PMK
Maersk Tankers ogłosiło uruchomienie nowej niezależnej firmy cyfrowej, która pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć zarobki dla klientów w branży transportu trampowego.
Wciąż nienazwana firma opracuje i sprzeda oprogramowanie SimBunker właścicielom i menedżerom statków w branży transportu trampowego, aby pomóc im w bardziej efektywnym korzystaniu ze swoich statków. Transport trampowy charakteryzuje się statkami, które działają na rynku bez ustalonego harmonogramu lub trasy.
Maersk Tankers twierdzi, że nowe przedsięwzięcie, które zostało uruchomione 7 stycznia, pomoże zmniejszyć emisję CO2, wspierając ciągłe wysiłki branży żeglugowej na rzecz zrównoważonego rozwoju i zwiększenia zysków.
Według Maerska SimBunker optymalizuje wydatki na bunkry statków, które mogą stanowić do 60 procent całkowitych kosztów podróży, poprzez określenie optymalnych rozwiązań dla czynników takich jak prędkość, zakup bunkra i trasa. Maersk powiedział, że oprogramowanie zostało opracowane w ramach Maersk Tankers i teraz zostanie przeniesione do nowego biznesu cyfrowego wraz z powiązaną bazą klientów.
Maersk Tankers pracuje nad rozszerzeniem swojej strategii cyfrowej od 2016 roku poprzez tworzenie strategicznych partnerstw cyfrowych i sojuszy.
- Dzięki znaczącym i strategicznym inwestycjom uczyniliśmy z Maersk Tankers cyfrowego lidera w branży tankowców - powiedział Christian Ingerslev, prezes Maersk Tankers. - Cyfryzacja poprawi jakość obsługi klientów i partnerów, przekształci naszą działalność i przyczyni się do bardziej wydajnego działania, z korzyścią zarówno dla zrównoważonego rozwoju, jak i rentowności. Staje się to coraz ważniejsze w czasach, gdy przemysł żeglugowy musi się dostosować, aby wziąć udział w rozwiązywaniu złożonych wyzwań związanych ze zmianami klimatu i nowymi wymogami regulacyjnymi – dodał.
Oprogramowanie SimBunker będzie jedynym celem dedykowanego zespołu i kierownictwa w nowej firmie. Zespół zostanie zbudowany wokół pracowników z istniejącego zespołu Maersk Tankers Digital, a także nowych pracowników. Nowy biznes będzie prowadzony przez Sorena C. Meyera, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. aktywów w Maersk Tankers.
- Przemysł żeglugowy ma ogromny potencjał w zakresie digitalizacji, szczególnie w obszarach handlowych i technicznych - powiedział Meyer. - Jako samodzielna firma będziemy mogli przyspieszyć ten rozwój. Będziemy współpracować z liderami branży, aby zoptymalizować wydatki bunkrowe, wykorzystując duże zestawy danych i nowoczesne analizy – dodał.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,63 $ | baryłka | -0,11% | 10:59 |
Cyna | 21600,00 $ | tona | -0,94% | 19 sty |
Cynk | 2652,00 $ | tona | -0,45% | 19 sty |
Aluminium | 1951,00 $ | tona | -1,41% | 19 sty |
Pallad | 2386,50 $ | uncja | 0,46% | 10:58 |
Platyna | 1131,05 $ | uncja | 0,94% | 10:59 |
Srebro | 25,97 $ | uncja | 0,23% | 10:59 |
Złoto | 1870,85 $ | uncja | -0,06% | 10:59 |