sons/offshore-energy
Rozwiązania technologiczne z możliwością ich modernizacji mogą przynieść dwucyfrowe oszczędności dla właścicieli inwestycji z okresem zwrotu krótszym niż trzy lata - wynika z projektu realizowanego w ramach Green Ship of the Future (GSF), niezależnej organizacji non-profit, która opracowuje drogę w kierunku bezemisyjnego transportu morskiego.
W projekcie uczestniczyło około 20 organizacji partnerskich, w tym Duński Fundusz Morski, Hafnia, DFDS, Maersk Tankers, Alfa Laval Aalborg, C.C. JENSEN, Hempel, Kongsberg, MAN Energy Solutions, Norsepower i wiele innych.
W ramach projektu strony zbadały, jak bardzo można zmniejszyć zużycie energii, a tym samym emisję CO2, poprzez zastosowanie sprawdzonych rozwiązań technologicznych. Zbadano trzy różne jednostki pływające: Hafnia Lise, Victoria Seaways i Maersk Tianjin, korzystając z rzeczywistych danych i profili operacyjnych poszczególnych statków.
Zgodnie z ustaleniami projektu, oszczędności do 27% można osiągnąć dzięki dostępnej dziś technologii, przy ROI krótszym niż 3 lata.
Wyniki badania zostały przefiltrowane pod kątem potencjału zwrotu z inwestycji w ciągu 3 lat. Działanie to ma na celu podkreślenie potencjału zielonej inwestycji w minimalizowaniu kosztów operacyjnych i poprawy potencjału rentowności. Z raportu projektu wynika, że bez ograniczenia ROI do 3 lat istnieje znaczny dodatkowy potencjał optymalizacji.
"Głownym celem końcowym "czystej" żeglugi jest nowe paliwo, które nie wpływa na klimat i środowisko w takim stopniu, jak ma to miejsce obecnie. Choć taka zmiana jest w toku, miną dekady, zanim technologia zostanie przeskalowana i będziemy mogli przetransformować całą globalną flotę. Dlatego optymalizacja energetyczna z punktu widzenia środowiska i klimatu będzie niezbędna w nadchodzących latach ” - komentuje GSF.
„Podczas gdy emisje gazów cieplarnianych staną się neutralne dzięki wprowadzeniu paliw alternatywnych, zyski finansowe z optymalizacji energii wzrosną, ponieważ przewiduje się, że wszystkie alternatywne źródła energii będą znacznie droższe niż kopalne odpowiedniki. Dlatego inwestowanie w poprawę efektywności energetycznej nie tylko ma sens z punktu widzenia klimatu, ale może również przyczynić się do uzyskania przewagi konkurencyjnej w przyszłości.”
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”