W celu zagwarantowania zgodności ze światowymi standardami morskimi, Indie zakazują rejestracji pod swoją banderą wszystkich krajowych oraz zagranicznych statków w wieku powyżej określonego wieku. Jest to część szerszego planu poprawy bezpieczeństwa tonażowego i odmłodzenia floty.
W przypadku floty przybrzeżnej, holowników, gazowców, kontenerowców komorowych, pogłębiarek i statków geotechnicznych zakaz dotyczy jednostek starszych niż 30 lat, natomiast w przypadku statków towarowych, tankowców i masowców wynosi on 25 lat.
Government set to ban 25-year-old oil tankers, bulk carriers and other ships calling Indian ports https://t.co/NIKxiU75Nc via @ET_Infra #port #oldships #indianport #ships #oiltankers
— ETInfra (@ET_Infra) January 18, 2023
Zgodnie z wytycznymi ministerstwa wiek statku ma być określany od daty budowy, o której mowa w certyfikacie wydanym przez rejestr statków.
Dyrekcja Generalna ds. Żeglugi poinformowała, że indyjski rejestr żeglugowy automatycznie wyrejestruje takie statki po przekroczeniu limitu wieku i usunie je z bazy. Wszystkie rodzaje statków zagranicznych, niezależnie od przewożonego ładunku ( indyjskie towary eksportowo-importowe czy frachty z ubezpieczeniem kosztów), będą podlegać tej regule.
Fot. Depositphotos
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia