PMK
Właściciele statków odraczają lub odwołują instalację płuczek spalin, gdyż pandemia koronawirusa powoduje duże straty finansowe.
Przepisy wydane przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), które weszły w życie w styczniu, były postrzegane przez przemysł naftowy i morski jako jeden z pierwszych światowych wysiłków na rzecz wprowadzenia zmian w środowisku.
Przepisy miały na celu zmusić statki do korzystania z paliwa o zawartości siarki 0,5%, w porównaniu z 3,5% poprzednio. Operatorzy mieli alternatywną opcję zainstalowania płuczek spalin w celu usunięcia zanieczyszczeń.
W okresie poprzedzającym IMO 2020 dziesiątki handlowców i właścicieli statków postawiło na instalacje skruberów, mając nadzieję na zysk z zakupu tańszego paliwa o wysokiej zawartości siarki.
Obecnie presja finansowa branży, spowodowana spadkiem popytu na usługi frachtowe z powodu kryzysu COVID-19, może oznaczać, że płuczki stają się mniej atrakcyjną opcją dla właścicieli statków.
Wiodąca norweska firma Wallenius Wilhemsen, która przewozi samochody i inne pojazdy, powiedziała agencji Reuters, że anulowała instalację płuczek dla dziewięciu statków w ciągu ostatnich kilku miesięcy i przełożyła dodatkowe osiem na później w tym roku lub w 2021 roku.
- W wyniku pandemii COVID-19 klienci znacznie zmniejszyli produkcję pojazdów - powiedziała rzeczniczka armatora. - Wraz z tym dochodzi do zmniejszenia przychodów i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki w celu zmniejszenia wydatków.
Globalny krach cen ropy spowodował również spadek różnicy cen między paliwem o niskiej zawartości siarki (LSFO) a paliwem o wyższej zawartości siarki (HSFO) do zaledwie 40 USD za tonę, z ponad 300 USD na początku roku, co wpłynęło na rentowność firm, które zapłaciły za płuczki i wydłużyły czas zwrotu z inwestycji.
Inne firmy, w tym Scorpio Tankers, Frontline i International Seaways, poinformowały, że przełożyły raty. Frontline powiedział, że odroczenie płuczek dla czterech swoich tankowców zapewni szacowany „pozytywny wpływ gotówkowy” w kwocie 7,6 mln USD w 2020 r.
Clarksons Research odnotował znaczące zmniejszenie liczby statków, na których prowadzone są instalacje płuczek spalin, szacując ich liczbę na 100 w porównaniu do ponad 300 na początku roku.
Clarksons powiedział, że liczba statków oczekujących modernizacji wyniosła 750 - niektóre z nich można odroczyć lub anulować - w porównaniu do szczytu ponad 2000 oczekujących w połowie 2019 roku. Globalna flota oceaniczna jest powszechnie szacowana na ponad 90 000 statków.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza