której mowa w certyfikacie wydanym przez rejestr statków.
Dyrekcja Generalna ds. Żeglugi poinformowała, że indyjski rejestr żeglugowy automatycznie wyrejestruje takie statki po przekroczeniu limitu wieku i usunie je z bazy. Wszystkie rodzaje statków zagranicznych, niezależnie od przewożonego ładunku ( indyjskie towary eksportowo-importowe czy frachty z ubezpieczeniem kosztów), będą podlegać tej regule.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął