PMK
Koncern Shell podpisał umowy na czarter czternastu nowych tankowców napędzanych LNG, w celu dekarbonizacji żeglugi.
Shell Tankers podpisał długoterminową umowę na czarter 10 tankowców dual-fuel typu Aframax z armatorem Sinokor Petrochemical. Jednostki zostały zamówione w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries i mają być dostarczone w 2021 roku.
Shell podpisał także osobną umowę na długoterminowy czarter czterech tankowców do przewozu produktów naftowych, również wyposażonych w silnik dual-fuel LNG. Ich armatorem po dostarczeniu w 2021 roku będzie J.P. Morgan Asset Management.
- LNG jest już teraz komercyjnie konkurencyjnym sposobem na ograniczenie emisji ze statków, w tym dostarczających ropę do naszych klientów - powiedział Mark Quartermain, wiceprezes Shell ds. handlu i zaopatrzenia w ropę naftową.
Międzynarodowa Organizacja Morska postawiła sobie za cel zmniejszenie całkowitej rocznej emisji gazów cieplarnianych pochodzących z żeglugi o co najmniej 50% do 2050 roku. W porównaniu z niektórymi paliwami morskimi LNG może ograniczyć emisje gazów cieplarnianych ze statków nawet o 21%.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny