• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Będzie zgoda unijnych urzędników na zakup Hamburg Sud przez Maersk

PMK

07.04.2017 15:54 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Będzie zgoda unijnych urzędników na zakup Hamburg Sud przez Maersk

Partnerzy portalu

Będzie zgoda unijnych urzędników na zakup Hamburg Sud przez Maersk - GospodarkaMorska.pl

Unijni urzędnicy antymonopolowi zatwierdzą zakup niemieckiego armatora Hamburg Sud przez duński koncern żeglugowy Maersk – donosi agencja Reuters. Pod warunkiem, że niemiecki przewoźnik wycofa się z niektórych szlaków handlowych. Nie ujawniono jednak, z których.

The EU regulators will approve the acquisition deal between Danish shipping major Maersk Line and its German counterpart Hamburg Süd under a condition that the German carrier withdraws from certain trades, Reuters reports.Będzie to pierwsze od ponad dekady pełne przejęcie innej spółki przez duńską firmę. Wartość akcji Maerska już wzrosła o 5 proc.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou, prezes Maerska.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upada, zmiana strategii była konieczna.

Tym bardziej, że armator zanotował stratę rzędu 151 mln dolarów w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.