PMK
Egipski Suez Canal Container Terminal (SCCT) będzie oferował bazę remontową wszystkim armatorom reeferów. Dotąd z takiej usługi korzystały tylko statki duńskiego Maerska.
APM Terminals, główny udziałowiec SCCT, wprowadzi także usługę inspekcji kontenerowców w październiku 2019 roku. Przed uruchomieniem rok temu centrum napraw kontenerowców chłodniczych terminal musiał ponosić koszty związane z przeniesieniem i pozycjonowaniem tych jednostek z uszkodzonymi panelami lub wadami, które nie zostały zarejestrowane. Od czasu wprowadzenia usługi dla statków Maersk, terminal przeprowadził inspekcję prawie 30 tys. reeferów.
- Wcześniej SCCT wynajmował firmy w celu kontroli i naprawy nieefektywnych reeferów. Doprowadziło to do opóźnień, zwłaszcza że terminal miał wewnętrzną zdolność do znacznie wydajniejszego wykonania tego zadania - wyjaśnił Inci Bicen, kierownik ds. konserwacji i naprawy urządzeń w regionie Morza Śródziemnego (EMED) w Maersk.
Wszyscy technicy w terminalu przeszli szkolenie w zakresie kontroli, mycia i naprawy chłodni kontenerowych, a szkolenie jest obecnie przedłużane, aby upewnić się, że spełnia kryteria innych głównych linii żeglugowych.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju