PMK
Maersk Tankers złożyło zamówienie na sześć nowych tankowców w Chinach, z opcją budowy kolejnych po zakończeniu pierwszej części kontraktu.
Jednostki powstaną w chińskiej stoczni Dalian i mają powoli wchodzić do floty od 2020 roku. Umowa ze stocznią obejmuje opcję zamówienia kolejnych czterech statków w zależności do warunków rynkowych.
- Obecne warunki rynkowe sprawiają, że inwestycja jest atrakcyjna z powodu relatywnie niskiej ceny. Odnowienie naszej floty pomoże utrzymać jej konkurencyjność, co z pewnością zadowoli wymagania klientów i pozwoli nam utrzymać silną pozycję rynkową w segmencie LR2 - powiedział Maersk Tankers w oświadczeniu ogłaszającym zamówienie.
Złomowanie rekordowej liczby starych tankowców VLCC w czasie pierwszego kwartału tego roku wciąż nie dało spodziewanej ulgi armatorom. Kryzys w tej branży trwa w najlepsze.
Ogółem w tym czasie 21 jednostek zostało zezłomowanych – pokazują dane VesselsValue. W zeszłym roku ta liczba wynosiła zaledwie 13 statków.
Marzec był jednym z najbardziej pracowitych miesięcy pod względem rozbiórki VLCC, z tuzinem statków wysłanych na złom - podaje VesselsValue. Tylko jeden VLCC został usunięty z floty w kwietniu.
Duża liczba dostaw nowych jednostek utrudnia przywrócenie równowagi popytu i podaży. Dotychczas w tym roku armatorzy odebrali bowiem aż 8 nowych tankowców VLCC.
Okres większego złomowania ma utrzymać się przez kolejne 5 lat – zapowiadają eksperci z agencji McQuilling Services. W tym roku z światowej floty ma zniknąć 10 VLCC, w 2019 ta liczba wzrośnie do 23, a dalej nawet do 34 jednostek rocznie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek