PMK
USS Gerald R. Ford przechodzi pierwsze testy morskie, które mają sprawdzić działanie jego systemów i urządzeń. Ten najdroższy okręt w historii marynarki USA jest wart 12,9 mld dolarów. Dla porównania – za takie pieniądze można wybudować ponad 60 kontenerowców o pojemności pow. 17 tys. TEU.
Testy potrwają kilka najbliższych dni i weźmie w nich udział 78 marynarzy oraz stoczniowców z zakładu Huntington Ingalls Industries - Newport News Shipbuilding oraz obserwatorzy z amerykańskiej marynarki.
Nowa jednostka ma być prawdziwym cudem techniki. Okręt ma zapewnić zmniejszenie kosztów eksploatacji, między innymi przez redukcję załogi (nawet o kilkaset osób), a także poprzez wprowadzone wielu usprawnień technicznych i operacyjno-taktycznych. Prace nad założeniami i projektami wstępnymi rozpoczęto 11 sierpnia 2005 roku, natomiast 10 września 2008 roku stocznia Northrop Grumman Newport News otrzymała kontrakt na realizację przedsięwzięcia. 9 listopada 2013 roku okręt został ochrzczony, a matką chrzestną jednostki została Susan Ford Bales córka prezydenta USA, Geralda R. Forda.
Zanim USS Gerald R. Ford ruszy do akcji, może jendak minąć sporo czasu. Część marynarki opowiada się bowiem za przedłużeniem wejścia okrętu do służby aż do 2025 roku. Chcą najpierw przetestować wszystkie komponenty, z których wykonana jest jednostka. W szczególności chodzi o ulepszony pancerz.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji