JK na podstawie Reuters
Sześciu członków załogi jest wciąż poszukiwanych po zatonięciu frachtowca na wodach Indonezji sześć mil morskich na północny zachód od Batam, w Cieśninie Singapurskiej. Jednostka zderzyła się z chemikaliowcem w środę (16.12) o godz. 20:14 czasu lokalnego.
Na pokładzie Thorco Cloud, o nośności 10 385 DWT, obsługiwanego przez duńskiego spedytora Thorco Shipping, znajdowało się 12 członków załogi. W wyniku akcji ratunkowej udało się uratować sześć osób. Marynarze zostali przewiezieni do szpitala na obserwację. W dalszym ciągu trwają poszukiwania pozostałych członków załogi. Zatopiony frachtowiec przewoził 560 ton paliwa.
Druga jednostka biorąca udział w kolizji nie została poważnie uszkodzona. Chemikaliowiec o nośności 37 438 DWT jest własnością Stolt Tankers, należącego do norweskiego Stolt-Nielsen Ltd. Nie ustalono jeszcze przyczyn wypadku.
Cieśnina Singapurska to jeden z największych na świecie i najbardziej ruchliwych handlowych szlaków żeglugowych. To droga morska z Europy, Afryki Wschodniej, Azji Zachodniej i Południowej do Azji Wschodniej, Australii i Oceanii. Znajduje się między południowym końcem półwyspu Malakka i wyspą Singapur na północy, a wyspami Batam, Bintan i innymi w archipelagu Riau na południu. Łączy Morze Andamańskie i cieśninę Malakka z Morzem Południowochińskim. Mierzy 114 km długości i 12-36 km szerokości.
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?
Rosja ulepsza bazę Floty Czarnomorskiej w Noworosyjsku