pc
Produkto-chemikaliowiec Fure Vinga już gotowy. Napędzana LNG jednostka została przekazana przez chińską stocznię Avic Dingheng Shipbuilding szwedzkiemu armatorowi Furetank Rederi AB, wchodzącemu w skład Gothia Tanker Alliance. To pierwszy z serii sześciu takich ekologicznych statków.
– Witamy Fure Vinga w naszym sojuszu! Życzymy statkowi i jego załodze pomyślnych wiatrów i szczęścia – napisali na twitterowym profilu przedstawiciele Gothia Tanker Alliance.
Po udanych próbach morskich, Fure Vinga rozpoczął podróż do armatora. Zanim trafi na stałe do floty Gothia Tanker Alliance, popłynie najpierw do Singapuru po ładunek, który przywiezie do Europy. Statek będzie eksploatowany w rejonie Morza Bałtyckiego oraz w Północno-Zachodniej Europie.
Fure Vinga ma 149,9 m długości, 22,8 m szerokości, 9,36 m wysokości oraz 17 999 t nośności. Łączna pojemność jego zbiorników ładunkowych to 20 200 m3. Jednostka posiada klasę lodową 1A i jest napędzana paliwem LNG. Emisja CO2 chemikaliowca została zredukowana do prawie 50%, dlatego ma on minimalny wpływ na środowisko.
Produkto-chemikaliowiec będzie zarządzany przez Furetank Chatering, działający w ramach Gothia Tanker Alliance.
W tym roku stocznia Avic Dingheng Shipbuilding przekazać ma trzy kolejne jednostki z tej serii.
We welcome Fure Vinga to our alliance! We wish the ship and her crew fair winds and good fortune! pic.twitter.com/oN1X2bosK3
— GothiaTankerAlliance (@gothiatankers) 4 kwietnia 2018
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub