pc
Christophe de Margerie gotowy go działania. Pierwszy na świecie gazowiec-lodołamacz pozytywnie przeszedł próby morskie i został oddany do eksploatacji. Obecnie statek pracuje w terminalu eksportowym Jamal na Morzu Karskim.
Christophe de Margerie ma 299 m długości, 50 m szerokości oraz 13 m maksymalnego zanurzenia. Jego nośność to 96 777 t. Gazowiec do transportowania gazu skroplonego powstał dla potrzeb Novatek Jamał LNG. Jednostkę należącą do Sovcomflot z Rosji zaprojektowała i zbudowała południowokoreańska stocznia DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering). Statek wyposażony jest w urządzenia umożliwiające mu łamanie lodu o grubości do 2,1 m. Jak poinformował armator, gazowiec-lodołamacz bardzo dobrze przeszedł próby morskie na Morzu Łaptiewów i Morzu Katarskim. Zamontowane urządzenia pozwoliły mu na łamanie 1,5- metrowego lodu z prędkością 7,2 w. do przodu i 2,5 w. do tyłu.
Łącznie powstać ma 15 statków tej klasy. Koszt ich budowy to 5 mld dolarów. Oprócz Sovcomflotu, zainteresowani udziałem w projekcie są także CLNG, Dynagas oraz Teekay Tankers.
Spółka Novatek Jamał LNG będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Udziałowcami wartego 27 mld dolarów projektu Jamał LNG są: Novatek (operator, 50,1 % udziałów), chiński CNPC i francuski Total (po 20 % udziałów) oraz Chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku (9,9 % udziałów). Trwają także poszukiwania inwestorów do budowy drugiego terminalu Arctic LNG-2, który ma powstać nad Zatoką Obską.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie