Armator tankowców Nordic American Tankers (NAT) zawarł dwa kontrakty na budowę nowych suezmaxów ze stocznią Samsung Heavy Industries w Korei Południowej.
Planowane dostawy statków przypadają na pierwszą połowę 2022 roku.
- Połączenie specyfikacji, jakości stoczni, ceny, warunków płatności i dostaw sprawia, że jest to atrakcyjna inwestycja dla NAT i jest zgodna z naszą strategią rozbudowy i odnawiania naszej floty - powiedziała firma.
- Przez lata cieszyliśmy się doskonałymi relacjami z sektorem stoczniowym w Korei Południowej i cieszymy się, że możemy podpisać kolejne kontrakty Suezmax na budowę nowych konstrukcji z Samsung Heavy Industries – dodał armator
Najnowsza umowa zwiększa flotę tankowców Suezmax firmy do 25 jednostek. NAT rozważy różne alternatywy finansowania przed dostawami.
Według informacji NAT, w pozostałej części 2020 roku ma zostać dostarczonych łącznie 13 nowych tankowców Suezmax. Ponadto w 2021 roku zaplanowano dostawę łącznie 22 konwencjonalnych tankowców Suezmax.
W drugim kwartale 2020 roku NAT osiągnął dochód netto w wysokości 49,1 miliona dolarów, co stanowi dalszą poprawę w porównaniu z pierwszym kwartałem, w którym dochód netto wyniósł 39,5 miliona dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów