PMK
Ruszyła nowa firma cyfrowa ZeroNorth, wydzielona z Maersk Tankers, której celem jest przyspieszenie digitalizacji transportu morskiego.
Firma udostępnia oprogramowanie Optimize (wcześniej znane jako SimBunker) właścicielom i operatorom statków, aby zmniejszyć zużycie bunkra poprzez określenie optymalnej prędkości każdego statku za pomocą wielu punktów danych, takich jak stawki rynkowe, ceny bunkra, pogoda i wydajność poszczególnych statków.
- Daje to podwójną korzyść polegającą na zmniejszeniu emisji CO2 i zwiększeniu zysków - powiedział ZeroNorth.
- Branża żeglugi trampowej musi zostać przekształcona i stać się bardziej zrównoważona - a ZeroNorth powstaje właśnie w tym celu. Jako niezależna firma będzie w stanie przyspieszyć strategię wykorzystania cyfryzacji w celu zmniejszenia emisji CO2 z korzyścią dla całej branży - powiedział Christian M. Ingerslev, prezes zarządu ZeroNorth i dyrektor generalny Maersk Tankers.
ZeroNorth ma obecnie sześciu klientów i ponad 300 statków korzysta już z Optimize. Firma uważa, że istnieje potencjał, aby stać się platformą dla całej branży dla globalnej floty tankowców i suchych ładunków masowych, która składa się z ponad 33 000 statków. Optimize przyniosło oszczędności w wysokości 8 mln USD.
- Ograniczenie emisji CO2 w tym samym czasie, co wywarcie pozytywnego wpływu na wynik finansowy, jest kluczem do przyszłego dobrobytu branży - powidział Søren C. Meyer, dyrektor generalny ZeroNorth.
Firma zatrudnia 38 pracowników z doświadczeniem w modelowaniu matematycznym, inżynierii oprogramowania, analizie danych, inżynierii danych i wysyłce. Chce w najbliższych latach zwiększyć swój personel do nawet 100 pracowników i z czasem opracuje kolejne oprogramowanie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek