mk
Mimo trudnych warunków atmosferycznych, w Morskiej Stoczni Remontowej GRYFIA trwa remont kilku jednostek. Łączna długość wszystkich statków wynosi ponad kilometr.
Kolejny raz w dokach stoczni w Szczecinie remontują swoje jednostki armatorzy z Grecji. Remonty jednostek są już na ukończeniu. Grecki armator ROSWELL TANKERS CORP. powierzył stoczni do remontu trzeci w tym roku statek. Tankowiec m/t IERAX przechodzi właśnie remont klasowy, a główne prace dotyczą systemów siłowni okrętowej i urządzeń pokładowych. Jest to przykład dobrej współpracy pomiędzy stocznią a armatorem. Kilka dni temu ze stoczni odpłynął zbiornikowiec ICE EAGLE, który przeszedł remont przy nabrzeżu Kaszubskim. Dzięki dobrej współpracy z ST3 Offshore, MSR Gryfia może swobodnie korzystać z tej części wyspy.
W stoczni remontowany jest też kolejny w tym roku statek innego greckiego armatora - STEALTH MARITIME. Tym razem zamiast gazowca LPG armator ulokował w MSR Gryfii chemikaliowca LONE.STAR. Jednostka przechodzi trzeci remont klasowy. Zlecono dużo napraw, w szczególności dotyczących systemu ładunkowego, wyposażenia pokładowego oraz urządzeń pomocniczych siłowni.
W stoczni przechodzą remont także dwa holowniki: Cougar oraz Fairplay-26. Na obu jednostkach prowadzone są prace w zakresie napędu jednostek.
Dla Polskiej Żeglugi Morskiej wykonywane są remonty masowców IRMA i MAZURY. Pierwsza z jednostek przypłynęła na remont klasowy, natomiast druga kończy w MSR Gryfii remont awaryjny. Oprócz wspomnianych wyżej jednostek w Szczecinie kontynuowane są też prace związane z remontem promu Karsibór III, należącym do Żeglugi Świnoujskiej. W zakładzie w Świnoujściu w dokach stoczni remont przechodzą jednostki RUYTER oraz SYLVIA. Obie jednostki należą do holenderskiego armatora Wagenborg Shipping.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej