PMK
Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 35 masowcach i kontenerowcach – donosi portal VesselsValue.
Ogółem na świecie złożono 119 zamówień na nowe jednostki. Po Grecji, najwięcej statków zakontraktowały Stany Zjednoczone (14), Singapur (10), Norwegia (8) i Holandia (6).
Najwięcej kontraktów w Grecji, bo 14, złożyła spółka Greek Chartworld Shipping. Wśród zamówionych statków znalazło się 12 masowców i tankowce. Po cztery statki zamówiły firmy: Enesel SA, TMS Tankers, Capital Maritime and Trading.
Przez ostatnie 5 lat budowy nowych statków były finansowane z rynków private equity. Teraz ci inwestorzy wolą inwestować w już pływający tonaż, tak by móc osiągnąć bezpieczny zysk. Trudno jest więc znaleźć finansowanie na budowę nowych jednostek i stocznie mają problem ze znalezieniem kontrahentów.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie