Kontenerowiec linii MSC osiadł na mieliźnie przy falochronie we włoskim porcie Giogia Tauro.
Należący do Mediterranean Shipping Company 340-metrowy kontenerowiec MSC Elaine utknął na wypłyceniu technicznym przy falochronie w porcie Giogia Tauro we Włoszech. Wydaje się, że podczas manewrowania przy wychodzeniu z portu jednostka podpłynęła zbyt blisko falochronu i przez to osiadła na mieliźnie. Do zdarzenia doszło w poniedziałek rano.
Według danych Vessel Finder, MSC Elaine wciąż znajduje się w basenie portowym Giogia Tauro, ale włoskie media podają, że został już ściągnięty z wypłycenia przez holowniki firmy ConTug o nazwach Med Pollux, Med Castor, Med Tegmine, Gioia Star i Sovrava. Port pozostaje jednak zablokowany.
Według podanych informacji nie doszło do żadnych zanieczyszczeń, nikomu także nic się nie stało. Wstępne doniesienia mówiły o tym, że nurkowie przeprowadzili już także pobieżną inspekcję uszkodzeń kadłuba, które miały potwierdzić, że jednostka jest gotowa do kontynuowania podróży. Nie wiadomo jednak, czy nie są potrzebne bardziej szczegółowe oględziny.
Wewnętrzne dochodzenie w celu ustalenia przyczyn wypadku wszczął zarząd portu Giogia Tauro. Pośród potencjalnych możliwości są błąd ludzki lub awaria silników statku.
MSC Elaine to kontenerowiec o ładowności 8 566 TEU. Jego zanurzenie to 14 metrów. Pływa pod banderą Panamy. Następnym po Gioia Tauro portem, do którego zgodnie z rozkładem statek miał zawinąć, jest Marsaxlokk na Malcie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów