PMK
Greccy armatorzy zamówili w tym roku największą liczbę nowych statków. Mowa o 40 nowych jednostkach.
Ogółem na świecie złożono 146 zamówień na nowe jednostki. Po Grecji, najwięcej statków zakontraktowały Stany Zjednoczone (16), Singapur (11), Norwegia (9) i Holandia (7). Dominowało zamawianie tankowców. Wśród 93 zakontraktowanych statkó tego typu dominowały VLCC (35 zam.) oraz aframaxy (23 zam.).
Najwięcej kontraktów w Grecji, bo 16, złożyła spółka Greek Chartworld Shipping. Wśród zamówionych statków znalazło się 12 masowców i tankowce. Po cztery statki zamówiły firmy: Enesel SA, TMS Tankers, Capital Maritime and Trading.
Przez ostatnie 5 lat budowy nowych statków były finansowane z rynków private equity. Teraz ci inwestorzy wolą inwestować w już pływający tonaż, tak by móc osiągnąć bezpieczny zysk. Trudno jest więc znaleźć finansowanie na budowę nowych jednostek i stocznie mają problem ze znalezieniem kontrahentów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny