• <

Badanie: Istniejące możliwości technologiczne mogą zapewnić spore oszczędności dla żeglugi

Strona główna Prawo, polityka Badanie: Istniejące możliwości technologiczne mogą zapewnić spore oszczędności dla żeglugi

Rozwiązania technologiczne z możliwością ich modernizacji mogą przynieść co najmniej dwucyfrowe oszczędności - wynika z projektu realizowanego w ramach Green Ship of the Future (GSF), niezależnej organizacji non-profit, która opracowuje drogę w kierunku bezemisyjnego transportu morskiego.

Badanie: Istniejące możliwości technologiczne mogą zapewnić spore oszczędności dla żeglugi - GospodarkaMorska.pl

sons/offshore-energy

19.05.2020 Źródło: offshore-energy.biz

Rozwiązania technologiczne z możliwością ich modernizacji mogą przynieść dwucyfrowe oszczędności dla właścicieli inwestycji z okresem zwrotu krótszym niż trzy lata - wynika z projektu realizowanego w ramach Green Ship of the Future (GSF), niezależnej organizacji non-profit, która opracowuje drogę w kierunku bezemisyjnego transportu morskiego.

W projekcie uczestniczyło około 20 organizacji partnerskich, w tym Duński Fundusz Morski, Hafnia, DFDS, Maersk Tankers, Alfa Laval Aalborg, C.C. JENSEN, Hempel, Kongsberg, MAN Energy Solutions, Norsepower i wiele innych.

W ramach projektu strony zbadały, jak bardzo można zmniejszyć zużycie energii, a tym samym emisję CO2, poprzez zastosowanie sprawdzonych rozwiązań technologicznych. Zbadano trzy różne jednostki pływające: Hafnia Lise, Victoria Seaways i Maersk Tianjin, korzystając z rzeczywistych danych i profili operacyjnych poszczególnych statków.

Zgodnie z ustaleniami projektu, oszczędności do 27% można osiągnąć dzięki dostępnej dziś technologii, przy ROI krótszym niż 3 lata.

Wyniki badania zostały przefiltrowane pod kątem potencjału zwrotu z inwestycji w ciągu 3 lat. Działanie to ma na celu podkreślenie potencjału  zielonej inwestycji w minimalizowaniu kosztów operacyjnych i poprawy potencjału rentowności. Z raportu projektu wynika, że bez ograniczenia ROI do 3 lat istnieje znaczny dodatkowy potencjał optymalizacji.

"Głownym celem końcowym "czystej" żeglugi jest nowe paliwo, które nie wpływa na klimat i środowisko w takim stopniu, jak ma to miejsce obecnie. Choć taka zmiana jest w toku, miną dekady, zanim technologia zostanie przeskalowana i będziemy mogli przetransformować całą globalną flotę. Dlatego optymalizacja energetyczna z punktu widzenia środowiska i klimatu będzie niezbędna w nadchodzących latach ” - komentuje GSF.

„Podczas gdy emisje gazów cieplarnianych staną się neutralne dzięki wprowadzeniu paliw alternatywnych, zyski finansowe z optymalizacji energii wzrosną, ponieważ przewiduje się, że wszystkie alternatywne źródła energii będą znacznie droższe niż kopalne odpowiedniki. Dlatego inwestowanie w poprawę efektywności energetycznej nie tylko ma sens z punktu widzenia klimatu, ale może również przyczynić się do uzyskania przewagi konkurencyjnej w przyszłości.”

Źródło:
offshore-energy.biz
legal_marine_390x100_gif_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.