PMK
Grupa wiodących organizacji ekologicznych połączyła siły z kluczowymi przedstawicielami światowego przemysłu żeglugowego, wzywając do wyraźnego zakazu przewozu na statkach paliw niespełniających norm morskich w sprawie zawartości siarki.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) uzgodniła, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.
Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.
Wspólne oświadczenie wyprzedza krytyczne posiedzenie IMO w lutym, podczas którego rządy, organizacje ekologiczne i żeglugowe stwierdzą, czy taki zakaz pomoże zapewnić solidne, uproszczone i spójne egzekwowanie globalnego ograniczenia emisji siarki.
"Limit emisji siarki, który wejdzie w życie po 2020 r. zapewni znaczne korzyści dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Jednocześnie limit znacznie zwiększy koszty operacyjne statków i będzie stanowił poważne wyzwanie do rządów, które muszą zapewnić spójne egzekwowanie prawa na całym świecie - czytamy we wspólnym oświadczeniu wydanym w poniedziałek.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.