Kolejnym statkiem handlowym, na którym zastosowanie znajdą specjalistyczne żagle, które będą wspomagać klasyczny napęd, będzie tankowiec do transportu soku owocowego Atlantic Orchard.
Atlantic Orchard to tankowiec do przewozu soków owocowych zbudowany w 2014 roku. Realizuje przewozy z Ameryki Południowej do Europy dla Louis Dreyfus Group, a jednocześnie jest własnością szwedzkiej firmy Wisby Tankers. Na statku zainstalowane mają być cztery żagle eSail, służące do wspomagania energią wiatru napędu głównego jednostki. Za opracowanie technologii i instalację odpowiadać ma hiszpańska firma Bound4Blue.
Operacja instalacji czterech żagli ssących planowana jest na 2024 rok. Każdy z nich będzie miał około 26 metrów. Ich zastosowanie ma w zależności od trasy statku zmniejszyć roczne zużycie paliwa i emisje CO2 o co najmniej 10 procent.
Nie będzie to pierwsza tego typu realizacja w wykonaniu Bound4Blue. Firma podaje, że pierwszy żagiel zainstalowała jeszcze w 2021 roku, a aktualnie prowadzi kilka innych projektów. Poinformowała również, że w tej chwili dzierży rekord największego żagla ssącego, jaki kiedykolwiek zbudowano i zainstalowano na jednostce pływającej.
Projekt obejmujący instalację żagli na Atlantic Orchard jest współfinansowany przez Program Akceleracyjny Europejskiej Rady ds. Innowacji (EIC). Sama decyzja o zastosowaniu technologii została podjęta na podstawie wyników badań przeprowadzonych przez Lloyd's Register.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów