Maersk Tankers zakończył pierwsze testy wykorzystania dronów do transportu przesyłek na statek znajdujący się na morzu. Firma chce sprawdzić, czy te urządzenia mogą stać się częścią łańcucha dostaw.
Pierwsza dostawa przy pomocy drona miała miejsce w pobliżu Kalundborg w Danii. Dron miał dostarczyć małą paczkę do jednego z tankowców. Ze względu na warunki atmosferyczne nie można było uruchomić urządzenia z brzegu, jak planowano, udało się to z pobliskiego holownika. Dron upuścił paczkę na pokład z wysokości 5 metrów.
Maersk Tankers ma nadzieję, że za pomocą dronów może znacznie obniżyć koszt dostawy małych paczek wypełnionych np. częściami zamiennymi czy środkami medycznymi.
Koszty dostawy przesyłek tranportowanych barkami oscylują średnio między 1000 dol. a 3000 dol. Trzy razy do roku zachodzi potrzeba organizowania takich dostaw na statek. Roczny koszt obsługi barki do transportu wzrasta więc od 3 tys. dol. do 9 tys. dol. Jeśli wziąć pod uwagę, że Maersk Tankers ma około 100 statków w eksploatacji, potencjalne oszczędności mogą być znaczące.
Drony wykorzystany w testach został dostarczony przez francuską firmę Xamen.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny