PMK
Właściciele statków odraczają lub odwołują instalację płuczek spalin, gdyż pandemia koronawirusa powoduje duże straty finansowe.
Przepisy wydane przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), które weszły w życie w styczniu, były postrzegane przez przemysł naftowy i morski jako jeden z pierwszych światowych wysiłków na rzecz wprowadzenia zmian w środowisku.
Przepisy miały na celu zmusić statki do korzystania z paliwa o zawartości siarki 0,5%, w porównaniu z 3,5% poprzednio. Operatorzy mieli alternatywną opcję zainstalowania płuczek spalin w celu usunięcia zanieczyszczeń.
W okresie poprzedzającym IMO 2020 dziesiątki handlowców i właścicieli statków postawiło na instalacje skruberów, mając nadzieję na zysk z zakupu tańszego paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Obecnie presja finansowa branży, spowodowana spadkiem popytu na usługi frachtowe z powodu kryzysu COVID-19, może oznaczać, że płuczki stają się mniej atrakcyjną opcją dla właścicieli statków.
Wiodąca norweska firma Wallenius Wilhemsen, która przewozi samochody i inne pojazdy, powiedziała agencji Reuters, że anulowała instalację płuczek dla dziewięciu statków w ciągu ostatnich kilku miesięcy i przełożyła dodatkowe osiem na później w tym roku lub w 2021 roku.
- W wyniku pandemii COVID-19 klienci znacznie zmniejszyli produkcję pojazdów - powiedziała rzeczniczka armatora. - Wraz z tym dochodzi do zmniejszenia przychodów i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki w celu zmniejszenia wydatków.
Globalny krach cen ropy spowodował również spadek różnicy cen między paliwem o niskiej zawartości siarki (LSFO) a paliwem o wyższej zawartości siarki (HSFO) do zaledwie 40 USD za tonę, z ponad 300 USD na początku roku, co wpłynęło na rentowność firm, które zapłaciły za płuczki i wydłużyły czas zwrotu z inwestycji.
Inne firmy, w tym Scorpio Tankers, Frontline i International Seaways, poinformowały, że przełożyły raty. Frontline powiedział, że odroczenie płuczek dla czterech swoich tankowców zapewni szacowany „pozytywny wpływ gotówkowy” w kwocie 7,6 mln USD w 2020 r.
Clarksons Research odnotował znaczące zmniejszenie liczby statków, na których prowadzone są instalacje płuczek spalin, szacując ich liczbę na 100 w porównaniu do ponad 300 na początku roku.
Clarksons powiedział, że liczba statków oczekujących modernizacji wyniosła 750 - niektóre z nich można odroczyć lub anulować - w porównaniu do szczytu ponad 2000 oczekujących w połowie 2019 roku. Globalna flota oceaniczna jest powszechnie szacowana na ponad 90 000 statków.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich